Podłączenie instalacji haka VW CADDY 2004r.

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kappi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 733
Rejestracja: sob lis 13, 2010 15:10

Podłączenie instalacji haka VW CADDY 2004r.

Post autor: kappi » pn paź 31, 2011 19:06

Witam. problem tkwi w tym, że nie wiem dokładnie gdzie podłączyc instalacje do zasilania gniazda od przyczepki.. slyszalem opinie, że pod tylne lampy ale jak tam zajrzałem to nie zbyt mi tam pasuje sie wpinac gdyz nie wygląda to na to aby tam bylo miejsce na dodatkowe, opcjonalne przewody.. czy istnieje może jakies inne miejsce w które sie wpina czy musze koniecznie wykorzystac przewody tylnych lamp ?? pilnie prosze o pomoc i z góry dziękuje :grin:


Obrazek
Golf mk2 USA 1.8T 20V AUM--> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=420945" onclick="window.open(this.href);return false;

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Podłączenie instalacji haka VW CADDY 2004r.

Post autor: jeryk10 » pn paź 31, 2011 19:49

Twoje Caddy nie ma czasem instalacji na CAN Sprawdź bo to ważne jeżeli ma Can a pewnie ma to zapomni o zwykłej wiązce haka musi być z modułem orginał VW



Awatar użytkownika
kappi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 733
Rejestracja: sob lis 13, 2010 15:10

Podłączenie instalacji haka VW CADDY 2004r.

Post autor: kappi » pn paź 31, 2011 22:16

w wiązce do instalacji jest moduł.. tylko, że pewien elektronik powiedział mi, że to jest moduł częstotliwości (tak jakby wzmacnia sygnał, żeby np w przyczepce była taka sama częstotliwośc "mrygania" kierunków jak w aucie ) .. hmm :crazy: :crazy:


Obrazek
Golf mk2 USA 1.8T 20V AUM--> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=420945" onclick="window.open(this.href);return false;

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Podłączenie instalacji haka VW CADDY 2004r.

Post autor: jeryk10 » wt lis 01, 2011 09:21

Tak ale moduł masz z opcja can jeżeli nie to wątpię ze będzie to działać poprawnie na tym module podstawowym



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Podłączenie instalacji haka VW CADDY 2004r.

Post autor: Zico63b » wt lis 01, 2011 16:57

kappi pisze:tylko, że pewien elektronik powiedział mi, że to jest moduł częstotliwości (tak jakby wzmacnia sygnał, żeby np w przyczepce była taka sama częstotliwośc "mrygania" kierunków jak w aucie )
Coś ten "magik" ściemniał!
Prosty, niczego nie psujący test: Pod żarówkę kierunkowskazu (prawego czy lewego, bez różnicy) podłącz kolejną żarówkę 12V/21W - jakby migacz przyczepki i włącz kierunkowskaz - NIE awaryjne! Gdy będzie działać a na zegarach nie wyskoczy żaden błąd - to jest to moduł do gniazda haka.
Jak nie jest to ten moduł, CAN powinien odłączyć żarówkę, jako nadmierny przepływ prądu.
Wówczas trzeba się rozejrzeć za kolejnym modułem, tym razem faktycznie "do haka"



Awatar użytkownika
kappi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 733
Rejestracja: sob lis 13, 2010 15:10

Podłączenie instalacji haka VW CADDY 2004r.

Post autor: kappi » wt lis 01, 2011 22:32

Zico63b, napisałeś "to jest to moduł do gniazda haka".. czyli do czego konkretnie ten moduł jest ?? idą do niego przewody i takie same z niego wychodzą, czyli od tylnich lamp sygnał(prąd) ma iść do modułu, a następnie z modułu do gniazda przyczepki czy jak ??


Obrazek
Golf mk2 USA 1.8T 20V AUM--> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=420945" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10601
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Podłączenie instalacji haka VW CADDY 2004r.

Post autor: doggie » wt lis 01, 2011 22:53

Zico63b pisze: CAN powinien odłączyć żarówkę,

centralny zespół elektryki odłącza dany obwód w przypadku, kiedy jest za słabe obciążenie np. przepali nam się żarówka albo wkładamy ledówkę która bierze kilka albo kilkanaście razy mniej prądu, przy większym obciążeniu niekoniecznie wywala błąd spalonej żarówki na desce rozdzielczej, lecz pojawiają się inne błędy w pamięci sterownika.

Ja w tym roku montowałem hak do mojego Mk5 i powiem że jest trochę wywijania, byłem u kilku elektryków i żaden nie chciał się podjąć nie posiadając oryginalnego schematu - mówię o oryginalnym haku westfalia /oris/ z fabrycznym modułem 1K0 907 383 E /to ten na foto, moje zdjęcie/, znajomy elektryk z ASO VW dorobił mi wiązkę od modułu do centralnego zespołu elektryki gdzie trzeba wszystko podpiąć pod konkretne miejsca, ponadto ze skrętką CAN /są to dwa kabelki o tej samej długości/ trzeba się wpiąć pod istniejącą linię CAN tak aby sterownik haka był widziany przez gateway w którym to trzeba zmienić kodowanie. Jak wszystko jest prawidłowo zamontowane to o przepalonej żarówce w przyczepce również wskazuje kontrolka deski rezdzielczej

kappi pisze:Zico63b, napisałeś "to jest to moduł do gniazda haka".. czyli do czego konkretnie ten moduł jest ?? idą do niego przewody i takie same z niego wychodzą, czyli od tylnich lamp sygnał(prąd) ma iść do modułu, a następnie z modułu do gniazda przyczepki czy jak ??
kappi oryginalny hak ma już gotową wiązkę z wtyczką którą wpinasz do modułu haka /to większe gniazdko na foto/ następnie musisz mieć wiązkę z CAN-em od haka do centralnego zespołu elektryki którą wpinasz w moduł w to mniejsze gniazdko jak na foto

Obrazek



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Podłączenie instalacji haka VW CADDY 2004r.

Post autor: Zico63b » śr lis 02, 2011 00:17

No, tak - to już rozwiązanie idealne.
Natomiast istniejące moduły "uniwersalne", jakkolwiek łatwiejsze do podłączenia - to nie oferują sygnalizacji awarii oświetlenia przyczepki, o czym wspomniał Kolega Doggie.



scyzoryk82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw lut 07, 2013 11:25

Podłączenie instalacji haka VW CADDY 2004r.

Post autor: scyzoryk82 » czw lut 07, 2013 14:04

witaj doggie
czy ty podłączyłeś tą instalację sam? chodzi u ciebie z tym modułem?ja mam instalacje od haka do mudułu. 2 wiązka idzie od małego gniazda modułu do wiązki kabli auta?
czy mam racje? tam chyba jest 8 kabelków.
tej wiązki nie mam i musze ją zrobic ale nie wiem jak.mogłbys pomoc w jakis sposób?
moj mail :scyzorian@wp.pl
dzieki



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10601
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Podłączenie instalacji haka VW CADDY 2004r.

Post autor: doggie » czw lut 07, 2013 14:55

scyzoryk82 pisze:
czy ty podłączyłeś tą instalację sam?
mechanicznie robiłem wszystko sam łącznie z prowadzeniem całej wiązki od modułu do bordnetza, natomiast jeśli chodzi o samo przyłączenie pod bordnetz i linię CAN robił mi kolega z ASO VW, który miał rozpiskę co i gdzie podłączyć
chodzi u ciebie z tym modułem?
wszystko chodziło bez zarzutu, chodziło - bo Mk5 sprzedałem
od małego gniazda modułu do wiązki kabli auta?
czy mam racje? tam chyba jest 8 kabelków
do jakiej wiązki? Jeśli auto nie jest przygotowane fabrycznie pod hak to nie ma żadnej wiązki, trzeba są sklecić łącznie z wiązka CAN i poprowadzić od bagażnika z modułu haka do bordnetza, kwestia jeszcze o jakim aucie rozmawiamy, Czy jest 8 kabelków? - zależy, jak jest parktronik to chyba więcej, nie powiem ci


tej wiązki nie mam i musze ją zrobic ale nie wiem jak.mogłbys pomoc w jakis sposób?
sama wiązka to mały problem, kwestia kabli plus dwa kabelki do skrętki CAN, do tego z ASO do nabycia za klika złotych kostka/wtyczka do modułu haka, ściągasz plastiki progów plus kilka innych i ciągniesz ją pod bordnetz, najistotniejszą rzeczą to posiadanie schematu podłączenia pod borda



scyzoryk82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw lut 07, 2013 11:25

Podłączenie instalacji haka VW CADDY 2004r.

Post autor: scyzoryk82 » ndz lut 10, 2013 20:46

dzięki za odpowiedz
to moja pierwsza instalacja haka wiec sorry za glupie pytania ale co to bornetz?
mam vw touareg bez parktroników. od wiązki haka do modułu wchodzi 8 kabelków i od modułu też powinno chyba wychodzić 8 kabelków.
mam może dostep do schematu podłączenia ?
pozdrawiam



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10601
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Podłączenie instalacji haka VW CADDY 2004r.

Post autor: doggie » ndz lut 10, 2013 21:13

scyzoryk82 pisze: od wiązki haka do modułu wchodzi 8 kabelków i od modułu też powinno chyba wychodzić 8 kabelków.
mam może dostep do schematu podłączenia ?
ale od modułu do borda trzeba dołożyć wiązkę CAN czyli dwa dodatkowe kabelki, dodatkowo stały 12V+ do modułu
co to bornetz?
centralny zespół elektryczny sterujący całością instalacji w aucie, w golfach jest pod kierownicą, a u ciebie nie wiem :D



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości