Rozrusznik nie kręci, brak iskry.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Rozrusznik nie kręci, brak iskry.
Witam. Miesiąc temu stałem sie posiadaczem GOLFA 2 1.8 90 KM. Od kupna podświetlenie zegarów jak i lampy z przodu lekko mrugały coś typu zarzenia sie, co jakiś czas piszczał lekko pasek przy ruszaniu. Pewnego wieczoru troche go pocisnołem po dziurach i postawiłem na parkingu a dzień wczesniej rozrusznik wydawał kilka razy taki metaliczny dzwięk po czym działał później normalnie. Rano gdy chciałem go odpalić to rozrusznik nie kręcił, słychać tylko cykanie w okolicach bezpieczników a dokładniej w przekaźniku niebieskim bodajże 67 i do tego rozrusznik też cyka. Mechanik stwierdził że do wymiany akumulator, ten który posiadam ma prąd 12.8 V, posłuchalem go i wstawiłem od kumpla nówke i dalej to samo. Dodam że samochód na pycha odpalał do czasu gdy kumpel przez pomyłke pokręcił przekaźniki, ułożyłem je prawidłowo tak jak były lecz teraz nawet na pycha nie odpala, kontrolki palą, radio chodzi ale nic więcej, rozrusznik cyka, przekaźnik też, bezpieczniki ok, a iskry nie ma. Zapomniałem dodać że na pycha odpalał ale przez około 8 km pasek ostro piszczał. Sprawdziłem kable od masy i jest ok. Niewiem co jest przyczyną. Prosze o rady. Mechanik niedawno naprawiał rozrusznik i sie wypiera tego że mógł sie teraz rozlecieć. Prosze o rady.
Rozrusznik nie kręci, brak iskry.
pewnie tani elektromagnes w rozruszniku został zamontowany do tego niepierwszej świeżości kostka stacyjki i zapewne wypaliło już w nim styk roboczy. Co do tego że odpalał na pych, a po przemieszaniu w przekaźnikach już nie to trudno powiedzieć co ktoś namieszał i czy czegoś nie upalił.
Rozrusznik nie kręci, brak iskry.
a jeśli chodzi o kostke stacyjki to jak sprawdzić czy to ona siadła ? i od czego by sie wypalił ten styk. Niewiem od czego zacząć grzebanie. Jeśli chodzi o rozrusznik to może sprawdzić go na krótko? Podpiąć pod aku i sprawdzić czy kręci?
Edit:
PRZYPOMNIAŁO mi sie że jak przekręce stacyjke to na sekunde podbija obrotomierz tak do 2 tyś i opada. I jeżeli to np. wina kostki stacyjki to dlaczego piszczy pasek od alternatora?

czytałem o tej kostce i wiem chyba co i jak bo wymieniałem ostatnio kierownice na sportową i sciągałem ten pierscień wiec nie będzie z tym problemu. tylko z tego co pamietam to widziałem tylko kostki od kierunków, wycieraczek itp. a od stacyjki sobie nie przypominam.
Zauważyłem na początku ze przekaźnik 67 ten co cyka ma jeden styk nadpalony, nalot brązowy. niewiem czy tak ma być czy jednak sie spalił.
Edit:
PRZYPOMNIAŁO mi sie że jak przekręce stacyjke to na sekunde podbija obrotomierz tak do 2 tyś i opada. I jeżeli to np. wina kostki stacyjki to dlaczego piszczy pasek od alternatora?




czytałem o tej kostce i wiem chyba co i jak bo wymieniałem ostatnio kierownice na sportową i sciągałem ten pierscień wiec nie będzie z tym problemu. tylko z tego co pamietam to widziałem tylko kostki od kierunków, wycieraczek itp. a od stacyjki sobie nie przypominam.
Zauważyłem na początku ze przekaźnik 67 ten co cyka ma jeden styk nadpalony, nalot brązowy. niewiem czy tak ma być czy jednak sie spalił.
Rozrusznik nie kręci, brak iskry.
zdarza się, że styk w stacyjce po 20 latach pracy nie kontaktuje już najlepiej, a słaby prąd na elektromagnes rozrusznika powoduje słaby docisk i nadpalanie się w nim styku roboczego. Dlaczego wcześniej był naprawiany rozrusznik?piotr3q91 pisze: i od czego by sie wypalił ten styk
Rozrusznik nie kręci, brak iskry.
własnie nie wiem dlaczego bo ten co sprzedawał mówił ze był robiony niedawno a nic wiecej nie wiem. a jak wyciągne tą kostke to da sie ją sprawdzić? i jakoś chociaż na krótko sprawdzić czy to ona poleciała czy jednak cos jeszcze.
Rozrusznik nie kręci, brak iskry.
Po prowadz mase na silnik , wymień może skrzynke bezpieczników ..
MIałem tak że mi rozrusznik cykał i i nie chciał palić wszystko gasło ..
Dałem mase na silnik od (-) z akumulatora i wszystko gra; )
Daj na dekiel zaworów i sprawdz czy coś zmieni .
MIałem tak że mi rozrusznik cykał i i nie chciał palić wszystko gasło ..
Dałem mase na silnik od (-) z akumulatora i wszystko gra; )
Daj na dekiel zaworów i sprawdz czy coś zmieni .
Swap 1.3>>> 1.9 tdi
!

Rozrusznik nie kręci, brak iskry.
Dzięki wszystkim za pomoc. Okazało sie jednak że padł rozrusznik, a dokładniej wirnik sie rozleciał, szczotki i magnesy połamane i zardzewiałe, no i elektromagnes też padł do wywalenia całość. kupiłem używany ze szrotu po znajomości 60 zł i jest igła. wymiana banalnie prosta, bez kanału. ale nie da sie obejść bez podniesienia silnika lewarkiem, polecam lewarki na gwint, pewniejsze a do tego stał na nim całą noc i nie ma szans opadnięcia
Temat do zamknięcia. Pozdrawiam

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości