zapłon nierówna praca silnika , czujnik hala czy cewka

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

alkodras
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: wt lut 21, 2012 22:45

zapłon nierówna praca silnika , czujnik hala czy cewka

Post autor: alkodras » pn lut 17, 2014 23:02

Witam . mam mały problem mianowicie silnik 1.8 na wolnych jak i na wyższych obrotach potrafi sie raz na jakiś czas zatrąć , gdy ustawiłem zapłon to sprawdzałem lampą na którym cylindrze wypada zapłon i okazało sie że na wszystkich 4 raz co jakiś czas . I tu moje pytanie jak sprawdzić czy to czujnik halla czy cewka zapłonowa .czytałem trochę na forum o tym że cewki padają w golfach Wymienione było: cewka z 4 lata temu , kable , świece ,palec ,kopułka i czujnik temperatury .
Czy można sprawdzić jakąś lampą czy cewka jest sprawna ???



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

zapłon nierówna praca silnika , czujnik hala czy cewka

Post autor: -=ren=- » wt lut 18, 2014 10:35

alkodras pisze:gdy ustawiłem zapłon to sprawdzałem lampą na którym cylindrze wypada zapłon i okazało sie że na wszystkich 4 raz co jakiś czas .
:kac: A czy według Ciebie to zły stan? czy prawidłowy? Bo nie mogę rozszyfrować? Podaj jaki rok aua, jaki silnik to chociaż będziemy wiedzieli co u Ciebie w aucie siedzi :D Będziemy mogli poteoretyzować :)
alkodras pisze:jak sprawdzić czy to czujnik halla
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=81590" onclick="window.open(this.href);return false;

na pozostałe pytanie również znajdziesz odpowiedź jak sprawdzić tutaj na forum, bo wiele razu była ta tematyka poruszana.
alkodras pisze:czytałem trochę na forum o tym że cewki padają w golfach
nie tylko w golfach ale we wszelkich pojazadach spalinowych o zapłonie iskrowym :D
alkodras pisze:Wymienione było: cewka z 4 lata temu , kable , świece ,palec ,kopułka i czujnik
4 lata na układ WN to sporo, zakładając że zakupiłeś nawet markowe produkty, to i tak po takim czasie mogły ulec uszkodzeniu/zużyciu.


vwlifestyle.pl
Obrazek

alkodras
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: wt lut 21, 2012 22:45

zapłon nierówna praca silnika , czujnik hala czy cewka

Post autor: alkodras » wt lut 18, 2014 14:35

Silnik to 1.8 adz 8v 90hp.
Chodzi mi to , że gdy sygnał idzie z przewody WN np 1 cylindra to gdy skieruje lampę na jeden punkt to widać błysk lampy i jest równomierny ale co jakiś czas lampa nie błyska równomiernie i silnik zatrzęsie się na chwile i widać ze wypada zapłon ale na wszystkich cylindrach



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

zapłon nierówna praca silnika , czujnik hala czy cewka

Post autor: -=ren=- » wt lut 18, 2014 15:01

jak silnik się "zatrzęsie" jak piszesz to znaczy że obroty spadają, jak obroty spadają to wałek od aparatu zapłonowego się wolniej kręci, czyli wolniej rozdziela iskrę na kopułce - stąd widać błyśnięcie później... Dlatego nie brałbym tej obserwacji za miarodajną lokalizacje usterki... Masz silnik na jednopunkcie. Jest kila rzeczy które warto sprawdzić i być ich pewnym przy stopniowym wyszukiwaniu usterki. Sprawny układ WN, sprawny układ kontroli spalin, szcelny dolot, krokowiec itp... JEst czego szukać. Nie napisałeś nic o tych rzeczach co wymieniłeś 4 lata temu... czy tylko cewkę wymieniłeś, czy inne rzeczy też cztery lata temu?


vwlifestyle.pl
Obrazek

alkodras
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: wt lut 21, 2012 22:45

zapłon nierówna praca silnika , czujnik hala czy cewka

Post autor: alkodras » wt lut 18, 2014 17:06

cewka była wymieniona 4 lata temu . a te rzeczy co napisałem nie maja nawet roku jeszcze wymieniłem uszczelkę metalowo-gumową , oring podgrzewacza ,uszczelkę kolektora dolotowego. To wałek w aparacie zapłonowym sobie tak po prost raz zwalnia , a raz pracuje w normalnym cyklu ?? obroty spadają ale o jakieś 50obr/min i to maksymalnie . silnik krokowy sie czasem przywiesza na 1-2 sekund . trzymając silnik na ok 3tys obr/min słuchać dźwięk jak by wypadał zapłon

Ps. zapłon jest ustawiony na 10 stopni i rozrząd też był sprawdzany i jest na znakach tak jak powinien być . nie widać przeskoku iskry miedzy kablami .
Co waszym zdaniem powinienem sprawdzić wymienić ????



alkodras
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: wt lut 21, 2012 22:45

zapłon nierówna praca silnika , czujnik hala czy cewka

Post autor: alkodras » czw lut 20, 2014 21:19

ktoś pomoże ????



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

zapłon nierówna praca silnika , czujnik hala czy cewka

Post autor: -=ren=- » pt lut 21, 2014 09:50

alkodras pisze:To wałek w aparacie zapłonowym sobie tak po prost raz zwalnia , a raz pracuje w normalnym cyklu ??
wałek jest połączony mechanicznie z kółkiem pośrednim napędzanym paskiem rozrządu. Skoro wszystko masz ok to gdzi ejest usterka? Czemu krokowiec się "przywiesza"? Zapłon powinieneś ustawić raczej na 6 stopni, tak jak jest znak na kole zamachowym.. Spróbuj przeprowadzić diagnozę vagiem czy tam wybłyskać. Jakieś lpg tam masz?


vwlifestyle.pl
Obrazek

alkodras
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: wt lut 21, 2012 22:45

zapłon nierówna praca silnika , czujnik hala czy cewka

Post autor: alkodras » pt lut 21, 2014 16:34

nie wiem dla czego się korkowiec przywiesza po prostu raz się przywiesi raz nie . zapłon był ustawiony na 6 stopni i nie zrobiło to żadnej różnicy z wypadającym zapłonem, a jest przyspieszony na 10 stopni żeby gaz się lepiej spalał . co mam konkretnie sprawdzić vagiem ???
Tak mam lpg na parowniku sterownik to stag a parownik to levato czy coś takiego . Na benzynie tez wypada zapłon



bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2828
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

zapłon nierówna praca silnika , czujnik hala czy cewka

Post autor: bioly05011 » pt lut 21, 2014 21:09

Tps do sprawdzenia ewentualnie do regulacji


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

alkodras
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: wt lut 21, 2012 22:45

zapłon nierówna praca silnika , czujnik hala czy cewka

Post autor: alkodras » pt lut 28, 2014 16:49

chciałem sprawdzić tps'a ale mam mały problem , instrukcje wziąłem stąd http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=82826" onclick="window.open(this.href);return false; , ale posiadam tylko 4 przewody do przepustnicy a nie 5 . 4 przewód był urwany to go przylutowałem ale nic sie nie zmieniło . Podłączając miernik pod pin 1 i 2 ale napięcie było 0v nawet gdy ruszałem przepustnica , na odłączonej kostce i na zapłonie , na pinie 1 i 4 było ok 5 v a na podłączonej 2.6v . Próbowałem zrobić adaptacje przepustnicy http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=42114" onclick="window.open(this.href);return false; ale w bloku 098 wyskoczył mi error
i tu moje pytanie
jak sprawdzić napięcie przepustnicy , gdy silnik krokowy jest cofnięty w silniku adz i jak sprawdzić czy jest sprawna ??
Jak cofnąć silnik krokowy ? gdy podaje na górne piny 5v to nic sie nie dzieje
czego może być przyczyna że nie mogę adaptacji przepustnicy przeprowadzić ???



bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2828
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

zapłon nierówna praca silnika , czujnik hala czy cewka

Post autor: bioly05011 » pt lut 28, 2014 17:20

na dwa górne podajesz napięcie nieżależnie czy chcesz cofnąć czy wysunąć jak nic śię nie dzieje coś jest nie tak z nim kostka ma być podłączona do tps stacyjka włączona na 1 i 2 pinie sprawdzasz napięcie (oczywiście kostka z krokowego zdjęta)w instrukcji jest podane od 0.20-0.25 jak nie ma coś nie tak z tps adaptacje przepustnicy w żależności od sterownika robiśz albo 098 lub 001


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

alkodras
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: wt lut 21, 2012 22:45

zapłon nierówna praca silnika , czujnik hala czy cewka

Post autor: alkodras » śr mar 05, 2014 18:48

niestety na bloku 001 też nie działa . Nie ma napięcia na pinie 1 i 2 na tps wiec co jest nie tak co sprawdzać ??



bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2828
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

zapłon nierówna praca silnika , czujnik hala czy cewka

Post autor: bioly05011 » czw mar 06, 2014 09:51

tps do :ass:


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

alkodras
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: wt lut 21, 2012 22:45

zapłon nierówna praca silnika , czujnik hala czy cewka

Post autor: alkodras » czw mar 06, 2014 19:40

udało mi sie sprawdzić tps'a wygląda na to że jest ok. miał napięcie na 1 i 2 pin ok 0.17v ponioslem na 0.22v . zasilanie jest 5v , między 1 a 4 pinem jest 0v tak do 1/5 a przy maksymalnym otwarciu jest 4.45v i zrobiłem reset ecu odłączyłem aku na jakieś 10 min ale dalej wypada zapłon . Zauważyłem też ze samochód lepiej przyśpiesza do 4 tyś obrotów niż od 4 do 6 tyś obrotów a szczególnie na 4 i 5 biegu to czuć
więc co jeszcze sprawdzić ???
Dlaczego może sie krokowiec zawieszać ??



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości