Luźne kostki 9a, plus parę podpowiedzi.

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

Luźne kostki 9a, plus parę podpowiedzi.

Post autor: KoguT » ndz kwie 21, 2013 07:27

Panowie swapujemy 9a do mk2 forumowicza MlodyKoguT

I pod maską mamy ogarnięte praktycznie wszystko oprócz 2 kostek.

Najpierw dla upewnienia chciałem spytać czy wszystkie kostki są ok, a mianowicie:

Te idą do rodzielacza?
Obrazek

Niebieska-wtryskiwacz, szara-krokowiec, biała-czujnik płynu?
Obrazek

Są trzy takie kostki w czarnym grubym oplocie: dwie do czujników stukowych i jedna do położenia wałka rozrządu który jest na kablu WN?
Obrazek



I teraz tak:
Pierwsza kostka- kable Czarny, biało/niebieski, czarny. Gdzie ona powinna iść? Nie mam wolnej wtyczki na nią.
Obrazek

Druga- kabel czarny, niebiesko/czarny. Czytałem że gdzieś w skrzynie na linki jest czujnik położenia skrzynie na "luzie" czy coś takiego. My mamy skrzynie 020 i tam niema takiej rzeczy. Czy może ta kostka wisieć swobodnie?
Obrazek

I tak dla upewnienia się i zapytania.
Wtyczka z jednym kabelkiem żółto/czerwonym idzie do czujnika jednopinowego na boku głowicy?
Obrazek

A konektor z kablem zielono czarnym do czujnika na tyle głowicy?
http://imageshack.us/photo/my-images/201/p1130755.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;

Dziwny czujnik. Nie spotkałem się z takim jeszcze. Jak i gdzie go wpiąć?
Obrazek

Proszę o podpowiedzi i dziękuję :pub:
Ostatnio zmieniony pn kwie 22, 2013 06:58 przez KoguT, łącznie zmieniany 1 raz.



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Luźne kostki 9a

Post autor: jeryk10 » ndz kwie 21, 2013 12:19

Dziwny czujnik jest Ci nie potrzebny , kostka 3 pinowa,to pewnie idzie do czujnika na wale,którego nie posiadasz więc nie podłączamy . Przewód żółto czerwony temperatura silnika idąca do zegara .Kostka 2 pinowa nie będą to, światła cofania.


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Luźne kostki 9a

Post autor: Lipek81 » ndz kwie 21, 2013 14:44

Ad foto1 - tak;
Ad foto2 - tak;
Ad foto 3 - tak, podłączaj tak, żeby kolory wtyczek się zgadzały;
Ad foto 4 - pewnie do czujnika prędkości w skrzyni biegów - samochód z którego pochodzi silnik miał licznik elektroniczny, bez linki. Ty masz linkę, więc nie podłączasz;
Ad foto 5 - czujnik biegu wstecznego, może być tak, ze masz tą wtyczkę już w wiązce świateł;
Ad foto 6 - tak;
Ad foto 7 - termostat załączający wentylator chłodnicy. Zobacz, czy nad panelem przekaźników masz przekaźnik 31. Jeżeli tak, to poszukaj w wiązce świateł, gdzieś na grodzi jednopinowej wtyczki z takim trochę grubszym kabelkiem (w dodatkowej izolacji).
trzeba go przedłużyć do tego termostatu.
Jeżeli nie masz przekaźnika 31, to olej temat.



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

Luźne kostki 9a

Post autor: KoguT » ndz kwie 21, 2013 14:49

Lipek81, dzięki :pub:



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Luźne kostki 9a

Post autor: jeryk10 » ndz kwie 21, 2013 20:02

Racja, foto 4 kostka od czujnika prędkości opisałeś, ze ma 2 przewody czarne. W instalacji świateł nie idzie instalacja świateł cofania.viewtopic.php?f=73&t=493750" onclick="window.open(this.href);return false;


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

Luźne kostki 9a

Post autor: KoguT » pn kwie 22, 2013 06:42

jeryk10, fakt miał być brązowy

Panowie a potrzebuję jeszcze opisu kolejności podpinania węży wtryskiwaczy do rozdzielacza oraz przewodów paliwowych.
Najlepiej gdybyście podrzucili jak najwięcej zdjęć. Bo mam rozkompletowany rozdzielacz. Tzn odkręcony regulator ciśnienia i niemoge się połapać gdzie co dokręcić. Z góry dziękuję :pub:



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Luźne kostki 9a, plus parę podpowiedzi.

Post autor: Lipek81 » pn kwie 22, 2013 08:52

Kolejność do poszczególnych cylindrów nie na znaczenia.



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

Luźne kostki 9a, plus parę podpowiedzi.

Post autor: KoguT » pn kwie 22, 2013 10:48

Lipek81, a dopływ z baku, odpływ rzez regulator?



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Luźne kostki 9a, plus parę podpowiedzi.

Post autor: Lipek81 » pn kwie 22, 2013 11:38

Wtryskiwacz rozruchowy - jak masz te 4 do cylindrów, to on jest zaraz pod nimi, podłączony do tego samego elementu, tylo z boku, od strony błotnika. zostaje zasilanie i powrót paliwa, ale tam są chyba strzałki o ile pamiętam.



Awatar użytkownika
dw00gi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: czw kwie 16, 2009 13:42
Lokalizacja: Olsztyn

Luźne kostki 9a, plus parę podpowiedzi.

Post autor: dw00gi » pt lut 20, 2015 23:35

Witam podłącze się do tematu. Mam luźną 3 pinową kostkę z bardzo mięciutkimi przewodami jakby sylikonowymi, gdzie ją podłączyć i od czego jest?



Awatar użytkownika
dw00gi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: czw kwie 16, 2009 13:42
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Luźne kostki 9a, plus parę podpowiedzi.

Post autor: dw00gi » pt lut 20, 2015 23:39

Lipek81 pisze:Kolejność do poszczególnych cylindrów nie na znaczenia.

Dlaczego? Czyli jak to działa, wtryski podają cały czas paliwo?



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

Luźne kostki 9a, plus parę podpowiedzi.

Post autor: KoguT » sob lut 21, 2015 00:13

dw00gi pisze:Dlaczego? Czyli jak to działa, wtryski podają cały czas paliwo?
To nie jest wtrysk sekwencyjny. Wszystkie wtryski podają paliwo jednocześnie. I na każdym dolocie mieszanka "zalega" aż się otworzy zawór.
Sekwencja była w silnikach ABF, ABA, chyba VR a w nowszych to już raczej standard.



Awatar użytkownika
dw00gi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: czw kwie 16, 2009 13:42
Lokalizacja: Olsztyn

Luźne kostki 9a, plus parę podpowiedzi.

Post autor: dw00gi » sob lut 21, 2015 20:13

KoguT, Dzięki. A ta kostaczka może jest komuś znajoma?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości