Wymiana licznika , kodowanie pilotów , wybór kabla

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Mozzambik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: czw lut 26, 2015 16:36

Wymiana licznika , kodowanie pilotów , wybór kabla

Post autor: Mozzambik » ndz mar 08, 2015 21:54

Witajcie,

Obecnie mam pożyczony kabelek i po odczycie VAGiem mam następujące wartości :

Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 1J0 920 806 E
Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V20
Coding: 01113
Shop #: WSC 00000
xxxxxxxxx xxxxxxxx
No fault code found.

Address 19 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006
Shop #: WSC 01266
No fault code found.

Address 46 -------------------------------------------------------
Controller: 1C0 959 799
Component: 1F KomfortgerŠt HLO 0002
Coding: 00259
Shop #: WSC 01266

Mam następujące pytania :

ad1.Kabel który mam pożyczony ma kompletny brak oznaczeń , jaki musiałbym kupić aby mieć możliwości jak największej ingerencji w auto ?
ad2.Zamierzam wymienić licznik na 1/2 FIS lub pełny , jakiego modelu licznika mam szukać ?
ad3.Zamierzam tez do-kodować jakiegoś oryginalnego zdalnego pilota , obecnie mam centralny z domykaniem ale za pomocą mechanicznego kluczyka , jeżeli da rade to jakie musi mieć oznaczenia kluczyk ?

Jeżeli to możliwe to proszę o odpowiedź.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Wymiana licznika , kodowanie pilotów , wybór kabla

Post autor: grg474 » ndz mar 08, 2015 22:12

Mozzambik pisze:ad2.Zamierzam wymienić licznik na 1/2 FIS lub pełny , jakiego modelu licznika mam szukać ?
1J0 920 826C, 1J0 920 846C, 1J5 920 826C, 1J5 920 846C
Mozzambik pisze:ad3.Zamierzam tez do-kodować jakiegoś oryginalnego zdalnego pilota , obecnie mam centralny z domykaniem ale za pomocą mechanicznego kluczyka , jeżeli da rade to jakie musi mieć oznaczenia kluczyk ?
najpierw trzeba kupić komfort 1C0959799B lub C


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Mozzambik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: czw lut 26, 2015 16:36

Wymiana licznika , kodowanie pilotów , wybór kabla

Post autor: Mozzambik » ndz mar 08, 2015 22:54

Dziękuję za szybką odpowiedź.
Po odnalezienu modułu komfortu , będę szukać kluczyków. Jakie muszą mieć oznaczenia ? Czy to wystarczy z części potrzebnych do montażu centralnego na pilota? < zamienic modul komfortu , zaprogramowac go pod auto wraz z kluczykami>.. Chyba ze jest coś czego jeszcze nie wiem ?
Pozostała mi ostatnia wątpliwość a mianowicie kabel , jaki będzie najlepszy ?



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Wymiana licznika , kodowanie pilotów , wybór kabla

Post autor: grg474 » pn mar 09, 2015 22:06

Mozzambik pisze:Pozostała mi ostatnia wątpliwość a mianowicie kabel , jaki będzie najlepszy ?
laptop z rs232 masz?


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Mozzambik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: czw lut 26, 2015 16:36

Wymiana licznika , kodowanie pilotów , wybór kabla

Post autor: Mozzambik » wt mar 10, 2015 10:23

Obecnie mam laptopa z wirtualnym windowsem XP i ten kabel dziala OK , jest na usb



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Wymiana licznika , kodowanie pilotów , wybór kabla

Post autor: grg474 » wt mar 10, 2015 20:15

Mozzambik pisze:Obecnie mam laptopa z wirtualnym windowsem XP i ten kabel dziala OK , jest na usb
i co z tego jak musiałbyś dodatkowo kupić kabel do odczytu pinu licznika


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Mozzambik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: czw lut 26, 2015 16:36

Wymiana licznika , kodowanie pilotów , wybór kabla

Post autor: Mozzambik » wt mar 10, 2015 21:39

Pin chyba mam w ksiazce od auta.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Wymiana licznika , kodowanie pilotów , wybór kabla

Post autor: grg474 » wt mar 10, 2015 22:22

Mozzambik pisze:Pin chyba mam w ksiazce od auta.
to sprawdź


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Mozzambik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: czw lut 26, 2015 16:36

Wymiana licznika , kodowanie pilotów , wybór kabla

Post autor: Mozzambik » śr mar 11, 2015 09:27

Niestety okazalo sie ze pin amm tylko do radia.
Musze zatem wyciagnac pin z licznika.
Czy majac pin i zakodowane juz stare 2 kluczyki , moge dodac jeden z pilotem < udalo sie kupic oryginal niezakodowany wczesniej > , nie tracac funkcji 2 klluczykow bez pilota ?
Bo z tego co czytalem koduje sie poprzez : usuwanie kluczy z pamieci immo, nastepnie wpisanie liczby nowychkluczy , w moi przypadku 3.
Co w tym przypadku z kluczami ktore juz dzialaly i byly zakodowane ?



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Wymiana licznika , kodowanie pilotów , wybór kabla

Post autor: grg474 » śr mar 11, 2015 16:33

Mozzambik pisze:Czy majac pin i zakodowane juz stare 2 kluczyki , moge dodac jeden z pilotem < udalo sie kupic oryginal niezakodowany wczesniej > , nie tracac funkcji 2 klluczykow bez pilota ?
musisz od nowa zakodować wszystkie - czyli jak miałeś 2 i dodajesz jeden to kodujesz 3
Mozzambik pisze:Co w tym przypadku z kluczami ktore juz dzialaly i byly zakodowane ?
kodujesz je od nowa - w tym samym aucie bezproblemowo - pod warunkiem że masz PIN


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Mozzambik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: czw lut 26, 2015 16:36

Wymiana licznika , kodowanie pilotów , wybór kabla

Post autor: Mozzambik » śr mar 11, 2015 20:47

Ok , dziękuję za informacje. Zabieram się za kompletowanie części.



Awatar użytkownika
Mario83
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: czw lip 03, 2008 17:25
Lokalizacja: Mława
Kontakt:

Wymiana licznika , kodowanie pilotów , wybór kabla

Post autor: Mario83 » śr kwie 01, 2015 21:22

Temat świeży, a nic w szukajce nie mogę się doszukać :(
Mam pytanie czysto teoretyczne odnośnie wymiany licznika. Czy dało by się do Golfa 4 wsadzić licznik z Golfa 5 ? Pomijam kwestie spasowania części.
Chodzi mi głównie o kwestię czy auto odpali i jako tako kontrolki będą ok, jak również obrotomierz, prędkościomierz itp?
Gdzieś czytałem o Passacie, iż z Passata B6 do B5FL nie da się przełożyć licznika, bo jest inna komunikacja CAN.
Może ktoś w jasny sposób nakreślić temat? CAN w czwórce i piątce jest, czy jest inną szybkością "puszczony" ?
Tak się zastanawiam głośno :)


Tam gdzie kończą się pomysły, ja zaczynam tworzyć :)

miehoo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz sty 27, 2013 21:17
Lokalizacja: KRK

Re: Wymiana licznika , kodowanie pilotów , wybór kabla

Post autor: miehoo » czw kwie 16, 2015 11:35

Witam, rowniez mam problem z doborem licznika, pod zmiane na 1/2 fis. Obecnie mam 1J0920805B i za diabla nie wiem co ten indeks B oznacza. Czy 1J0920825A bedzie odpowiedni? To B na koncu ma w tym wypadku dla mnie znaczenie?



bit1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: wt cze 30, 2009 20:51
Lokalizacja: Chorzów

Re: Wymiana licznika , kodowanie pilotów , wybór kabla

Post autor: bit1 » ndz kwie 19, 2015 21:36

Podczepię się do tematu:

Obecnie mam zegary: 1J0 920 806 E czyli z tego co poczytałem jest to immo3.
Chciałbym wrzucić zegary z 1/2 fis i znalazłem na allegro zegary 1J0 920 822c
Będą działały?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 70 gości