Nie palą 4 cylindry na ciepłym silniku po wymianie świec.

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jmw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 253
Rejestracja: wt sie 18, 2015 17:40
Lokalizacja: Śląskie
Silnik: BCB

Nie palą 4 cylindry na ciepłym silniku po wymianie świec.

Post autor: jmw » sob lut 27, 2016 18:25

Prośba o pomoc w nast. sprawie.

Dziś wymieniłem 4 świece w silniku 1,6 16V BCB, bo dawno nie były wymieniane. Założone Beru platinum (Made in France), dobrane z konfiguratora ze strony Beru, dociągnięte jak trzeba kluczem dynamometrycznym. Odstęp na świecach 1,0 - 1,1mm.

O ile silnik na wolnych obrotach chodzi równo i przyjemnie, to po uzyskaniu temp. 70 - 80 st. zaczyna pracować na 3 cylindrach i świeci się kontrolka EPC.

Podejrzewam na podstawie tego: http://forum.samnaprawiam.com/vw-golf-n ... vt3627.htm" onclick="window.open(this.href);return false; uszkodzoną którąś z palcocewek - jak się zagrzeje to nie jest w stanie wytworzyć (poprzez świecę) dostatecznej iskry.

Co byście zrobili? Wymienić palcocewki?

Przebieg oryginalny auta 160 tys. Rocznik 2003. Obecne palcocewki Bosch, Made in Turkey.



jan1966
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 806
Rejestracja: pn sie 10, 2015 13:20

Nie palą 4 cylindry na ciepłym silniku po wymianie świec.

Post autor: jan1966 » sob lut 27, 2016 18:45

Podłącz pod vaga by zdiagnozować który to cylinder



Awatar użytkownika
jmw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 253
Rejestracja: wt sie 18, 2015 17:40
Lokalizacja: Śląskie
Silnik: BCB

Nie palą 4 cylindry na ciepłym silniku po wymianie świec.

Post autor: jmw » sob lut 27, 2016 18:56

OK, będę miał taką możliwość po niedzieli, ale co to pokaże? Jak jedna palcocewka padła, to wydaje mi się, że sens jest wymienić wszystkie.



Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1052
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Nie palą 4 cylindry na ciepłym silniku po wymianie świec.

Post autor: mat06 » sob lut 27, 2016 19:07

Komputer pokaże, na którym cylindrze wypada zapłon. Nie musisz wymieniać wszystkich cewek, wystarczy wymienić tą wadliwą.


Obrazek

jan1966
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 806
Rejestracja: pn sie 10, 2015 13:20

Nie palą 4 cylindry na ciepłym silniku po wymianie świec.

Post autor: jan1966 » sob lut 27, 2016 19:21

Tak, nie wiadomo może wadliwa świeca sie trafiła , jak bedziesz wiedział który to cylinder to podmień cewki żeby mieć pewność czy cewka czy świeca



Awatar użytkownika
jmw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 253
Rejestracja: wt sie 18, 2015 17:40
Lokalizacja: Śląskie
Silnik: BCB

Nie palą 4 cylindry na ciepłym silniku po wymianie świec.

Post autor: jmw » sob lut 27, 2016 22:59

Panowie dziękuję bardzo :bigok:

Czy można wykręcić i wkręcić tą samą świecę ponownie? Chodzi o metalową uszczelkę, która jest na świecy i która poddaje się - ulega spłaszczeniu przy dokręcaniu.



kedpol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw sty 21, 2016 21:53

Re: Nie palą 4 cylindry na ciepłym silniku po wymianie świec

Post autor: kedpol » ndz lut 28, 2016 11:07

jmw pisze:Panowie dziękuję bardzo :bigok:

Czy można wykręcić i wkręcić tą samą świecę ponownie? Chodzi o metalową uszczelkę, która jest na świecy i która poddaje się - ulega spłaszczeniu przy dokręcaniu.

No jasne że tak



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Nie palą 4 cylindry na ciepłym silniku po wymianie świec.

Post autor: Qto » ndz lut 28, 2016 16:12

można odłączyć jeden cylinder...i jak praca silnika się nie zmieni, to masz ten wadliwy - nie potrzeba komputera
Świece można zamienić miejscami aby wykluczyć ich winę... do tego też nie potrzeba komputera
jmw pisze:Jak jedna palcocewka padła, to wydaje mi się, że sens jest wymienić wszystkie.
jest sens...często jest tak że kolejne padają w niedługim czasie



Awatar użytkownika
jmw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 253
Rejestracja: wt sie 18, 2015 17:40
Lokalizacja: Śląskie
Silnik: BCB

Nie palą 4 cylindry na ciepłym silniku po wymianie świec.

Post autor: jmw » ndz lut 28, 2016 18:44

Dodam jeszcze, że stare świece NGK były z 3 elektrodami, nie wyrzuciłem ich. Nowe Beru Platinum są z 1 elektrodą, dobrane wg katalogu Beru. Zalecany w książce "Sam naprawiam" odstęp to 1 mm z tolerancją 0,1mm.

W ciągu kilku dni porobię z tym i dam znać co to było.



Awatar użytkownika
jmw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 253
Rejestracja: wt sie 18, 2015 17:40
Lokalizacja: Śląskie
Silnik: BCB

Nie palą 4 cylindry na ciepłym silniku po wymianie świec.

Post autor: jmw » pt mar 04, 2016 19:37

Komp pokazał wypadanie pierwszej palcocewki. Skasowane i na razie idzie OK.

Spotkałem się z opinią, że na przy większych odstępach na elektrodach silnik głośniej chodzi. Tak też mi się wydaje, bo mam 1mm, a poprzednie świece z trzema elektrodami już "na oko" miały mniejszy odstęp.

Mało jest tematów o świecach, np. w porównaniu do wątków olejowych na forach. Zaletą świec wieloelektrodowych jest to, że nie trzeba regulować odstępu między elektrodami.



Awatar użytkownika
jmw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 253
Rejestracja: wt sie 18, 2015 17:40
Lokalizacja: Śląskie
Silnik: BCB

Nie palą 4 cylindry na ciepłym silniku po wymianie świec.

Post autor: jmw » sob mar 25, 2017 19:54

Dziś musiałem rozgrzać auto do wymiany oleju i po rozgrzaniu, znowu zaczął chodzić na 3 cylindrach i EPC wywaliło. Doprawdy nie wiem co jest grane. Będzie podpięty pod kompa w ciągu miesiąca, zobaczymy.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Nie palą 4 cylindry na ciepłym silniku po wymianie świec.

Post autor: marcin7x5 » ndz mar 26, 2017 21:08

Skoro miałeś już problemy z palcocewką to czeka cie jej wymiana. Niestety musisz być przygotowany na to że potem zaczną siadać kolejne.



Awatar użytkownika
jmw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 253
Rejestracja: wt sie 18, 2015 17:40
Lokalizacja: Śląskie
Silnik: BCB

Nie palą 4 cylindry na ciepłym silniku po wymianie świec.

Post autor: jmw » pt kwie 07, 2017 21:16

Od pół roku powoli ubywało płynu w chłodnicy. Przy wymianie oleju widać było zaschnięty płyn na osłonie silnika, którą sam wcześniej dołożyłem - pasuje w Octavi I. Otóż, gdzieś z boku silnika ten płyn uciekał, jest tam jakiś czujnik i zakłócenie jego pracy przez uciekający płyn, powodowało błąd przepustnicy. Nie była to palcocewka. Pardon za nieścisłość, ale sam tego nie rozbierałem dlatego trudno mi się precyzyjniej wyrażać.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 51 gości