Porada i wyjaśnienie napięcie / alternator Golf IV

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Mickprodigy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: śr lip 29, 2015 15:36
Lokalizacja: Łódź

Porada i wyjaśnienie napięcie / alternator Golf IV

Post autor: Mickprodigy » pn lip 18, 2016 17:45

Witam

Pytam kontrolnie moi drodzy koledzy z wspaniałej grupy VAG. Otóż pewnie bardzo często powtarza się pytanie odnośnie prądów ładowania alternatora.
Posiadam Golfa 4 1.4 benz. alternator Bosh 90 A regulator nowy Bosh F00MA45300 więc regulator jest jak najbardziej prawidłowy. Na całym zimnym silniku rano w takie pogody ładowanie jest na poziomie 14,4 V . Po rozgrzaniu się mniej więcej do temperatury roboczej spada do 13,9 na włączonych światłach mijania.
Lecz po załączeniu klimatyzacji napięcie spada około 13,6 V . Całe pomiary robione na klemach akumulatora.
Dodam że z moich obserwacji akumulator mam na poziomie około 75% żywotności gdyż rano napięcie jest na poziomie około 12,4 - 12,5 V. Pojemność akumulatora jest 55Ah , taki był jak odziedziczyłem golfika. Wiem że jest sporo za duży jak na taki silnik lecz bez pewności iż to rozwiąże mój problem nie chcę go ruszać. Obecnie szukam jakiegoś 44Ah na chwilową podmiankę aby wyeliminować Aku.

Stąd moje pytanko czy to jest zachowanie normalne i czy któremuś z szanownych kolegów też tak się powtarza ?

Pozdrawiam i Dziękuję za wszystkie odpowiedzi

Gdyby Moderator chciał usunąć temat to poprosił bym o jakąś poradę związaną z linkiem do tematu analogicznego do mojego problemu :) :) co również jego pozdrawiam


W sercu dwa tłoki :)

Awatar użytkownika
psilos1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1152
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 12:25

Porada i Wyjaśnienie Napięcie / Alternator Golf IV

Post autor: psilos1 » pn lip 18, 2016 19:08

Miałem podobny problem-wymieniłem alternator na 120A



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Porada i Wyjaśnienie Napięcie / Alternator Golf IV

Post autor: Qto » pn lip 18, 2016 19:34

Mocniejszy alternator trochę pomoże...a głównym problemem przy tym silniku są niskie obroty biegu jałowego - dlatego na zimnym silniku jest ok a na ciepłym kaszana.



Mickprodigy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: śr lip 29, 2015 15:36
Lokalizacja: Łódź

Porada i Wyjaśnienie Napięcie / Alternator Golf IV

Post autor: Mickprodigy » pn lip 18, 2016 19:38

Dziękuję bardzo za szybką odpowiedź

Kolego " psilos1 " możesz mi coś więcej powiedzieć z jakiego auta dorwałeś ten alternator 120 A ?
Szczerze patrzyłem na alternatory z Golfa mk5 oraz z mk6 ale nie mam pojęcia czy by pasowały otwory montażowe bez przerabiania, Tam były montowane 120 A a nawet 140 A

Pozdrawiam i Dziękuję jeszcze raz :)


W sercu dwa tłoki :)

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Porada i Wyjaśnienie Napięcie / Alternator Golf IV

Post autor: Qto » pn lip 18, 2016 19:49

Mickprodigy pisze: z jakiego auta dorwałeś ten alternator 120 A ?
w mk4 takie były...



Awatar użytkownika
psilos1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1152
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 12:25

Porada i Wyjaśnienie Napięcie / Alternator Golf IV

Post autor: psilos1 » pn lip 18, 2016 19:51

Znalazłem alternator z 2.3 v5 benzyna (teoretycznie mniej "styrany życiem")wiekszosc używek to 120-stki z diesli.Wymiana plug&play wywalasz stary wkładasz nowy.Auto ma duzo dodanej elektryki i na mocniejszym altku roznica jest odczuwalna...



Mickprodigy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: śr lip 29, 2015 15:36
Lokalizacja: Łódź

Porada i Wyjaśnienie Napięcie / Alternator Golf IV

Post autor: Mickprodigy » pn lip 18, 2016 19:52

Fakt teraz znalazłem na alledrogo :D

Dziękuję temat wyjaśniony i jest gotowy do zamknięcia

Wszystkim uczestnikom serdecznie dziękuję i Pozdrawiam :)


W sercu dwa tłoki :)

Awatar użytkownika
psilos1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1152
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 12:25

Re: Porada i Wyjaśnienie Napięcie / Alternator Golf IV

Post autor: psilos1 » pn lip 18, 2016 20:09

Mickprodigy pisze: Dziękuję temat wyjaśniony i jest gotowy do zamknięcia
Wymień i daj znać....dla potomnosci



Awatar użytkownika
krissMK4
TDI - The Devil Inside
TDI - The Devil Inside
Posty: 664
Rejestracja: pt cze 24, 2011 15:29
Lokalizacja: Lipsko

Porada i wyjaśnienie napięcie / alternator Golf IV

Post autor: krissMK4 » wt lip 19, 2016 21:59

A czy altek z Benzyny pasuje do TDI ? mam 70A bosch 038903023G


Obrazek

Znajdź przyczynę, rozwiąż problem
Bo inaczej za daleko nie pojedziesz już tym golfem ;)

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Porada i wyjaśnienie napięcie / alternator Golf IV

Post autor: marcin7x5 » śr lip 20, 2016 20:34

Trzeba zmienić koło pąsowe bo nie ma sprzęgła jednokierunkowego. Poza tym 70A to chyba za mało w dieslu.



Awatar użytkownika
faradek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: wt wrz 08, 2009 23:07

Porada i wyjaśnienie napięcie / alternator Golf IV

Post autor: faradek » czw lip 21, 2016 17:29

Ja osobiście przed wymianą alternatora zmierzyłbym napięcie na jego zaciskach, bo może te spadki występują na przewodach na drodze alternator - akumulator. A wtedy nawet wymiana na altek 200A niewiele pomoże.



Awatar użytkownika
krissMK4
TDI - The Devil Inside
TDI - The Devil Inside
Posty: 664
Rejestracja: pt cze 24, 2011 15:29
Lokalizacja: Lipsko

Re: Porada i wyjaśnienie napięcie / alternator Golf IV

Post autor: krissMK4 » czw lip 21, 2016 22:09

marcin7x5 pisze:Poza tym 70A to chyba za mało w dieslu.
marcin7x5, Ja też tak myślę , dlatego chce zarzucić 120A , mam aku 77ah , to będzie dobre połączenie ?


Obrazek

Znajdź przyczynę, rozwiąż problem
Bo inaczej za daleko nie pojedziesz już tym golfem ;)

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Porada i wyjaśnienie napięcie / alternator Golf IV

Post autor: Qto » czw lip 21, 2016 23:45

marcin7x5 pisze:70A to chyba za mało w dieslu.
moim zdaniem alternator nie ma nic do silnika...a raczej do wyposażenia elektrycznego w aucie
krissMK4 pisze:chce zarzucić 120A , mam aku 77ah , to będzie dobre połączenie ?
mam podobne (trochę większy aku) w 1.4 i daje radę :satan:

faradek, to dlaczego na zimnym silniku ładowanie jest ok? Wiadomo, że wraz ze zmianą temperatury zmieniają się oporności itp itd...ale tu nie chodzi o laboratoryjne różnice. Ładowanie jest ok dlatego że na zimnym silniku obroty są wyższe...jak na ciepłym podniesie obroty do 1000 to ładowanie na pewno znacznie się poprawi - tu nie chodzi o nic innego jak niskie obroty biegu jałowego



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości