Centralka kodinis raktas GN5

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Bednarus
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 912
Rejestracja: pn maja 23, 2005 17:33
Lokalizacja: PZL
Kontakt:

Centralka kodinis raktas GN5

Post autor: Bednarus » ndz lut 12, 2012 22:41

Żeby wydłużyć sygnał musisz wejść w tryb programowania alarmu. Żeby to zrobić potrzebujesz mieć podłączoną diodę LED, czujnik w drzwiach, kierunkowskazy i +12V po zapłonie. Do tego jeszcze kod PIN, który jest na nalepce przyklejonej do centralki (O ile poprzedni użytkownik go nie zmienił). I teraz po kolei:

1. Wprowadzić kod PIN
- otworzyć drzwi samochodu (stąd wymagane podłączenie czujnika w drzwiach)
- włączyć zapłon (stąd wymagane podłączenie +12V po zapłonie)
- krótko po włączeniu zapłonu dioda LED (dlatego musi być podłączona) zacznie świecić podwójnymi błyśnięciami. Trzeba liczyć te podwójne błyśnięcia (jedno podwójne błyśnięcie jako raz), aż ich liczba osiągnie wartość pierwszej liczby z kodu PIN, po czym wyłączyć zapłon na krótką chwilę i włączyć go ponownie. Dioda zacznie znowu świecić podwójnymi błyśnięciami. Analogicznie trzeba wprowadzić pozostałe cyfry.
- jeżeli kod PIN został wprowadzony poprawnie dioda zacznie świecić trzykrotnymi błyśnięciami. W przypadku błędu wyłączyć zapłon, zamknąć drzwi i powtórzyć procedurę jeszcze raz od początku.
2. Zamknąć drzwi od samochodu.
3. Poczekać około 12 sekund, aż dioda zacznie migać szybko.
4. Wprowadzenie numeru funkcji, którą chcemy zmienić
- analogicznie jak kod PIN
- dla ustawienia czasu trwania sygnału otwarcia/zamknięcia to 55 (numery pozostałych funkcji znajdują się w instrukcji podłączenia)
- krótkie mignięcie kierunkowskazów wskazuje poprawne wprowadzenie numeru funkcji
- w przypadku niepoprawnego wprowadzenia numeru funkcji należy wyłączyć zapłon, poczekać około 12 sekund aż dioda zacznie migać szybko i wprowadzić numer funkcji ponownie.
5. Sprawdzenie numeru ustawienia.
- przy wyłączonym zapłonie wcisnąć na pilocie przycisk Obrazek
- liczba błyśnięć kierunkowskazów wskazuje numer ustawienia.
6. Wprowadzenie nowego numeru ustawienia
- włączyć zapłon
- na pilocie, w jednosekundowych odstępach, wcisnąć przycisk Obrazek tyle razy, ile wynosi liczba dla wybranego ustawienia - dla 4 sekundowego sygnału jest to 2 (numery pozostałych ustawień znajdują się w instrukcji podłączenia)
- poczekać 3 sekund dopóki nie pojawi się krótki sygnał z syreny (pewnie nie masz) oraz błyśnięcie kierunkowskazów, co oznacza zapisanie ustawienia w pamięci.
W instrukcji jeszcze piszą, żeby po wprowadzeniu ustawienia, sprawdzić jakie jest ustawiane poprzez wykonanie czynności opisanych w 5 punkcie.

:grrr: Taki krótki tekst, a godzina wklepywania :banghead:
Ostatnio zmieniony pn lut 13, 2012 10:25 przez Bednarus, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

Centralka kodinis raktas GN5

Post autor: Johnatan » pn lut 13, 2012 00:45

Bednarus, kolego szacun.. padam do twych stóp :D :pub:


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

Centralka kodinis raktas GN5

Post autor: Johnatan » czw lut 16, 2012 22:27

No to wszystko poszło gładko jak po maśle :D Wszystko działa, jutro montaż w aucie.
Obrazek
Wszystko poszło tanim kosztem, przekaźniki miałem, was :D miałem. ogólny koszt zakładania centralnego zamka wyniósł mnie 20zł czyli git :) Podziękował.. :bigok:

i ostatnie pytanko. W dużej kostce są 2x żółty kabelek. one są na migacze, na schemacie nie ma diód, a zasilanie na migacze jest ciągniete z pomarańczowego kabelka w tej kostce, Czy muszą być diody na kierunki ?


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Centralka kodinis raktas GN5

Post autor: Qto » pt lut 17, 2012 01:31

Johnatan, zwykle jest tak że jeżeli z centralki wychodzą dwa kabelki - jeden na lewy kierunek i jeden na prawy - to z samej centralki sygnały wychodzą już rozdzielone



Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

Centralka kodinis raktas GN5

Post autor: Johnatan » pt lut 17, 2012 01:58

Qto, a to to jest po to żeby kierunek nie przeskakiwał z lewego na prawy ? bo myślałem że coś zwara pójdzie mi na centralke z kierunków.


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Centralka kodinis raktas GN5

Post autor: Zico63b » pt lut 17, 2012 02:07

Sorry za "wcięcie", lecz wygląda to tak: Gdy wychodzi jeden przewód - diody są potrzebne, by z jednego przewodu rozdzielić prąd na dwie gałęzie i żeby przy włączaniu np. lewego migacza - prawy nie świecił także.
Gdy przewody są dwa - nie ma takiego niebezpieczeństwa, jest to rozdzielone wewnątrz.
Jednak oba systemy nie są wrażliwe na "cofnięcie" się napięcia z migaczy pojazdu przy normalnej jeździe w głąb centralki; nie do tego są potrzebne diody - bo o to chyba chodziło?



Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

Centralka kodinis raktas GN5

Post autor: Johnatan » pt lut 17, 2012 02:15

Tak, czy jak pojade i sobie włącze lewy lub prawy kierunek. lub awaryjki czy coś sie nie zacznie dziać z centralką.. Kumpel jak miał nówke to miał oryginalnie wlutowane 2 diody na dwa kabelki żeby sie prąd z migacza nie cofał. Może i była to inna centralka ale nie chce żeby jakiś problem u mnie wystapił bo na schemacie nie ma diód.


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Centralka kodinis raktas GN5

Post autor: Zico63b » pt lut 17, 2012 02:22

Na rysunku podłączenia centralki jest schemat, w jaki sposób jest to realizowane: jest tam przekaźnik z dwoma stykami, wspólne zasilanie przekaźnika pinem 3; wyjście na lewy pinem 2; wyjście na prawy pinem 5. NIE MA technicznej możliwości by stało się to, czego Kolega się obawia: "cofnięcie" się napięcia czy też zwarcie.
Johnatan pisze:to miał oryginalnie wlutowane 2 diody na dwa kabelki żeby sie prąd z migacza nie cofał.
Ale "cofał na drugi", akurat niewłączony migacz; a nie "cofał do centralki".
Johnatan pisze:Może i była to inna centralka ale nie chce żeby jakiś problem u mnie wystapił bo na schemacie nie ma diód.
Tak, rozumiem obawy - lecz w tym wypadku to nie grozi.
Ostatnio zmieniony pt lut 17, 2012 02:30 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

Centralka kodinis raktas GN5

Post autor: Johnatan » pt lut 17, 2012 02:30

Zico63b pisze:Tak, rozumiem obawy - lecz w tym wypadku to nie grozi.
no i wiem już wszystko. Dzięki koledzy, moge spać spokojnie, jutro na montownie. :bigok:

Edit: tzn jutro tzn, że dziś :D


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

Centralka kodinis raktas GN5

Post autor: Johnatan » pt lut 17, 2012 19:26

Jest problem. Ogólnie zamnykanie i otwieranie działa. Lecz, gdy zamkne auto, poczekam ok pożyżej 2 min to samochód nie chce sie otworzyć. Musze wcisnąć otwarcie, zamkniecie i ponownie otwarcie i samochód otwiera. Tak samno się robi gdy chce zamknąć gdy auto dłuższy czas stoi otwarte. Gdy wykonuje tą czynność w odstępie ok 10 sekund to auto normalnie otwiera, zamyka, otwiera zamyka i jest dobrze. Dlaczego po postoju on nie chce otwierać/zamykać?

druga sprawa, gdy podłączyłem kabel pod zapłon to auto po zapłonie automatycznie zamyka sie a gdy zgasze auto to się otwiera. Takie zabezpieczenie przed otwarciem złodziejowi na krzyżówce ale mi to nie pasuje. Chętnie bym to zaaplikował gdzieś gdzie zamyka sie auto po osiągnieciu prędości lub wcale.

Mam podłączoną Diode, drzwi kierowcy, zapłon odłączyłem i migacze.

Prosze o pomoc.


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

Centralka kodinis raktas GN5

Post autor: Johnatan » sob lut 18, 2012 22:05

Odkryłem co nie pasuje. Podczas dawania zasilania na styk pompki do zamykania, na styku otwierania musi być12V ale podczas zamykania ma stamtąd zniknąć bo pompka bedzie otwierała zamykała aż do wyczerpania akumulatora Co zrobić z tym fartem.. co to jest za cholerna radziecka pompka ! zawsze zakładałem do takich i było git a tu jest szok..


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Bednarus
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 912
Rejestracja: pn maja 23, 2005 17:33
Lokalizacja: PZL
Kontakt:

Centralka kodinis raktas GN5

Post autor: Bednarus » ndz lut 19, 2012 00:29

Johnatan pisze:gdy podłączyłem kabel pod zapłon to auto po zapłonie automatycznie zamyka sie a gdy zgasze auto to się otwiera.
Funkcja 45, zmiana ustawienia na 2 wyłączy tą opcję.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Centralka kodinis raktas GN5

Post autor: Paweł Marek » ndz lut 19, 2012 00:29

już dużo tego żeby przeczytac od początku ale jak podpiąć te dwa przekaźniki napisałem, a do tego zaleca się przeciąć kabel ze stałym plusem od mikrowłącznika w drzwiach kierowcy pozostałe dwa zostawić- chociaz praktycznie nie wiem po co ale możesz spróbować, oczywiście z kluczyka central w tym momencie przestaje działać


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

Centralka kodinis raktas GN5

Post autor: Johnatan » ndz lut 19, 2012 13:20

Bednarus, dzięki kolego
Paweł Marek, nie mam żadnego włącznika. Są siłowniki i pompka i centralka nic wiecej.
Po prostu gdy chce dać prad na styk otwierania to na styku zamykania musi być prąd tak długo żeby pompka nie skończyła pracować czyli jakąś 1sekunde


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości