Strona 1 z 2

Centralny Zamek

: śr sie 04, 2010 13:50
autor: reanimat
Zakupiłem do VW Golf [MK2] za 99zł na allegro.pl zestaw centralnego zamka firmy remotronix: RTX CL9 (Tornado).
Chciałbym aby wszyscy, którzy mają pojęcie dotyczące instalacji siłowników i podłączenia cięgien podzielili się tutaj swoim doświadczeniem podczas montażu zestawów tego typu.
Piszcie na temat problemów z jakimi się spotkaliście przy montażu.
Informacje:
W skład zestawu wchodzi:
-siłowniki elektryczne 4 szt
-centralka sterująca
-okablowanie-
-4 szyny montażowe
-4 złącza do połączenia cięgien
-2 piloty (sterowanie radiowe)
-możliwość podłączenia dodatkowego siłownika do sterowania klapą bagażnika z pilota
-istrukcja podłączenia oraz montażu - (niezbyt dokładna).

Centralny Zamek

: sob sie 07, 2010 20:49
autor: marcinek84
W dziale FAQ jest porada dotyczącą montażu centralnego zamka. Choć ja z przodu wykorzystałem fabryczny otwór na pręt od siłownika ale wtedy trzeba idealnie prawie otwory zrobić pod siłownik. Dobrze mieć te przelotki gumowe między drzwiami na przewody. No nie wiem co jeszcze.

Centralny Zamek

: sob sie 07, 2010 20:54
autor: Paweł Marek
Dodam ci taką uwagę: w siłowniku master są styki. Guma osłaniająca siłownik od góry jest nietrwała, za dwa lata może ci pęknąć puścić do środka wodę i central zwariuje. Ja zastosowałem jakby kapelusik umieszczony na cięgnie zrobiony z jakiejś zakrętki który chroni przynajmniej przed wodą kapiącą od góry.

Centralny Zamek

: ndz sie 08, 2010 20:44
autor: ralfix
Jeśli nie zastosujesz przelotek w drzwi to woda napewno będzie Ci się wlewała do środka. Tylne drzwi montuje się w dość łatwy sposób. Ja osobiście z tyłu miałem zamontowane siłowniki poziomo. Z kolei z przodu dość trzeba się nagimnastykować aby podłączyć cięgno do siłownika ale da się to zrobić. Siłownik z przodu pionowo umieszczony. Zastosuj się również do rady Kolegi jak powyżej, bo właśnie jak mi zalało mastera to central mi zwariował. Oczywiście guma była popękana.
Wszystkie połączenia do instalacji samochodu takie jak masa czy zasilanie powinny być lutowane i zabezpieczone rurą termokurczliwą. Nie stosuj szybkozłączek zaciskanych na kablach ponieważ po czasie możesz mieć kłopoty z brakiem połączeń w miejscach gdzie zacisnąłeś tą szybkozłączkę.

Centralny Zamek

: pn sie 09, 2010 08:43
autor: reanimat
Co do połączeń to w pierwszy dzień po kupnie zestawu usunąłem te szybkozłączki. zależy mi na trwałości zestawu, nie na prędkości montażu. ralfix, jakbyś mógł to prześlij pare zdjęć odnośnie montażu tych siłowników najlepiej z przodu jak i z tyłu, a teraz pytanie do wszystkich; od czego zacząć?? bo wydaje mi się że powinienem zacząć od pociągnięcia instalacji a dopiero montaż siłowników.

Centralny Zamek

: pn sie 09, 2010 09:15
autor: Paweł Marek
marcinek84 pisze:W dziale FAQ jest porada dotyczącą montażu centralnego zamka
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=205711" onclick="window.open(this.href);return false;

czy to ci nie wystarczy?

Centralny Zamek

: pn sie 09, 2010 17:11
autor: ralfix
Kolego reanimat niestety siłowniki zakładałem dość dawno i nie dysponuję żadnymi zdjęciami. Co Ci tu mogę jeszcze podpowiedzieć..... skorzystaj z tego linku co podał Paweł Marek. Odnośnie montażu samych siłowników: staraj się aby cięgno było ciągnięte w osi siłownika.

Ps. Osobiście bym zaczął od montażu wiązki kablowej, ale to już kwestia gustu :bigok:
Pozdrawiam

Centralny Zamek

: pn sie 09, 2010 20:47
autor: Tomasz Bis
Wnioskuję że masz 5d , na podstawie linku powyżej montowałem u siebie ale znalazłem kilka udogodnień.W poradzie jest montowany prawdo podobnie na 3d ,więc drzwi są inne , gwintowanie prętów zbędne , blaszki montażowe zbędne w przednich jak i w tylnych.Zrobiłem to bez wyjmowania zamków , w prz... d... jest odpowiednio wygięty pręt . Natomiast z tyłu zastosowałem zaciski z zestawu na pręcie od rygla .
W prz...d... znalazłem jeden gotowy otwór i pomocniczy technologiczny do ustawienia siłownika /po przykręceniu na jeden wkręt i wciśnięciu siłownika w duł w otworze technologicznym widać oczko siłownika / Jak znaleźć drugi otwór ? To proste , przykładamy siłownik od zewnątrz do gotowego otw... oczkiem na techn... i trasujemy przez siłownik :bigok:
Z przednich d. posiadam foty , tylnych nie robiłem ale jak nalegasz to odkręcę boczek :chytry
Zdjęcia są tutaj , proszę korzystać :bigok:http://www.mojageneracja.pl/15553164/ga ... f117e18505" onclick="window.open(this.href);return false; tylne po niedzieli .

Centralny Zamek

: śr sie 11, 2010 12:23
autor: reanimat
Zapraszam do brania udziału w ankiecie wszystkich, którzy mieli styczność z instalacją centralnego zamka w golf II i nie tylko

Centralny Zamek

: wt sie 17, 2010 12:11
autor: mateuszma85
Przy zakładaniu trzeba tylko uważać jak się podłączy kabelki. Radzę aby przed założeniem tapicerki wszystko dokładnie sprawdzić bo czasami można pomylić "kierunki" kabli, ponieważ kiedy jeden zamek będzie się zamykał to inny może się w tym czasie otwierać... Metodą prób i błędów polecam. Ja tak robiłem bo znawcą elektryki to nie jestem :helm:

Mam za to pytanie jak można poradzić sobie z podłączeniem centralki w bagażniku? Jeżeli ktoś ma jakieś fotki ewentualnie może zrobić zdjęcia jak wygląda podłączony centralny w bagażniku to będę wdzięczny za pomoc. :pub:

Centralny Zamek

: wt sie 17, 2010 19:57
autor: marcinek84
mateuszma85, Aby zrobić jak w oryginale potrzebował byś wkładki zamka pod centralny bo była inna. W większości nowych alarmów i centralnych zamków jest opcja/standard wyjście po siłownik taki że tylko pociągnie cięgno i otwiera tak jak wciśnięcie zamka z tyłu. To jest takie otwieranie z przycisku. Przez taki siłownik http://allegro.pl/item1160880045_silown ... lamek.html" onclick="window.open(this.href);return false; lub taki sam jak w pozostałych drzwiach, a o otwieraniu klapy jest w tym temacie mowa http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 0&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;

Centralny Zamek

: czw sie 19, 2010 18:24
autor: reanimat
Cały zamek podłączony... działa przez tydzień wręcz idealnie, dziś jednak (po tygodniu normalnego działania) drzwi pasażera od strony kierowcy zablokowały się... tzn. po zamknięciu auta cięgno drzwi zostało normalnie schowane, drzwi się zamknęły, przy próbie otwarcia drzwi cięgno nie chce się do góry podnieść, nawet ręcznie, jeszcze tapicerki drzwi nie ściągałem więc mam pytanie czy może być to wina poluzowanej śruby mocującej ze sobą dwa cięgna?? nic innego mi do głowy nie przychodzi:/

Centralny Zamek

: czw sie 19, 2010 22:24
autor: Tomasz Bis
reanimat, Mogło Się poluzować i zaciąć , ja skręciłem na dwa zaciski . Niestety nie robiłem fot jak obiecałem :( nieoczekiwane zdarzenia .

Centralny Zamek

: pt sie 20, 2010 00:15
autor: Krzychu_ManUtd
a wiec tak problem rozwiazany z centralnym zamkiem oswietleniem wnetrza bagaznika zegarem itd byl walniety bezpiecznik uhhh... ale problem z szybami wystepuje nadal nie chce mi sie otwierac od strony kierowcy. i czasami pasazera a jak wlacze podgrzewanie tylnej szyby to juz calkiem od strony kierowcy przyciski do opuszczania szyb gasna ( nie sa podswietlane) i nie moge nic nimi zrobic ani opuscic szybe kierowcy ani pasazera:( chcialem zapytac ktory bezpiecznik/przekaznik jest od szybek bo nie moge znalezc:( a wlasnie i na dodatek jeszcze zaczal mi swirowac z odpalaniem:( nie chce zapalic i teraz nie 2 razy na 10 tylko 8 razy na 10 odpalen czy to moze stacyjka robi jakies zwarcie?