Witam,
Także mnie nie ominęła zabawa z "samo włączającym" się alarmem w moim golfie. Napisze co zauważyłem może się komuś przyda, chodzi o diagnostykę.
Kolega beetle już pisał:
beetle pisze:Sprawdź vag-comem 4 ostatnie źródła alarmu.
Nie wiem jak u ciebie ale chyba trzeba wejść w control module 46 a potem w grupę 15 i w kanałach odczytać powód zadziałania alarmu:
wartości:
1 = tylna klapa,
2 = prawe tylne drzwi,
4 = lewe tylne drzwi,
8 = drzwi przednie pasażera,
16 = zapłon,
17 = immobilizer,
32 = monitor wnętrza,
64 = maska silnika,
128 = drzwi kierowcy,
255 = bez alarmu
ps. popraw to "wlancza" bo kłuje w oczy
Ja korzystałem z VCDS'a:
vcds, [46] - komfort, grupa
16
Moduł komfortu 1C0-959-799 i wg VCDS kody dotyczące źródła alarmu to:
1 = Door Contact Switch Driver Door
2 = Door Contact Switch Passenger Door
4 = Door Contact Switch Rear Left Door
8 = Door Contact Switch Rear Right Door
16 = Door Contact Switch Rear Lid/Tailgate
17 = Immobilizer
18 = Power Supply
32 = Engine hood contact switch
64 = Ignition (Terminal 15)
128 = Interior Monitoring
255 = No Alarm Source recognized
Dla grupy [16] była to liczba
32 zgodnie z powyższym jest to "Engine hood contact switch".
Po wejściu w grupę [8] w pierwszym oknie "Hood contact,switch (F120)" wartość faktycznie nie była stała, zmieniała się, raz OPEN, raz CLOSED. Mimo tego, że maska była cały czas zamknięta.
Numer OEM
1J0 953 236 B - mikrostyk wraz z całą resztą
Do momentu naprawy można zawsze zamykając samochód klikać dwa razy na pilocie. Alarm nie zostanie aktywowany.
Może się komuś jeszcze przyda, bo jeśli to co napisałem jest prawdą to kody usterek są różne, zależne od wersji modułu komfortu.
Pozdrawiam