zamontowanie innego czujnika cisnienia oleju
: pn lis 01, 2010 22:46
Witam
Z gory przepraszam jezeli post jest nie w tym dziale co potrzeba.
Pacjent to poczciwy golfik 2 z 1990 roku (silnik 1.3). Problem wystepuje taki ze podczas "dluzszej" jazdy np 15-20km zapala sie kontrolka oleju i odzywa sie brzeczyk. Przegrzebalem troche google na ten temat i widzialem ze ludzie mieli podobny o ile nie taki sam problem. Najpierw zostanie sprawdzone cisnienie oleju. Jezeli bedzie ok to bede wymienial czujnik wysokiego cisnienia - ten przy filtrze oleju. Autko robi dziennie 3x 5 km wiec silnik sie nie nagrzewa tak aby bylo to uciazliwe. Raz na miesiac wykona jak wspomnialem trase ok 20km. Jezeli cisnienie oleju bedzie faktycznie niskie (ale nie tragiczne) to nie bede tego narazie naprawial (panewki, pompa oleju itd). Przyszedl czas na pytania:
1. W tym silniku wystepuje czujnik o numerze: EPS 1.800.045 Numery OE: SEAT 056 919 081 E VW 056 919 081 E (1.8 bara)?
2. Do prawda ze ten czujnik dziala na takiej zasadzie ze jest on caly czas zwarty a jezeli cisnienie spadnie ponizej tych 1.8 bara to wtedy sie rozlacza i zaczyna sie dyskoteka na desce rozdzielczej?
3. Jezeli cisnienie sprawdze i wyjdzie mi np 1,6 bara to czy da rade zamontowac czujnik o numerze 1.800.051 ktory jak wyczytalem jest od np golfa 2 1.8 - i nie jest 1.8 bara tylko 1.4, gwint, konektor do podlaczenia wtyczki jest chyba identyczny?
4. Czy jezeli wepne sie w konektorek czujnika dodatkowym kabelkiem i podlacze go gdzies do masy w karoserii to niczego nie uwale i nie bedzie wystepowal problem z palaca sie kontrolka oraz brzeczykiem? (rozwiazanie ostateczne)
Pozdrawiam serdecznie
Z gory przepraszam jezeli post jest nie w tym dziale co potrzeba.
Pacjent to poczciwy golfik 2 z 1990 roku (silnik 1.3). Problem wystepuje taki ze podczas "dluzszej" jazdy np 15-20km zapala sie kontrolka oleju i odzywa sie brzeczyk. Przegrzebalem troche google na ten temat i widzialem ze ludzie mieli podobny o ile nie taki sam problem. Najpierw zostanie sprawdzone cisnienie oleju. Jezeli bedzie ok to bede wymienial czujnik wysokiego cisnienia - ten przy filtrze oleju. Autko robi dziennie 3x 5 km wiec silnik sie nie nagrzewa tak aby bylo to uciazliwe. Raz na miesiac wykona jak wspomnialem trase ok 20km. Jezeli cisnienie oleju bedzie faktycznie niskie (ale nie tragiczne) to nie bede tego narazie naprawial (panewki, pompa oleju itd). Przyszedl czas na pytania:
1. W tym silniku wystepuje czujnik o numerze: EPS 1.800.045 Numery OE: SEAT 056 919 081 E VW 056 919 081 E (1.8 bara)?
2. Do prawda ze ten czujnik dziala na takiej zasadzie ze jest on caly czas zwarty a jezeli cisnienie spadnie ponizej tych 1.8 bara to wtedy sie rozlacza i zaczyna sie dyskoteka na desce rozdzielczej?
3. Jezeli cisnienie sprawdze i wyjdzie mi np 1,6 bara to czy da rade zamontowac czujnik o numerze 1.800.051 ktory jak wyczytalem jest od np golfa 2 1.8 - i nie jest 1.8 bara tylko 1.4, gwint, konektor do podlaczenia wtyczki jest chyba identyczny?
4. Czy jezeli wepne sie w konektorek czujnika dodatkowym kabelkiem i podlacze go gdzies do masy w karoserii to niczego nie uwale i nie bedzie wystepowal problem z palaca sie kontrolka oraz brzeczykiem? (rozwiazanie ostateczne)
Pozdrawiam serdecznie