Strona 1 z 1

zamontowanie innego czujnika cisnienia oleju

: pn lis 01, 2010 22:46
autor: heniek_
Witam

Z gory przepraszam jezeli post jest nie w tym dziale co potrzeba.

Pacjent to poczciwy golfik 2 z 1990 roku (silnik 1.3). Problem wystepuje taki ze podczas "dluzszej" jazdy np 15-20km zapala sie kontrolka oleju i odzywa sie brzeczyk. Przegrzebalem troche google na ten temat i widzialem ze ludzie mieli podobny o ile nie taki sam problem. Najpierw zostanie sprawdzone cisnienie oleju. Jezeli bedzie ok to bede wymienial czujnik wysokiego cisnienia - ten przy filtrze oleju. Autko robi dziennie 3x 5 km wiec silnik sie nie nagrzewa tak aby bylo to uciazliwe. Raz na miesiac wykona jak wspomnialem trase ok 20km. Jezeli cisnienie oleju bedzie faktycznie niskie (ale nie tragiczne) to nie bede tego narazie naprawial (panewki, pompa oleju itd). Przyszedl czas na pytania:

1. W tym silniku wystepuje czujnik o numerze: EPS 1.800.045 Numery OE: SEAT 056 919 081 E VW 056 919 081 E (1.8 bara)?

2. Do prawda ze ten czujnik dziala na takiej zasadzie ze jest on caly czas zwarty a jezeli cisnienie spadnie ponizej tych 1.8 bara to wtedy sie rozlacza i zaczyna sie dyskoteka na desce rozdzielczej?

3. Jezeli cisnienie sprawdze i wyjdzie mi np 1,6 bara to czy da rade zamontowac czujnik o numerze 1.800.051 ktory jak wyczytalem jest od np golfa 2 1.8 - i nie jest 1.8 bara tylko 1.4, gwint, konektor do podlaczenia wtyczki jest chyba identyczny?

4. Czy jezeli wepne sie w konektorek czujnika dodatkowym kabelkiem i podlacze go gdzies do masy w karoserii to niczego nie uwale i nie bedzie wystepowal problem z palaca sie kontrolka oraz brzeczykiem? (rozwiazanie ostateczne)

Pozdrawiam serdecznie

zamontowanie innego czujnika cisnienia oleju

: ndz lis 07, 2010 14:51
autor: stonefree
heniek_ pisze:3. Jezeli cisnienie sprawdze i wyjdzie mi np 1,6 bara to czy da rade zamontowac czujnik o numerze 1.800.051 ktory jak wyczytalem jest od np golfa 2 1.8 - i nie jest 1.8 bara tylko 1.4, gwint, konektor do podlaczenia wtyczki jest chyba identyczny?
To lepiej od razu
heniek_ pisze:4.

zamontowanie innego czujnika cisnienia oleju

: ndz lis 07, 2010 16:56
autor: Paweł Marek
heniek_ pisze:Do prawda ze ten czujnik dziala na takiej zasadzie ze jest on caly czas zwarty a jeżeli cisnienie spadnie ponizej tych 1.8 bara to wtedy sie rozlacza i zaczyna sie dyskoteka na desce rozdzielczej?
czujnik wysokociśnieniowy jest w spoczynku rozwarty, i ulga zwarciu po przekroczeniu ciśnienia 1.8, rozwiera się jak ciśnienie spadnie

Zwarty w spoczynku jest czujnik niskociśnieniowy, rozwiera się po przekroczeniu chyba 0,3 lub 0.25 bara wartości nie pamiętam,
heniek_ pisze: ten przy filtrze oleju.
zdaje się że w 1.3 oba czujniki sa z tyłu w głowicy wkręcone, przy filtrze w 1.6-1.8
heniek_ pisze:rozwiazanie ostateczne)
nic nie uwalisz, ale nie wiem jak się zachowa kontrolka,

Ponadto zdaje się w 1.3 z mk2 czujnik wysokciśnieniowy jest tak jak w bliźniaczym 1.4 z mk3 na 1.4 a nie 1.8 bara.