Strona 1 z 1

Ginący prąd w golfie

: wt kwie 05, 2011 22:35
autor: kosior6
Witam. Mam dziwny problem w moim Golfie z 1991 roku. Otóż co jakiś czas dzieje się dziwna sytuacja. W trakcie jazdy samochód traci zasilanie. Jadę, w pewnym momencie widzę, że opadły mi kontrolki od temperatury oraz paliwa, światłą przygasły, wszystkie podświetlania przycisków, zegarów oraz panelu nawiewu zgasły i do puki trzymam go na gazie to silnik pracuje, jednak kiedy zatrzymam się i nie daje mu gazu to silnik gaśnie. Próby zapalenia go od razu nic nie dają, gdyż samochód zachowuje się tak jakby miał rozładowany akumulator, tzn. na zapłonie słabiutko wieje dmuchawa, świateł prawie nie ma itp. z czasem tzn po jakiś 5 minutach wszystko wraca do normy i mogę jechać. Około 1,5 miesiąca temu miałem taką przygodę jak opisałem wcześniej, z tym, że po "odpoczęciu" około 5 minut wszystko do dzisiaj było dobrze, dzisiaj natomiast po przejechaniu około 30 km sytuacja się powtórzyła, zatrzymałem się, poczekałem około 10 minut i wszystko wróciło do normy. Po przejechaniu jakiś 3 km sytuacja znowu się powtórzyła, jednak tym razem nie dało się go już zapalić, gdyż zachowywał się jakby miał rozładowany akumulator. Dopiero odpalenie na przewodach z innego samochodu pomogło. Przejechałem około 40 km i wszystko do tej pory jest dobrze.
* akumulator zdaje się, że trzyma napięcie. W momencie awarii nie mierzyłem gdyż nie miałem miernika, po przyjechaniu do domu, pomiary były następujące:
-zgaszony silnik bez obciążenia-12,56V
-zgaszony silnik z wł. radiem, światłami-12,30V
-zapalony silnik bez dodawania gazu-13,45V
-zapalony z mocnym gazem-13,50-14,30V
*z uszkodzonej elektryki w środku jedynie ta kostka sterująca panelem nawiewu gdyż działa tylko w 3 pozycji.
* około tygodnia temu wymieniony włącznik świateł

Proszę o podpowiedz, co może być powodem tego takiego zachowanie.
Z góry dziękuję za pomoc :pub:

Ginący prąd w golfie

: wt kwie 05, 2011 23:25
autor: Tomasz Bis
kosior6 pisze: gdyż działa tylko w 3 pozycji.
zazwyczaj uszkodzony bezpiecznik termiczny na opornicy wentylatora .
Co do problemu z zanikiem prądu ,to moim zdaniem warto sprawdzić kostkę stacyjki .
Na pewno nie zaszkodzi sprawdzenie połączeń akumulatora z autem . Sprawdź ładowanie na alternatorze i na akumulatorze , jeżeli różnica będzie spora to będzie świadczyć o słabym połączeniu tych elementów .

Ginący prąd w golfie

: wt kwie 05, 2011 23:36
autor: kosior6
Można troszeczkę dokładniej jak sprawdzić ładowanie na alternatorze?

Ginący prąd w golfie

: śr kwie 06, 2011 00:03
autor: Tomasz Bis
Czerwony gruby (B+) i korpus alternatora lub silnika

Ginący prąd w golfie

: śr kwie 06, 2011 01:45
autor: bodzio_j
Wygląda to trochę na brak styku - poluzowany, zaśniedziały kabel Posprawdzaj połączenia pod tym kątem. Klemy, kabel przy rozruszniku, alternatorze. W ogóle co sie da.

Ginący prąd w golfie

: śr kwie 06, 2011 09:49
autor: kosior6
A więc tak poczyściłem klemy, wszystkie styki na linii alternator-rozrusznik-akumulator, no i fakt były pośniedziałe, troszkę podrdzewiałe nawet. Po dokładnym wyczyszczeniu ładowanie bez gazu wzrosło z 13,45V do ~14,15V. Także teraz jeździć i patrzeć czy mi nie będzie robił takich cudów więcej:)

Ginący prąd w golfie

: śr kwie 06, 2011 17:53
autor: Tomasz Bis
kosior6, nie wspominasz czy czyściłeś minus , to tak samo ważne jak plus .

Ginący prąd w golfie

: wt kwie 12, 2011 19:43
autor: kosior6
Moja bestia poszła do warsztatu, gdyż zginęło ładowanie. Wymiana regulatora napięcia nic nie dała, więc ja wymiękłem. Teraz jest w dobrych rękach :)