Przepala się bezpiecznik alternatora.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Przepala się bezpiecznik alternatora.
Witam
Silnik 1.9 TDI AHF Golf IV
Przepala mi się bezpiecznik alternatora ten na aku. Czyżby regulator napięcia??
Silnik 1.9 TDI AHF Golf IV
Przepala mi się bezpiecznik alternatora ten na aku. Czyżby regulator napięcia??
__________________________________
__________________________________
__________________________________
Przepala się bezpiecznik alternatora.
Mi się wydawało że może to być regulator napięcia. Bo niby gdzie ma być ten duży pobór prądu ;/
__________________________________
__________________________________
__________________________________
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Przepala się bezpiecznik alternatora.
Nie można gdybać; są pomiary napięcia? Regler odpowiada TYLKO za ustalanie napięcia, nie może odpowiadać za ten bezpiecznik - jedynie przy dramatycznym wzroście napięcia. Stąd pytanie o pomiary.
A co ciągnie? Też nie wiem, może wielki system Audio?
A co ciągnie? Też nie wiem, może wielki system Audio?
Przepala się bezpiecznik alternatora.
zbyt wielki system audio to nie jest Bo wzmacniacz magnat edition 2 i skrzynka magnat b30 w golfie II miałem i nic z takich rzeczy sie przy tym sprzęcie nie działo. Stąd moje przypuszczenia że to regulator napiecia. Pomiarów nie mam bo sie boje na krótko podłączyć do aku altek żeby sie nic nie pojarało. ;/
__________________________________
__________________________________
__________________________________
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Przepala się bezpiecznik alternatora.
Jeśli pali bezpiecznik NATYCHMIAST po podłączeniu akumulatora, jeszcze na postoju - skoro Kolega, jak pisze, boi się podłączyć - to spalona jest (a dokładnie to ma przebicie) dioda w alternatorze po prostu.
Sądziłem że chodzi o częste palenie bezpiecznika w czasie jazdy.
Sądziłem że chodzi o częste palenie bezpiecznika w czasie jazdy.
Przepala się bezpiecznik alternatora.
Nie wiem czy on spalił sie w czasie jazdy czy na postoju ;/ Jeżeli to ta dioda to jak to sprawdzic?? Powiedzmy że mam bezpiecznik podłącze pod aku i co na vagu sprawdzic??? czy jak? jeżeli na vagu to jakie bloki?
__________________________________
__________________________________
__________________________________
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Przepala się bezpiecznik alternatora.
Sorry, właśnie wróciłem do domu.
By sprawdzić czy żadna dioda nie ma zwarcia, należy pomiędzy zaciski bezpiecznika alternatora (na akumulatorze) wpiąć żarówkę; zamiast bezpiecznika. Na nieruchomym silniku nie może świecić. Dodatkowo można też to sprawdzić amperomierzem, ale jaki byłby dość duży, gdyby naprawdę było zwarcie? Chyba warsztatowy, bocznikowy.
Vag raczej tego nie wykaże, najwyżej pośrednio.
Natomiast można w blokach pomiarowych sprawdzić napięcie chwilowe, w czasie pracy i na postoju, ale to już zwyczajowa procedura.
By sprawdzić czy żadna dioda nie ma zwarcia, należy pomiędzy zaciski bezpiecznika alternatora (na akumulatorze) wpiąć żarówkę; zamiast bezpiecznika. Na nieruchomym silniku nie może świecić. Dodatkowo można też to sprawdzić amperomierzem, ale jaki byłby dość duży, gdyby naprawdę było zwarcie? Chyba warsztatowy, bocznikowy.
Vag raczej tego nie wykaże, najwyżej pośrednio.
Natomiast można w blokach pomiarowych sprawdzić napięcie chwilowe, w czasie pracy i na postoju, ale to już zwyczajowa procedura.
Przepala się bezpiecznik alternatora.
Sprawdz ladowanie kontrolka ladowania sie pali jezeli alternator ma duzo ladowac to tez wydaje glosne dzwieki to znaczy swista jak turbina Zaczni od podstawowych zeczy sprawdz ladowanie potem bedziemy myslec
Swap instalacji z grupy VAG .
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
Przepala się bezpiecznik alternatora.
mozna nawet po odpaleniu i umiejetnym podpieciu mocnego amperomierza sprawdzic jaki prad leci do tego aku od altka. Mozliwe ze regulator jest uszkodzony i wali max pradem z altka do aku. Moze tez byc tak ze swieczki zarowe pobieraja duzy prad plus np swieczki od podgrzewacza wody w ukladzie lub cos jeszcze innego.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Przepala się bezpiecznik alternatora.
Koledzy wymieniłem regulator napięcia. Miesiąc czasu było ok ale dziś znów spalił się bezpiecznik. Sprawdziłem jak kolega wyżej pisał:
Jak widac na zdjęciach + diody podłączony do + aku a - diody do kabla altka nie wiem czy dobrze podłączyłem
Na zgaszonym silniku świeci pokazuje zdjęcia bo nie wiem czy dobrze to podłączyłemBy sprawdzić czy żadna dioda nie ma zwarcia, należy pomiędzy zaciski bezpiecznika alternatora (na akumulatorze) wpiąć żarówkę; zamiast bezpiecznika. Na nieruchomym silniku nie może świecić.
Jak widac na zdjęciach + diody podłączony do + aku a - diody do kabla altka nie wiem czy dobrze podłączyłem
__________________________________
__________________________________
__________________________________
Przepala się bezpiecznik alternatora.
Ale czego nie zrozumialeś?? Co miales podlaczyc Diode led czy zarowke??
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Przepala się bezpiecznik alternatora.
Nie zrozumiałem jak podłączyć a żarówki nie miałem to podłaczyłem diode.
Dodam że kabel od alternatora robi się gorący jak pochodzi auto.
Dodam że kabel od alternatora robi się gorący jak pochodzi auto.
__________________________________
__________________________________
__________________________________
- andrew-ziom
- Użytkownik
- Posty: 380
- Rejestracja: pn kwie 02, 2007 22:34
- Lokalizacja: VWa
- Kontakt:
Przepala się bezpiecznik alternatora.
nie chciał bym namieszać , ale czy w tej skrzynce widocznej na fotce nie powinny być same czerwone kable (+12) wypalone miejsce świadczy o zwarciu , z fotek wynika ze czarny kabel to masa (-) .jeśli czarny kabel idzie od altka to może coś z alternatorem(diody nisko-wysoko prądowe) bo tam chyba powinno być +12 a nie masa(-) ??
(Klema+ i kabel- =dioda świeci , listwa (+12)z fotki nr2 i kabel czarny- = dioda świeci) ...
jeśli kabel masz ciepły znaczy ze jest bardzo doży pobór prądu przypuszczam że to zwarcie (strona nr2 http://www.dubi.net/auto/Instalacja_GOLF_IV.pdf )
(Klema+ i kabel- =dioda świeci , listwa (+12)z fotki nr2 i kabel czarny- = dioda świeci) ...
... wiec jesli wsadzisz czarny kabel (z-)do tej skrzynki i on sie zewrze z czerwonymi masz zwarcie i po bezpieczniku ....Zico63b pisze:Na nieruchomym silniku nie może świecić.
jeśli kabel masz ciepły znaczy ze jest bardzo doży pobór prądu przypuszczam że to zwarcie (strona nr2 http://www.dubi.net/auto/Instalacja_GOLF_IV.pdf )
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości