Strona 1 z 2

hamowanie silnikiem - pomiar MFA

: śr lis 09, 2011 22:12
autor: chudy191989
Witam mam pytanie do użytkowników którzy mają w swoich autkach licznik MFA. Ustawiam MFA na chwilowe spalanie, jadę np. 100km/h na 4 lub 5 biegu i puszczam nogę z gazu (całkowicie) MFA pokazuje mi wtedy około "4" l/100km. I teraz pytanie, czy nie powinien czasami pokazywać w tym momencie "0" l/100km???? :? Czy coś jest nie tak u mnie?? Jest to GOLF MK2 16v PL. Bracholowi w Astrze pokazuje w takiej sytuacji właśnie 0.0 :chytry:

Chamowanie silnikiem - pomiar MFA

: śr lis 09, 2011 23:14
autor: marcinek84
MFA bierze dane z podciśnienia i prędkości, nie licząc odświeżania danych np kilometrów (przy odpowiedniej kombinacji pokazuje aktualną prędkość). nawet hamując silnikiem to najwyraźniej jakieś podciśnienie jest. I sobie liczy jako takie spalanie. jak nie zapomnę to sprawdzę co pokazuje u mnie.

Chamowanie silnikiem - pomiar MFA

: śr lis 09, 2011 23:17
autor: chudy191989
więc trzeba liczyć że troszkę mniej spali niż mfa pokazuje??

Chamowanie silnikiem - pomiar MFA

: śr lis 09, 2011 23:23
autor: marcinek84
Tez kwestia do jakiego silnika konkretnie masz zegary. Rożne podciśnienie i już masz inne spalanie, do tego jakość paliwa, stan silnika i inne rzeczy wpływają na spalanie.

Chamowanie silnikiem - pomiar MFA

: śr lis 09, 2011 23:31
autor: Lipek81
PL o ile pamiętam nie ma funkcji cut-off, więc nawet przy hamowaniu silnikiem coś tam zawsze spali.

Chamowanie silnikiem - pomiar MFA

: śr lis 09, 2011 23:37
autor: chudy191989
marcinek84, silnik igła w 8 sekund setke robie, paliwo pb95 zegary 260 km/h. Lipek81 myślałem że wszystkie auta mają odcięcie całkowite, nie rozumiem tego dlaczego PL miał by nie mieć :goof:

Chamowanie silnikiem - pomiar MFA

: czw lis 10, 2011 09:20
autor: Pablo Corrado
Kiedyś obiło mi się o uszy (jeszcze przy Corrado), ale od razu mówię, że na 100 % pewien nie jestem, że przy hamowaniu silnikiem, odcina paliwo, ale tylko powyżej 2000 rpm. Jak silnik zjedzie poniżej tych obrotów to coś tam łyka, żeby go nie zdławiło.
A swoja drogą tak jak koledzy piszą, może być podciśnienie i MFA to interpretuje jako jakieś tam spalanie.

Chamowanie silnikiem - pomiar MFA

: czw lis 10, 2011 10:22
autor: zielu
marcinek84 pisze:MFA bierze dane z podciśnienia i prędkości
i obrotomierza

pamiętam ze jak u siebie to sprawdzałem t na pewno spadało chwilowe do 0.. ale nie pamiętam obrotów jakie miałem wiec spróbuj przy wyższych obrotach wg tego co Pablo Corrado pisze

Chamowanie silnikiem - pomiar MFA

: czw lis 10, 2011 10:36
autor: jhosef
chudy191989 pisze:marcinek84, silnik igła w 8 sekund setke robie, paliwo pb95 zegary 260 km/h. Lipek81 myślałem że wszystkie auta mają odcięcie całkowite, nie rozumiem tego dlaczego PL miał by nie mieć :goof:
Wtrysk mechaniczny jest temu winien. Trudniej w nim to zrealizować. To samo gaźniki mało ma. Nawet mimo to, że mają taką możliwość w gaźniku 2e2 to w silniku GU było to realizowane.

hamowanie silnikiem - pomiar MFA

: czw lis 10, 2011 21:21
autor: chudy191989
ok dzieki za odpowiedzi a np. czy dało by radę ustawić tak by chwilowe spalanie było w podstawowych funkcjach MFA?? bo trochę wkurza mnie to włączanie trybu serwisowego :banghead:

hamowanie silnikiem - pomiar MFA

: czw lis 10, 2011 21:29
autor: Bryla
A jak jest ze spalanie przy hamowaniu silnikiem w 1.8 RP?Też coś łyka,czy odcina paliwo?

hamowanie silnikiem - pomiar MFA

: czw lis 10, 2011 21:36
autor: Lipek81
Tam to odcina, bo wtrysk sterowany jest elektroniką, ECU ma sygnał z obrotów więc nie ma problemu, żeby to zrealizować i bardzo mocno wątpię, ze tego nie ma.

hamowanie silnikiem - pomiar MFA

: sob maja 19, 2012 06:02
autor: sopelo
U mnie pokazuje 0.0 po zdjęciu nogi z gazu, chyba, że dam na luz to wtedy jakieś tam pokazuje niewielkie !

hamowanie silnikiem - pomiar MFA

: sob maja 19, 2012 10:53
autor: Qto
sopelo pisze:U mnie pokazuje 0.0 po zdjęciu nogi z gazu
sopelo pisze:Auto: Golf IV 1.4 16V
Silnik: AKQ
:crazy: