Seat Cordoba 1.8 ADZ. Brak pracy wtrysku i pompy paliwa..
: ndz sty 22, 2012 20:39
Witam!
Ostatnio mój kuzyn kupił seata cordobę z silnikiem 1.8 ADZ (monowtrysk) i problem jest taki, że u poprzedniego właściciela pod maską wybuchł mały pożar - pewnie dlatego ,że wymieniał przewód paliwowy i robił z kiepem w gębie...nieważne. Pożar poprzepalał przewody wiązki silnikowej.Tamten właściciel nie wymienił, a poobizolowywał te wszystkie kable izolacją.
Auto ponoć niby chodziło ale ja nie widziałem, że chodzi (zdemontowany był rozrząd i kuzyn nie potrafił wymienić-dlatego go nie odpaliłem) i mam do tego wielkie wątpliwości..
Pojechaliśmy więc na szrot, kupiliśmy ten potrzebny fragment wiązki wokół silnika (ten co idzie od złączki skręcanej po prawej stronie przy głowicy)z golfa 3 1.6 - przecież to to samo. Po przyjeździe wymieniłem - wszystko pasowało ale zaczęły się problemy.. Po przekręceniu stacyjki nie słychać pompy paliwa. Przekaźnik 18 działa ale 167 - ten od pomp nie działa(nie ma sterowania jakby z ECU) tylko czasami wręcz 'zabzyczy' aż całym zatrzęsie i nie wiem dlaczego. Wymieniłem te przekaźniki od swojego golfa i na moich to samo. Sprawdziłem zasilanie ECU - no i tu nie było masy - byłem już prawie pewien, że to tego wina. Przeczyściłem styki te przy bloku oraz masę, która jest przykręcona do karoserii przy aku. Zasilanie + i - ECU pojawiło się. Iskra jest.
Teraz zastanawia mnie kwestia taka a mianowicie zasilanie plusem skrzynki bezpieczników, ponieważ podobny przypadek był w golfie 2 mojej mamy, do którego wstawiłem monowtrysk z 1.8 ABS z mk3. Po przepięciu wiązki pompy nie chodziły a po załączeniu ich na krótko wtrysk nie podawał.Na lpg chodził bo iskra była - zasilanie zapłonu.
Co ciekawego przekaźnik od pomp chodził - jakby miał sterowanie z ECU a nie tj w przypadku kuzyna - bzyczał. Jak się okazało winą był brak MOSTKA pomiędzy pinami zasilania skrzynki Y a 30B. Wstawilem ten kawałek kabelka, bo zauważyłem przy swoim golfie że jest a u mojej mamy nie i wszystko jest ok.
W przypadku cordoby kyzyna od plusa głównego co zasila skrzynkę Y4 odprowadzony był przewód mniej więcej tej samej grubości i schowany w prawy próg..nie wiem po co.Możliwe, że do jakiegoś dodatkowego wyposażenia... Uciąłem go i próbując zrobić ten mostek(którego brakowało w golfie mojej mamy)- nic nie pomogło. Dodam,że w cordobie jest taka czerwona złączka, która (chyba) łączy piny 30 i 30B i od niej idzie cieńszy nieco już kabel.. Gdy dałem plusa z aku (bawiąc się tum uciętym kablem) na pin Z1(nie ma tam żadnej wtyczki) to zaczęła pompa pracować nawet na wył. stacyjce. No to gdy zaczęła pracować próbowałem go uruchomić by sprawdzić czy wtrysk podaje - niestety nie. Czego to więc wina????? Na moje oko sterownik do sprawdzenia i skrzynka bezpieczników do podmianki.. choć wygląda mi to raczej na to, że gdzieś zasilania nie ma. Jak to w cordobie powinno być z zasilaniem skrzynki ????!!(kwestia pinów Z1,30B,30 a Y 1,2,3,4....???)
Pomocy!!
Ostatnio mój kuzyn kupił seata cordobę z silnikiem 1.8 ADZ (monowtrysk) i problem jest taki, że u poprzedniego właściciela pod maską wybuchł mały pożar - pewnie dlatego ,że wymieniał przewód paliwowy i robił z kiepem w gębie...nieważne. Pożar poprzepalał przewody wiązki silnikowej.Tamten właściciel nie wymienił, a poobizolowywał te wszystkie kable izolacją.
Auto ponoć niby chodziło ale ja nie widziałem, że chodzi (zdemontowany był rozrząd i kuzyn nie potrafił wymienić-dlatego go nie odpaliłem) i mam do tego wielkie wątpliwości..
Pojechaliśmy więc na szrot, kupiliśmy ten potrzebny fragment wiązki wokół silnika (ten co idzie od złączki skręcanej po prawej stronie przy głowicy)z golfa 3 1.6 - przecież to to samo. Po przyjeździe wymieniłem - wszystko pasowało ale zaczęły się problemy.. Po przekręceniu stacyjki nie słychać pompy paliwa. Przekaźnik 18 działa ale 167 - ten od pomp nie działa(nie ma sterowania jakby z ECU) tylko czasami wręcz 'zabzyczy' aż całym zatrzęsie i nie wiem dlaczego. Wymieniłem te przekaźniki od swojego golfa i na moich to samo. Sprawdziłem zasilanie ECU - no i tu nie było masy - byłem już prawie pewien, że to tego wina. Przeczyściłem styki te przy bloku oraz masę, która jest przykręcona do karoserii przy aku. Zasilanie + i - ECU pojawiło się. Iskra jest.
Teraz zastanawia mnie kwestia taka a mianowicie zasilanie plusem skrzynki bezpieczników, ponieważ podobny przypadek był w golfie 2 mojej mamy, do którego wstawiłem monowtrysk z 1.8 ABS z mk3. Po przepięciu wiązki pompy nie chodziły a po załączeniu ich na krótko wtrysk nie podawał.Na lpg chodził bo iskra była - zasilanie zapłonu.
Co ciekawego przekaźnik od pomp chodził - jakby miał sterowanie z ECU a nie tj w przypadku kuzyna - bzyczał. Jak się okazało winą był brak MOSTKA pomiędzy pinami zasilania skrzynki Y a 30B. Wstawilem ten kawałek kabelka, bo zauważyłem przy swoim golfie że jest a u mojej mamy nie i wszystko jest ok.
W przypadku cordoby kyzyna od plusa głównego co zasila skrzynkę Y4 odprowadzony był przewód mniej więcej tej samej grubości i schowany w prawy próg..nie wiem po co.Możliwe, że do jakiegoś dodatkowego wyposażenia... Uciąłem go i próbując zrobić ten mostek(którego brakowało w golfie mojej mamy)- nic nie pomogło. Dodam,że w cordobie jest taka czerwona złączka, która (chyba) łączy piny 30 i 30B i od niej idzie cieńszy nieco już kabel.. Gdy dałem plusa z aku (bawiąc się tum uciętym kablem) na pin Z1(nie ma tam żadnej wtyczki) to zaczęła pompa pracować nawet na wył. stacyjce. No to gdy zaczęła pracować próbowałem go uruchomić by sprawdzić czy wtrysk podaje - niestety nie. Czego to więc wina????? Na moje oko sterownik do sprawdzenia i skrzynka bezpieczników do podmianki.. choć wygląda mi to raczej na to, że gdzieś zasilania nie ma. Jak to w cordobie powinno być z zasilaniem skrzynki ????!!(kwestia pinów Z1,30B,30 a Y 1,2,3,4....???)
Pomocy!!