Strona 1 z 1
Wyższe ładowanie niż powinno być
: pt lut 03, 2012 10:05
autor: Gawior
Witam. Przedwczoraj zmierzłem ładowanie w związku z rozładowującym się akumulatorem ( Golf III GTi z silnikiem 2E ). Po odpaleniu na zimnym silniku miałem 14.7V, a przy włączonych światłach było 14,64V
Zastanawia mnie, czy też mróz na dworze nie miał wpływu na odczyt multimetru ( jest to lepsza "chińszczyzna" i w warunkach domowych miernik pracuje poprawnie ).
Dodam, że drugi raz nie mierzyłem, bo multimetr pożyczyłem bratu.
Czy takie ładowanie może źle wpłynąć na akumulator ?
Wyższe ładowanie niż powinno być
: pt lut 03, 2012 10:52
autor: Pablo Corrado
Ładowanie masz dobre. Powinno być w granicy 14,5 V , ale jak akumlator był głęboko rozładowany to chwilowo może być takie jak piszesz.
Sprawdź na rozgrzanym silniku, po jezdzie (ok 20 km) żeby aku zdążył się wstępnie podładować.
Wyższe ładowanie niż powinno być
: pt lut 03, 2012 12:07
autor: Gawior
20km to ja bardzooo żadko kiedy robię na raz.
Ogólnie jeżdżę na bardzo krótkich odcinkach, co wiąże się z duzym spalaniem i właśnie ładowaniem aku.
Jednakże w lecie jak dobierz pamiętam ładowanie miałem około 13,8-13,9V na przy włączeniu wszystkiego co tylko w aucie mogło być, włącznie z systemem audio ( wzmacniaczami itd ) i w miarę wysoko ustawioną głośnością.
Dla tego teraz mnie to zaniepokoiło, że tak wysokie mam ładowanie teraz.
Fakt, że akumulator był rozładowany, że ledwo odpalał.
Że jest wyższe ładowanie jak jest rozładowany aku też wiem, ale ładowanie i tak nie powinno być wyższe niż ograniczenie regulatora.
Pytałem czy takie ładowanie nie uszkodzi aku, bo na razie nie mam czasu, ani możliwości, żeby dobrać się do alternatora i wymienić regulator.
Wyższe ładowanie niż powinno być
: pt lut 03, 2012 13:09
autor: skaktus
Wzorcowe i wskazane ładowanie powinno być na poziomie 14,4 V z niewielkimi spadkami, lepiej bez "wzrostów". Sprawdź miernik na np. baterii - chińczyki często przy niskim stanie baterii zasilającej miernik oszukują
Wyższe ładowanie niż powinno być
: pt lut 03, 2012 13:15
autor: ssarna1
U mnie jest to samo, na 2 miernikach sprawdzałem i w lecie też było tyle samo. Regulator wymieniony i też nie wiem co dalej na razie jeżdżę tak..
Wyższe ładowanie niż powinno być
: pt lut 03, 2012 14:46
autor: Paweł Marek
górna dopuszczalna granica to 14.8 więc się mieści, niema się czym martwić, regulatory sa na rózne napięcia robione,Gawior, co z problemami z silnikiem?
Re: Wyższe ładowanie niż powinno być
: pt lut 03, 2012 16:25
autor: ssarna1
Paweł Marek pisze:górna dopuszczalna granica to 14.8 więc się mieści, niema się czym martwić, regulatory sa na rózne napięcia robione
Ok, to mnie uspokoiłeś.. Ale i tak lepiej się nie przyznawać w razie awarii aku, u mnie w karcie gwarancyjnej pisze że się nie uznaje gwarancji przy napięciu ładowania wyższym od 14,6

Wyższe ładowanie niż powinno być
: wt lut 21, 2012 21:30
autor: Gawior
Co do problemów z silnikiem, to dalej te obroty skaczą. Mam namiar od znajomego, który siedział też w GTi ( od jedynki ) do elektromechanika z pojęciem i nie wymieniającego wszystkiego na palę.
Jednakże muszę coś zrobić w drugim aucie zanim Golf-a oddam do mechanika.