Strona 1 z 1
obroty rozrusznika tdi pd
: pn lut 06, 2012 23:53
autor: ronuch
Witam! wydaje mi sie ze rozrusznik na zimno slabo kreci. Zrobile dzis test: akumulator naladowany, auto stalo 4 godziny na mrozie -12 (temperatura plynu 0 stopni), wypiolem wtyczke przy glowicy od pompowtryskow zeby nie probowal zapalac i logowalem vagiem. wyszlo ze kreci 160 obr/minute - to jest wystarczajace czy raczej slabo? Silnik to 1,9 tdi pd avf 131ps, akumulator ma dwa lata centra plus 80ah 380A ale nie wiem jaka to norma (kupowany wedlug wlepki w bagazniku JOR) Auto w ogole ciezko zapala na zimno a na cieplo zawsze od strzala!
Co myslicie regenerowac czy nie - moze ktos zrobi taki test u siebie??
obroty rozrusznika tdi pd
: wt lut 07, 2012 10:00
autor: karol2010
Kolego jeśli słabo kręci to zawsze warto jest regenerować. Możliwe ze masz wybite tuleje i cala moc rozrusznika idzie w powietrze. Kup sobie zestaw naprawczy ok 50zł to kosztuje i masz problem z bani. Przy okazji go wyczyścisz i z głowy. a czy 160 obr/minute jest dużo czy mało to nie wiem , moż ktoś z o wiekszej wiedzy ci na to pytanie odpowie.
obroty rozrusznika tdi pd
: wt lut 07, 2012 12:00
autor: ronuch
a gdzie mozna kupic taki zestaw? rozrusznik juz kiedys tam rozbieralem ale tylko go przesmarowalem i sprawdzilem w jaki stanie sa szczotki!
Re: obroty rozrusznika tdi pd
: wt lut 07, 2012 12:36
autor: marcin7x5
ronuch pisze:Witam! wydaje mi sie ze rozrusznik na zimno slabo kreci. Zrobile dzis test: akumulator naladowany, auto stalo 4 godziny na mrozie -12 (temperatura plynu 0 stopni), wypiolem wtyczke przy glowicy od pompowtryskow zeby nie probowal zapalac i logowalem vagiem. wyszlo ze kreci 160 obr/minute - to jest wystarczajace czy raczej slabo? Silnik to 1,9 tdi pd avf 131ps, akumulator ma dwa lata centra plus 80ah 380A ale nie wiem jaka to norma (kupowany wedlug wlepki w bagazniku JOR) Auto w ogole ciezko zapala na zimno a na cieplo zawsze od strzala!
Co myslicie regenerowac czy nie - moze ktos zrobi taki test u siebie??
Wybacz ale co ty masz za aku? 80Ah i tylko 380A ?? To chyba cos za mało jak na taką pojemnoiśc akumulatora. Poza tym do silnika jaki masz to min powinno być ok 540A. Dlatego tak ci słabo kręci rozrusznik. Dodatkow może tez być to co kolega napisał w poście wyżej co dodatkowo spowalnia rozrusznik.
obroty rozrusznika tdi pd
: wt lut 07, 2012 13:18
autor: ronuch
Wg etki taki wlasnie jest akumulator te 380A to jest wedlug innej normy - zaraz zobacze w aucie co to za normy i podam ci
obroty rozrusznika tdi pd
: wt lut 07, 2012 13:41
autor: karol2010
Zestaw naprawczy kupisz w każdym lepszym sklepie motoryzacyjnym. A co do tego aku to może uda ci sie znalesc takiego w necie co??? wtedy może dowiesz się czegoś więcej na ten temat jaką ma moc i pojemność. A co do zestawu najlepiej kupić zarówno szczotki jak i tuleje. Zeby nie zrobić jak mój brat cioteczny. Kupił tuleje po czym za 2 miesiace musiał znów jechać do mechanike zeby wymienić szczotki. 2 x robocizna 2x dluższy remont i chyba nawet cena zestawu naprawczego jest nizsza jesli kupuje się to i to. Pamiętaj aby dopasowywać zestaw naprawczy pod konkretny rozrusznik. Zrobisz to sprawdzając marke , model , nr podzespolu.
obroty rozrusznika tdi pd
: wt lut 07, 2012 14:41
autor: ronuch
co do akumulatora to sa rozne normy podawania pradu rozruchowego. te prady co wy piszecie sa wg normy EN a to co ja podalem wg normy DIN - wpisz w wyszukiwarce prad rozruchowy i znajdziesz duzo na ten temat
Sprawdzilem wlasnie w aucie i mam centra plus 80ah 700A [EN] dokladny typ akumulatora cb800
obroty rozrusznika tdi pd
: wt lut 07, 2012 16:06
autor: karol2010
no to chyba co do aku nie ma się co dowalać.