Strona 1 z 1
notorycznie rozładowuje aku i szał wycieraczki
: pn mar 26, 2012 13:39
autor: fanzi
Witam,
Mam problem, dla którego nigdzie nie znalazłem analogi.
Samochód kupiłem samochód kupiłem jakiś miesiąc temu a od 2 tygodni mam z nim problem

Notorycznie rozładowuje mi akumulator. Ładowałem, czyściłem klamy, już myślałem, że znalazłem przyczynę - z wężyka doprowadzającego płyn do spryskiwaczy świateł powoli kapało na kable. Spuściłem płyn, wysuszyłem, odpalił z kablami, trochę pojeździłem. Jak stał 2 dni to znowu padł aku. Stwierdziłem, że musiał się spieprzyć i kupiłem nowy. Wszystko było ok, znowu pojeździłem i znowu stał ponad dzień i znowu padł - nowiutki akumulator!
Drugi problem jest taki (pewnie powiązany), że jak aku ma mało mocy to włącza się tylnia wycieraczka i powoli(ociążale chodzi) jak przekręcę kluczyk do końca to rozrusznik nawet nie rusza, wszystko gaśnie i zerują się liczniki.
Dodam jeszcze, że w samochodzie było wymienione radio. Dziś gdzieś przeczytałem, że ono może rozładowywać więc je wyjąłem.
Miał ktoś taki problem z tą wycieraczką?
Czy to może być powiązane z rozładowywaniem akumulatora?
Pozdr.
notorycznie rozładowuje aku i szał wycieraczki
: pn mar 26, 2012 13:45
autor: Qto
amperomierz w łapy i badamy co kradnie prąd. Zdejmujesz jedną klemę z aku i wpinasz szeregowo amperomierz (miernik)...sprawdzasz pobór prądu na zamkniętym aucie (tak jak zostawiasz na noc, wszystko powyłączane)...
Jeżeli nie bardzo wiesz o co chodzi to poczytaj podobne tematy, jest ich pełno.
a wycieraczka...zobacz czy w gumowej przelotce między klapą i budą kable nie są połamane
notorycznie rozładowuje aku i szał wycieraczki
: pn mar 26, 2012 14:24
autor: fanzi
amperomierza nie posiadam... muszę kupić,
a wycieraczka szaleje tylko wtedy jak akumulator jest na padnięciu, jak jest naładowany to wszystko ok.
dokonałem pomiarów i tak:
czerwony kabel na 10A DC i przełącznik ustawiony na 20m
wyłączałem i włączałem kolejne bezpieczniki i praktycznie cały czas wyświetlało się 0,17 zmiana była niewielka przy bezpieczniku nr 14 i 15 ale nie spadło poniżej 0,12
rozumie, że to znacznie ponad normę... ale żaden bezpiecznik tego nie zmniejszył.
Re: notorycznie rozładowuje aku i szał wycieraczki
: pn mar 26, 2012 18:00
autor: fanzi
zmierzyłem wszystko raz jeszcze, i spróbowałem z podłączonym radiem - pobór wzrósł do 0.27
odpaliłem z kablami, sprawdziłem ładowanie - poniżej 14, po wyłączeniu silnika wynosiło 12,35 i powoli spadało...
Nie wiem dlaczego przy wyłączaniu bezpieczników maksimum mogę zejść do zużycia na poziomie 0.1
odłączyłem wszystkie trzy bezpieczniki nad akumulatorem i też pokazywało 0.16
ma ktoś jakieś pomysły co jest nie tak?
notorycznie rozładowuje aku i szał wycieraczki
: pn kwie 23, 2012 10:05
autor: fanzi
witam ponownie,
wiele się nakombinowałem i dalej nie wiem co jest nie tak.
gdy na początku pisałem o moim problemie, trochę za krótko mierzyłem amperomierzem pobory na postoju i gdy poczekłaem dłużej to pobór bez nie oryginalnego radia wynosił 0,03 A a z nim jakoś 0,15 A, Stwierdziłem, że tu jest problem i zamontowałem stare, oryginalne radio - pobór na postoju 0,03.
Niestety po jakimś czasie problem się powtarzał. Podładowałem aku, pojechałem 30 km w jedną póżniej tyle samo w drugą stronę, zostawiłem samochód na 12 h i wszystko w porządku, akumulator trzymał, samochód zapalił, znowu jazda po 50 km w jedną stronę, znowu 12 h przerwy i napięcie na aku wynowiło 11,5 - nici z odpalenia. Z tą różnicą, że liczniki przestały się zerować.
Gdzie wyczytałem, że czasem problemy z rozruchem występują, jak masa jest, słabo podpięta do silnika, ja mojej nawet nie potrafiłem odkręcić normalnym kluczem (zaczęła objeżdżać śruba).
Sprawdzałem ładowanie i tak: przy naładowanym porządnie aku było na poziomie 14,4 ale gdy poziom napięcia na aku spadł do 12,5 to ładowanie wynosiło już tylko 13,8. To jeszcze w normie czy już za mało?
Dodam jeszcze, że od zakupu nie działa mi zapalniczka - nie ma w gnieździe napięcia.
Dziwi mnie to, że po podobnej dosyć długiej jeździe raz aku trzyma jak trzeba a raz padł. Może jednak czasami tylko coś pobiera mu prąd na postoju. Można to jakoś sprawdzić?
notorycznie rozładowuje aku i szał wycieraczki
: pn kwie 23, 2012 10:15
autor: Qto
a może aku się kończy... może uda Ci się z kimś podmienić na kilka dni żeby poobserwować
notorycznie rozładowuje aku i szał wycieraczki
: pn kwie 23, 2012 10:20
autor: fanzi
Aku mam dwa jeden kupił na zimę wcześniejszy właściciel drugi ja gdy po wymianie radia sytuacja się powtarzała... czyli jakoś półtora miesiąca temu... chyba tak szybko nie powinny padać - i to nie regularnie.
notorycznie rozładowuje aku i szał wycieraczki
: pn kwie 23, 2012 10:48
autor: Qto
fanzi pisze:liczniki przestały się zerować
to jest dosyć dziwne przy objawach padniętego aku...
może faktycznie jest gdzieś zwarcie i czasami prąd kradnie a czasami nie, nie przychodzi mi żaden pomysł na szybkie sprawdzenie oprócz wyciągania kilku bezpieczników na kilka dni i obserwacja...
Żeby wykluczyć problemy pod maską to może poczyść dokładnie klemy, kable przy alternatorze i rozruszniku...masę pod akumulatorem też postaraj się wyczyścić
fanzi pisze:nie działa mi zapalniczka - nie ma w gnieździe napięcia
bezpiecznik 41 wymieniony ?
notorycznie rozładowuje aku i szał wycieraczki
: pn kwie 23, 2012 11:05
autor: fanzi
hmm, bezpiecznik wymienię na wstępie,
klamy z aku czyściłem już wcześniej co do tych kolejnych to nie wiem czy się dostanę, bo kluczy nie mam za wiele, studiuje w Rzeszowie i rzadko do domu wracam.
Teraz jeszcze zauważyłem, że przy przekręconym kluczyku słychać jakiś dźwięk w w okolicach silnika, to normalne czy może to właśnie zwarcie?
Dzięki za zainteresowanie.
notorycznie rozładowuje aku i szał wycieraczki
: pn kwie 23, 2012 12:15
autor: fanzi
chyba znalazłem problem,
jeden kabel był uszkodzony, na jednym zdjęci go trzymam, na drugim to ten zgięty - musiał być już wcześniej uszkodzony - toś tylko go zgiął i zaizolował.
Teraz pytanie czy wystarczy jak wstawię tam fragment nowego kabla aż do wtyczki zamiast tego zniszczonego czy muszę ciągnąć całość?

jeszcze jedno "pozyczone zdjęcie" na którym widać jak wyglądała wtyczka i gdzie była podłączona.
można tę wtyczką jekoś rozebrać, żeby wymienić kabel?
notorycznie rozładowuje aku i szał wycieraczki
: pn kwie 23, 2012 13:21
autor: Qto
Jeżeli dobrze widzę to kabel idący o stacyjki do rozrusznika...widać też że kabel ma "zapas" co do długości, więc możesz go przeciąć w załamanym miejscu, odizolować końcówki i starannie połączyć..przed połączeniem można nasunąć koszulkę termokurczliwą żeby było cacy

Kabelek może powodować problemy z odpalaniem i brak resetowania licznika...
notorycznie rozładowuje aku i szał wycieraczki
: pn kwie 23, 2012 13:27
autor: fanzi
też mi się tak wydawało, że to gdzieś w kierunku stacyjki zmierza. Tłumaczyło by to też dlaczego, czasem przy rozruchu zerowało liczniki a rozrusznik nawet nie drgnął.
własnie ten zapas to już też był podniszczony i zaraz przy wtyczce kabel uleciał - w sumie musiałem obciąć 25 cm kabla. idę teraz do jakiegoś elektrycznego po taki kabel - bo to co zostało to już nie wystarczy i zapytam co z tą wtyczką.
Dzięki
Wtyczki nigdzie nie kupiłem - tylko w serwisie VW mieli na zamówienie za niecałe 40 zł.
Dorobiłem jakoś ten kabelek do starej wtyczki i podłączyłem w samochodzie.
Prawdopodobnie tu był problem, bo teraz nawet na rozładowanym aku próbował coś zakręcić.
Ładowanie teraz w normie 14.3 na włączonych światłach, 14,2 z klimą.
Mam nadzieję, że teraz będzie wreszcie trzymać.
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc!
notorycznie rozładowuje aku i szał wycieraczki
: wt kwie 24, 2012 08:05
autor: fanzi
to jednak nie to... chyba że coś spieprzyłem
dziś rano wsiadam do samochodu przekręcam kluczyk i pupa... ani drgnie, kontrolki przygasają ale liczniki i zegar się nie zerują.
napięcie aku poniżej 10 - tak mi jeszcze nie spadło....
z co z tym dźwiękiem na przekręconym kluczyku - wydobywa się z tąd
ratujcie, w piątek chciałem jechać do Austrii...
dodam jeszcze, że po przekręceniu kluczyka na pozycję gdzie wydobywa się tę dźwięk spada mi na pięcie na aku np z 10,5 na 9,8 może to ma jakiś związek?
mam jeszcze taki problem:
Podłączam klamry pod odpalony samochód, i pod mojego rozładowanego, przed podłączeniem na klamrach jest napięcie 14,4 po podłączeniu do aku spada do takiej wartości jaką ma w danym momencie aku. podobnie jest z ładowaniem wyciągniętego aku klamrami...