ciepły motor wsokie obroty na lpg ale...
: ndz kwie 01, 2012 21:04
Witam, przeglądałem forum pod kątem mojego przypadku i jest kilka podobnych tematów niestety tylko podobnych,
Chodzi o silnik 1.8 AAM LPG+B samochód z 95,r Przypadek jest taki, na zimnym silniku benzyna jak i lpg chodzi bez zastrzeżeń .Ale po nagrzaniu na lpg p przkroczeniu ok 3500 obr. silnik krokowy trzyma takie obroty plus minus . Przełączając na dosłownie ułamek sekundy na benzynę i powracając na lpg obroty się normują. Na benzynie nic takiego się nie dzieje. Muszę hamować przed skrzyżowaniem na biegu i gdy tylko zhamuję go do dokładnie 2150 obr/min same spadają do jałowego,lub ruszę minimalnie potencjometrem przepustki też się wtedy normują. Instalacja właśnie szukając przyczyny została uproszczona do 0,5 generacji bez kontrolera lambdy , przejżałem całe zasilanie lpg , zmieniałem podstawę wtrysku, parownik (razy kilka) , zmieniłem aparat zapłonu po zmianie aparatu zauważyłem że obroty utrzymywał nieco w innych granicach z tąd też pytanie w tym dziale , zamieniałem ECU, Vag nie pokazuje zadnych błędów poza błędem sondy L (odłączony kontroler). Z czasem powinienem dojść o co chodzi bo trochę znam te auta , ale może ktoś z szanownych kolegów miał taki problem . Nie zabardzo trawię głęboką elektronikę i myślę że gdzieś jest właśnie w elektronice problem.
Jest to pierwszy post na tym forum więc może czegoś nie napisałem dokładnie, ale jak co to dopiszę jakieś szczegóły.
Pozdrawiam Przemek
Chodzi o silnik 1.8 AAM LPG+B samochód z 95,r Przypadek jest taki, na zimnym silniku benzyna jak i lpg chodzi bez zastrzeżeń .Ale po nagrzaniu na lpg p przkroczeniu ok 3500 obr. silnik krokowy trzyma takie obroty plus minus . Przełączając na dosłownie ułamek sekundy na benzynę i powracając na lpg obroty się normują. Na benzynie nic takiego się nie dzieje. Muszę hamować przed skrzyżowaniem na biegu i gdy tylko zhamuję go do dokładnie 2150 obr/min same spadają do jałowego,lub ruszę minimalnie potencjometrem przepustki też się wtedy normują. Instalacja właśnie szukając przyczyny została uproszczona do 0,5 generacji bez kontrolera lambdy , przejżałem całe zasilanie lpg , zmieniałem podstawę wtrysku, parownik (razy kilka) , zmieniłem aparat zapłonu po zmianie aparatu zauważyłem że obroty utrzymywał nieco w innych granicach z tąd też pytanie w tym dziale , zamieniałem ECU, Vag nie pokazuje zadnych błędów poza błędem sondy L (odłączony kontroler). Z czasem powinienem dojść o co chodzi bo trochę znam te auta , ale może ktoś z szanownych kolegów miał taki problem . Nie zabardzo trawię głęboką elektronikę i myślę że gdzieś jest właśnie w elektronice problem.
Jest to pierwszy post na tym forum więc może czegoś nie napisałem dokładnie, ale jak co to dopiszę jakieś szczegóły.
Pozdrawiam Przemek