Strona 1 z 3

Kilka laickich pytań nt GolfaIV

: pt kwie 06, 2012 12:03
autor: leachim
Witam,

1)otóż pierwsze moje pytanie brzmi w jaki sposób/ i czy w ogóle jest możliwość coby podczas odpalonego silnika/podczas jazdy zamiast temperatury : http://dl.dropbox.com/u/11804238/DSC_0017.JPG" onclick="window.open(this.href);return false; - była widoczna godzina? Jak tym sterować żeby zobaczyć godzinę a jak żeby temp? Wcześniej miałem widoczną godzinę, ale teraz JAKIMŚ magicznym sposobem jest temp.


2) Do czego służą przyciski na dzwigniach kierunków i wycieraczek RESET oraz SET? http://dl.dropbox.com/u/11804238/DSC_0021.JPG" onclick="window.open(this.href);return false; - naciskałem to i nie widziałem jakiejś zmiany w czymkolwiek- ale może źle patrzyłem?

Kilka laickich pytań nt GolfaIV

: pt kwie 06, 2012 12:05
autor: Qto
pytanie nr 2 jest odpowiedzią na pytanie nr 1 :bajer:

Kilka laickich pytań nt GolfaIV

: pt kwie 06, 2012 12:16
autor: leachim
No co Ty? :) Haha, czyli np SET należy przytrzymać, czy pojedynczo naciskać? Tam gdzie kierunki to zegar a tam gdzie wycieraczki to co? Jak zejdę do auta to przyjrzę się mocno, ale jak mówię naciskałem to dość bezwiednie. Myślałem, że to katapulta.

Kilka laickich pytań nt GolfaIV

: pt kwie 06, 2012 12:20
autor: Qto
Sorry teraz doczytałem dokładniej...
leachim pisze:Tam gdzie kierunki to zegar a tam gdzie wycieraczki to co?
tam gdzie wycieraczki to sterowanie MFA (przycisku na boku - góra-dół - przełączanie funkcji...z dołu reset do kasowania kiedy się przytrzyma i do przełączania pomiędzy MFA1 i MFA2 kiedy się krótko przydusi)
tam gdzie kierunki to sterowanie tempomatu...

Kilka laickich pytań nt GolfaIV

: pt kwie 06, 2012 13:49
autor: jhosef
Licznik będzie Ci się zmieniał na temp po osiągnięciu pewnych poziomów temp. Jest to np 4 stopnie, wówczas pojawia się też gong. Poza tym chyba 1,5 , 0, -1,5, -4 - przynajmniej u mnie w polo.
Jak Ci przełączy to tak jak pisze Qto.
Niestety ten mały wyświetlacz mieści tylko jedną daną. Ale zawsze można założyć FIS lub 1/2 FIS. Ale o tym pod szukajką.

Kilka laickich pytań nt GolfaIV

: pt kwie 06, 2012 16:31
autor: leachim
Super dzięki za odzew ;)
1)Próbowałem jak to wygląda i faktycznie zmienia się przyciskami góra,dół (tam gdzie spryskiwacz)- jednak nie ogarniam przycisku RESET - zmienia na MFA1 MFA2 , ale co to daje i do czego służy?

2)SET oraz RESET przy dźwigni kierunków niestety nie rozumiem - TEMPOMAT? Z tego co zerknąłem w necie to jakaś dość zaawansowana funkcja utrzymywania stałej prędkości auta czy coś? Nie jestem jednak świadom co to znaczyć może w PRAKTYCE oraz jak to aktywować i dezaktywować.

3)Zastanawiam się również co tak naprawdę pokazuje mi w każdej z opcji ten MFA w kolejności wyświetlania: http://w343.wrzuta.pl/film/9ifJts0Vdut/zegar" onclick="window.open(this.href);return false; (mój filmik).
1- zegar
2- temperatura powietrza
3- .... ? itd.

Przeczytałem o MFA na wikipedii tam jednak podane są te dane, które są pokazywane nie w kolejości i ni e wiem czy to to samo.

Kilka laickich pytań nt GolfaIV

: pt kwie 06, 2012 16:37
autor: Qto
1), 2) - proponuję poczytać instrukcję obsługi auta...na necie jest tego pełno. MFA 1 i MFA 2 było opisywany na forum wiele razy - sam kilka razy pisałem

3)
- zegar
- temperatura zewnętrzna
- spalanie chwilowe
- spalanie średnie
- przejechany dystans
- średnia prędkość
- czas jazdy

Kilka laickich pytań nt GolfaIV

: pt kwie 06, 2012 16:41
autor: jhosef
leachim pisze:1)Próbowałem jak to wygląda i faktycznie zmienia się przyciskami góra,dół (tam gdzie spryskiwacz)- jednak nie ogarniam przycisku RESET - zmienia na MFA1 MFA2 , ale co to daje i do czego służy?
Dwie pamięci:
1 Pamięć na podróż. Jeśli ja przerwiesz powyżej 30 minut czy 1 h to zlicza od nowa
2 pamięć całościowa

Jak przytrzymasz reset na jednej z nich to ją skasujesz
leachim pisze:2)SET oraz RESET przy dźwigni kierunków niestety nie rozumiem - TEMPOMAT? Z tego co zerknąłem w necie to jakaś dość zaawansowana funkcja utrzymywania stałej prędkości auta czy coś? Nie jestem jednak świadom co to znaczyć może w PRAKTYCE oraz jak to aktywować i dezaktywować.
Podczas jazdy włączasz przełącznikiem na manetce na ON, przy wybranej prędkości naciskach SET i możesz zdjąć nogę z gazy, zabawa pedałami rozłączy utrzymanie prędkości, ale ponowne naciśnięcie SET i auto będzie chciało wrócić do wybranej prędkości. Góra-dół zmniejsz lub zwiększasz wybraną prędkość. Trzymając górę przyśpieszasz jakbyś naciskał gaz, dół zwalniasz jakbyś puścił.

Temp, godzina, czas podróży, spalanie średnie, chwilowe, średnia prędkość - nie w kolejności bo jej nie pamietam.

Kilka laickich pytań nt GolfaIV

: pt kwie 06, 2012 16:43
autor: leachim
To spalanie chwilowe mi pokazuje 41.1? :O Dlaczego tak?





jhosef dzięki bardzo za wyjaśnienie tempomatu , obaczaję to , ale aż nie chce mi się wierzyć , że coś takiego mam! :cool:

Kilka laickich pytań nt GolfaIV

: pt kwie 06, 2012 16:53
autor: Qto
leachim pisze:To spalanie chwilowe mi pokazuje 41.1? :O Dlaczego tak?
jak będziesz jechał to będzie się zmieniało...na postoju niestety nie pokazuje aktualnego spalania w litrach na godzinę - dopiero w nowszych licznikach (immo3) był taki bajer
jhosef pisze:1 Pamięć na podróż. Jeśli ja przerwiesz powyżej 30 minut czy 1 h to zlicza od nowa
po 2h się resetuje samo

Kilka laickich pytań nt GolfaIV

: pt kwie 06, 2012 21:43
autor: leachim
Świetny bajer ten tempomat. SET ustawia prędkość i ja utrzymuje a ten drugi button "dodaje gazu " :)
Czy częste używanie tempomatu- lub przez długi odcinek na trasie np może jakoś negatywnie wpływać na niego albo na silnik?

Kilka laickich pytań nt GolfaIV

: pt kwie 06, 2012 21:51
autor: Qto
leachim pisze:Czy częste używanie tempomatu- lub przez długi odcinek na trasie np może jakoś negatywnie wpływać na niego
tempomat to nie jest jakaś wymyślna machina...manetka przy kierownicy, parę kabelków - resztę robi sterownik. Co się może zepsuć...np przycisk w manetce... ale myślenie "nie używam bo się zepsuje" jest trochę bez sensu
...
leachim pisze:albo na silnik
może mieć wpływ na spalanie...

...tego używa się raczej na dłuższych trasach, dla wygody...a nie żeby co 2min pstrykać manetką i się denerwować że za chwilę trzeba zwalniać albo wyprzedzać.

Kilka laickich pytań nt GolfaIV

: pt kwie 06, 2012 22:29
autor: leachim
A jeszcze jedno w tej kwestii. Czy jeśli nie używam/ podczas danej trasy nie chcę użyć tempomatu to na dźwigni przesuwak ON->OFF dać na OFF czy jak będzie ciągle na ON to też nic się nie stanie?

Kilka laickich pytań nt GolfaIV

: sob kwie 07, 2012 00:00
autor: Haki
Nic się nie stanie