Strona 1 z 1

Błąd 00778, czujnik skrętu G-85- jak wyzerować?

: śr maja 02, 2012 20:46
autor: JacekB
Witam.
Dzisiaj po zdjęciu kierownicy nieuważnie traciłem obrotowy zwijak który ma w sobie taśmę od Airbagu oraz podobno czujnik skrętu G-85. Taśma mi się rozwinęła ale udało mi się ją jakoś zwinąć, namęczyłem się ale za n-tą próbą dałem radę ogarnąć temat. Po złożeniu wszystkiego do kupy i próbie wyjazdu z podwórka zapaliła mi się kontrolka kontroli trakcji. Podłączyłem VAG-COM i okazało się, że występuje błąd 00778 który mówi o BRAKU LUB NIEPOPRAWNA WARTOŚĆ, błędu nie mogę skasować bo ciągle się pojawia, przejażdżka też nie pomogła.

Słyszałem, że wyzerowanie tego czujnika może pomóc. Czy ktoś mógłby mi pomóc z tym? Dysponuje OBDII KKL i VAG-COM.

Tak wygląda ten zwijak z taśmą, bo wiem, że jest wiele ich rodzajów.
Obrazek

pozdrawiam, Jacek

Błąd 00778, czujnik skrętu G-85- jak wyzerować?

: śr maja 02, 2012 20:59
autor: Qto
poszukaj o kalibracji ESP...zakładamy że nie uszkodziłeś nic w środku

Błąd 00778, czujnik skrętu G-85- jak wyzerować?

: śr maja 02, 2012 21:30
autor: JacekB
Qto, no właśnie co do uszkodzenia samej taśmy to nie jestem do końca pewny bo wyglądała na bardzo delikatną, póki co chciałbym wykluczyć wszystko inne a na sam koniec pozostawić wymianę.

Błąd 00778, czujnik skrętu G-85- jak wyzerować?

: śr maja 02, 2012 21:35
autor: Qto
więc spróbuj wykonać kalibrację...

Błąd 00778, czujnik skrętu G-85- jak wyzerować?

: czw maja 03, 2012 10:09
autor: edzio
Podejrzewam ,że nie kalibracja ale ustawinie spowrotem na zero.Zresztą kalibracji nie przeprowadzisz jak nie będzie zero.Czyli vag,czy co tam posiadasz wchodzisz w abs i tam w podglądzie parametrów obserwujesz kąt ,kręcąc w lewo lub w prawo taśmę(kąt) ustawiasz na zero i montujesz spowrotem taśmę.
Jeśli kontrolka abs ,gaśnie po odpaleniu ,a zapala się podczasz ruszania ,to wystarczy ustawić,chyba ,że już się bawiłeś vagiemi wywaliłeś kalibrację.

Błąd 00778, czujnik skrętu G-85- jak wyzerować?

: czw maja 03, 2012 10:41
autor: JacekB
edzio, nic nie ustawiałem, tak jak pisałem wcześniej taśma mi się cała rozwinęła, pozwijałem ją i złożyłem wszystko. Sprawdzę czy w ogóle są odczyty bo jeśli nie ma to taśma palnięta. Nie wiem za bardzo jak mam tą taśmę ustawić na zero. Zdjąć kierownicę i zostawić samą taśmę i kręcić nią aż wskazanie vaga się wyzeruje? A co w przypadku gdy zero taśmy nie będzie odpowiadało z nabiciem punktu zerowego przy wieloklinie na kolumnie kierowniczej? Jak wtedy zakładać kierownicę, wg taśmy? Nie wiem jak się za to zabrać.

A kontrolka świeci nawet bez odpalenia auta, na zapłonie już się pali gdy reszta gaśnie rzecz jasna prócz ładowania aku.

Obrazek