Strona 1 z 1

kilka pytań na początek

: śr maja 16, 2012 11:59
autor: micro133
hej od miesiąca posiadam Mk4 2003.
Jako że to mój pierwszy vw mam kilka pytań:

Dziwi mnie kilka rzeczy,
* czy naprawdę port zapalniczki powinien być zasilany cały czas ? czy też może jest to wynik jakiejś naprawy-niedoróbki ? Chodzi mi o to że w samochodach z którymi miałem do tej pory styczność gniazdo zapalniczki było zasilane wyłacznie gdy kluczyk był w stacyjce.
* Gdy włożę kluczyk i przekręce go w pozycje na której zapalają się wszystkie kontrolki i poczekam kilka sekund, obserwuje coś dziwnego. Mianowicie wskaźnik ciśnienia oleju gaśnie, mimo że jeszcze nie zapaliłem silnika ! Czy to znaczy że mam coś skopane czy tak powinno być ? Bo w tej sytuacji skąd mam wiedzieć czy ta kontrolka się zapali gdy to ciśnienie faktycznie spadnie podczas jazdy ?

* czy dzwieki z komputera są różne dla 1/2 FIS i cały FIS ? bo ja mam tylko taki nedzny piszczek a na YT widziałem bardzo "miłe dźwięki".

* Wydaje mi się że wskaźnik temperatury robi mnie w konia. jak już dojdzie do 90 to stoi w tym miejscu, niezależnie od tego czy jade przez godzine autostradą, czy stoje godzinę w korku. czy też tak macie ? czy może mój jest jakiś pokłamany ?

Dzięki za wszelkie porady.
g.

kilka pytań na początek

: śr maja 16, 2012 12:30
autor: Qto
micro133 pisze:* czy naprawdę port zapalniczki powinien być zasilany cały czas ? czy też może jest to wynik jakiejś naprawy-niedoróbki ? Chodzi mi o to że w samochodach z którymi miałem do tej pory styczność gniazdo zapalniczki było zasilane wyłacznie gdy kluczyk był w stacyjce.
normalne, gniazdo zapalniczki ma stałe zasilanie
micro133 pisze:* Gdy włożę kluczyk i przekręce go w pozycje na której zapalają się wszystkie kontrolki i poczekam kilka sekund, obserwuje coś dziwnego. Mianowicie wskaźnik ciśnienia oleju gaśnie, mimo że jeszcze nie zapaliłem silnika ! Czy to znaczy że mam coś skopane czy tak powinno być ? Bo w tej sytuacji skąd mam wiedzieć czy ta kontrolka się zapali gdy to ciśnienie faktycznie spadnie podczas jazdy ?
normalne, kontrolka zapala się aby pokazać że działa - taki rodzaj testu. Niesprawność układu smarowania pokaże jeżeli ta faktycznie wystąpi po włączeniu silnika.
micro133 pisze:* czy dzwieki z komputera są różne dla 1/2 FIS i cały FIS ? bo ja mam tylko taki nedzny piszczek a na YT widziałem bardzo "miłe dźwięki".
"miłe"...może wersje US ?
micro133 pisze:* Wydaje mi się że wskaźnik temperatury robi mnie w konia. jak już dojdzie do 90 to stoi w tym miejscu, niezależnie od tego czy jade przez godzine autostradą, czy stoje godzinę w korku. czy też tak macie ? czy może mój jest jakiś pokłamany ?
normalne, wskazówka pokazuje 90* w zakresie 75 - 107*...ma to na celu nie drażnienie kierowcy ciągłym tańcowaniem wskazówki kiedy to temperatura i tak nic nie zmienia dla silnika. Gdyby silnik faktycznie zaczął się przegrzewać lub byłby niedogrzany to wskazówka nie będzie na 90* - wychyli się w prawo lub w lewo w zależności od danej temperatury.

kilka pytań na początek

: śr maja 16, 2012 12:31
autor: Waqa
wszystko jest okej... to znaczy... prad w zapalnicce jest caly czas. kontrolka cisnienia oleju gasnie przed uruchomieniem motoru. wskaznmik temp. zachowuje sie normalnie, (możesz porównać wskazania po porzez VAG). niestety nie pomoge ci przy fise , poniewaz go nie mam :-( i nie mam pojecia.

Re: kilka pytań na początek

: śr maja 16, 2012 19:29
autor: micro133
Dzięki za info !

Pozdrawiam
g.