Strona 1 z 1

Alternator i za luzny pasek

: wt cze 26, 2012 19:18
autor: majko
Jako, ze pasek piszczał i auto mi siadalo, bo slabe ladowanie bylo, zmienilem pasek. Poszedlem do sklepu kupilem(najpierw jakis gates 10mm bo facet mowil, ze dwa typy są do golfow 1.3), no ale jak przyszlo co do czego, to w aucie byl wczesniej zalozony 12mm, no to pojechalem wymienic, dostalem boscha tym razem. Zakladam wydaje mi sie troche za dlugi, bo na koncu regulacji luznawy sie wydaje, przejechalem ze 15km, zobaczyc czy laduje ladnie. Ale po otworzeniu maski pasek jeszcze luzniejszy a regulacji juz nie ma, co mam zrobic z tym fantem? Auto z poczatku 1991, wg oznaczen powinnien byc wlasnie 12 mm pasek. Dodaje foty.

I jeszcze jedna sprawa, zauwazylem jakis wolny wtyk na alternatorze. Od czego on?

Alternator i za luzny pasek

: śr cze 27, 2012 19:08
autor: Sokol9185
wtyk może być to tak zwane w czyli wyjście na obrotomierz wykorzystywane w silnikach diesla a co do paska to idź do sklepu poproś 12mm tylko że krótszy po prostu

Alternator i za luzny pasek

: śr cze 27, 2012 19:25
autor: majko
ok dzięki, z tym paskiem bosch sie w numerach nadwozia troche pierdyknal, a jednak powinien byc 10mm.

Z tym wyjsciem to znaczy, ze moglbym podpiac obrotek

Alternator i za luzny pasek

: śr cze 27, 2012 19:29
autor: władek111
Obrotek możesz połączyć bez żadnych przeróbek tylko wystarczy wymienić licznik na ten z obrotomierzem i powinno działać a to wyjście z alternatora jest do diesla

Alternator i za luzny pasek

: śr cze 27, 2012 19:30
autor: Sokol9185
ty masz silnik benzynowy a te wyjście jest wyjściem do obrotomierza ale jak masz silnik i licznik od diesla a ktoś prawdopodobnie założył alternator od dieselka i dla tego masz taki wtyk :P:P ale jak podłączysz te wyjście pod obrotomierz z licznika benzynowego po prostu uwalisz licznik:P a jak chcesz sobie podłączać obrotek przy silniku benzynowym nie widzę problemów bo podłączasz go pod cewkę i wsio śmiga. Wspomniałeś o pasku 10mm ale możesz wziąć 12 skoro taki miałeś tylko że krótszy

Alternator i za luzny pasek

: śr cze 27, 2012 19:42
autor: majko
no pasek juz mam.
A co do tego alternatora to chyba, nie ma problemu, ze od diesla jest?

Alternator i za luzny pasek

: śr cze 27, 2012 20:01
autor: Sokol9185
nie ma problemów sam mam od dieselka załadowany bo trochę mocniej ładuję :P:P

Alternator i za luzny pasek

: śr cze 27, 2012 20:07
autor: majko
a i ostatnie pytanko, odnośnie liczników z obrotomierzem, obecnie mam ten z zegarkiem, ale gdzies na czytalem, ze z obrotkiem są na dwie kostki, robi to jakis problem? Czy mozna to jakos obejsc

Alternator i za luzny pasek

: śr cze 27, 2012 20:11
autor: Sokol9185
to źle czytałeś 2 kostki montowane były w mk2 poniżej 89 rok po wyżej była jedna kość
po prostu patrzysz na swój rocznik i szukasz licznika z obrotkiem na 1 lub 2 kości