Strona 1 z 1

Wolne piny zasilania v12

: wt lip 10, 2012 22:18
autor: Montifer
Witam. Banalne pytanie i pewnie gdzieś w zawiłych kuluarach forumowych tematów znalazła by się odpowiedź na to. Jednakże, posiadam golfa rocznik 90. Mam podłączone CB i lampkę bagażnika i parę innych rzeczy w dość prowizoryczny i tymczasowy sposób. Wiem na pewno, że w tej skrzynce pod kierownicą są takie wole piny zasilania 12v. (przynajmniej gdzieś tutaj tak wyczytałem) Jednakże mam pewne lęki, żeby wyciągnąć tą skrzynkę. Tu mam dwa pytania:
1.Jak wyciągnąć tą skrzynkę? Już kiedy mam do niej bezpośredni dostęp po zdjęciu schowka kierowcy.
2.Które to są te wolne piny zasilania v12 i masa? Mam tu taki schemat ale jako laik nie ogarniam go za bardzo. http://translate.google.pl/translate?hl ... 26hs%3DS28" onclick="window.open(this.href);return false;

Pozdrawiam :)

Wolne piny zasilania v12

: śr lip 11, 2012 11:46
autor: Lipek81
Żeby wyciągnąć skrzynkę trzeba zdemontować półkę nad nogami kierowcy. Następnie po bokach skrzynki będziesz miał białe zaczepy. Trzeba je odgiąć (trochę na siłę) na zewnątrz skrzynki i przekręcić do siebie, potem wyciągnąć. A potem to lekko podnieść skrzynkę i wyciągnąć z metalowych haków.

Jeżeli chodzi o piny 12V - wszystkie oznaczone Y mają stałe 12V bezpośrednio z aku. Część z nich będzie oczywiście zajęta.

Jest jeszcze inna możliwość - znajdź czarną złączkę za skrzynką bezpieczników na 1 pin, czerwony przewód. To jest złączka od oświetlenia wnętrza (jak ją rozłączysz, to zgaśnie lampka). Można zrobić takie rozgałęzienie na konektorkach, wpinane między tą złączkę - i z tego rozgałęzienia zasilić i radio i lampkę bagażnika. Plus rozwiązania jest taki, że napięcie tam występujące jest już po bezpieczniku, także nie musisz dawać żadnych dodatkowych oprawek na bezpieczniki itp.
Jeżeli chodzi o masę, to nad skrzynką bezpieczników masz taką blaszkę z konektorkami, tam będzie wolne miejsce do podpięcia masy. Drugie rozwiązanie, to nad skrzynką jak się kończy słupek A do nadwozia jest przykręcony kabelek - tam też można zarobić przewód z oczkiem i również przykręcić na tą samą śrubę.

Wolne piny zasilania v12

: śr lip 11, 2012 22:29
autor: Montifer
Jasno i konkretnie. Będę działać, jakby co będę dalej pytał. Dzięki wielkie :bigok:

Wolne piny zasilania v12

: pt gru 07, 2012 22:24
autor: Montifer
Możesz mi powiedzieć czy te piny po Y są na bezpiecznikach ? I czy znać na zasadzie: jedno wejście ze stałym plusem i z 3-4 wyjściami. :D Taka złodziejka czy coś w formie jakiejś kostki bo nie chcę łączyć tabli po partyzancku. :satan:

Wolne piny zasilania v12

: pt gru 07, 2012 22:48
autor: Lipek81
Montifer pisze:Możesz mi powiedzieć czy te piny po Y są na bezpiecznikach ?
Lipek81 pisze:Jeżeli chodzi o piny 12V - wszystkie oznaczone Y mają stałe 12V bezpośrednio z aku.
Czyli nie ma bezpieczników.

Tam występuje napięcie +12V, nie musisz podłączać tam zasilania. Zasilane pobierane jest z głównego przewodu zasilającego skrzynkę.

Wolne piny zasilania v12

: sob gru 08, 2012 13:14
autor: Montifer
Czyli mogę sobie pod Y wpiąć 3 lampki ? i w razie czego nie wywali mi całej skrzynki :hehe:

Wolne piny zasilania v12

: sob gru 08, 2012 21:39
autor: Lipek81
No możesz, to tak samo, jakbyś bezpośrednio pod akumulator się podłaczył. czyli musisz dać bezpiecznik.

Wolne piny zasilania v12

: sob gru 08, 2012 22:01
autor: Montifer
Ok, a znasz jakiś patent, wtyczkę, że masz jedno wejście i kilka wyjść? :)

Wolne piny zasilania v12

: sob gru 08, 2012 23:05
autor: Lipek81
Widzę, że chcesz robić niezłą plątaninę kabli pod skrzynką bezpieczników. Jak znam życie zupełnie niepotrzebnie - wystarczy podłaczyć się tam, gdzie oryginalnie były podłączane podobne urządzenia. Ale ok - Twój cyrk, twoje małpy. W golfach ze starą instalacją za skrzynką przekaźników była taka kostka rozgałęziająca masy - trochę przypominająca kształtem literę T. Wisiała sobie na kablach. Można było tam podłączyć 6 konektorków, jak dobrze pamiętam.
Drugie rozwiązanie to zastosowanie kostki która występowała w nowszych autach, ale z taką samą skrzynka bezpieczników - jak dobrze pamiętam było to chyba w golfie mk3, lub seacie toledo lub passacie b3 lub b4. Kostkę nakładało się na piny 30B i 30. Jeżeli nie ma kostki, to i tak te piny są połączone ze sobą krótkim kabelkiem. Kostka zastępowała ten kabelek i jednocześnie miała wyjście chyba na 4 konektorki. Jeżeli dalej chciałbyś rozgałęziać, to we wszystkich autach, które wymieniłem do skrzynki przekaźników, u góry były przyczepione mostki, każdy na 3 piny. Wystarczy 1 pin zasilić +12V, np. z tej kostki, która łączy piny 30 i 30B.