Strona 1 z 1

Wyłącznik tylnego napędu w golfie country.

: sob lis 10, 2012 19:21
autor: Marjan79
Chciałbym założyć wyłącznik tylnego napędu w golfie country.
Problem polega na tym, że nie mam pojęcia gdzie go podłączyć.
Może ktoś kiedyś coś takiego robił i mógłby się podzielić doświadczeniami?
Z góry dziękuję. Pozdrawiam.

Re: Wyłącznik tylnego napędu w golfie country.

: pn lis 12, 2012 11:19
autor: Marjan79
Zapoznałem się z zasadą działania sprzęgła wiskotycznego i uważam, że jest niemożliwe założenie takiego wyłącznika.
W takim razie temat uważam za zamknięty.

Re: Wyłącznik tylnego napędu w golfie country.

: pn lis 12, 2012 16:41
autor: Lipek81
Z tego, co pamiętam, to jest tam jakieś również sterowanie elektryczne, za pośrednictwem podciśnienia. W skrzynce przekaźników jest jakiś przekaźnik od tego. Myślę, że jest to do wykonania.

Re: Wyłącznik tylnego napędu w golfie country.

: śr lis 14, 2012 22:35
autor: OsteR9019
Lipek81 pisze:Z tego, co pamiętam, to jest tam jakieś również sterowanie elektryczne, za pośrednictwem podciśnienia. W skrzynce przekaźników jest jakiś przekaźnik od tego. Myślę, że jest to do wykonania.
W tym sterowaniu chodzi o to by napęd działał na biegu wstecznym.

Skutecznym wyłączeniem jest wykręcenie przedniego łącznika elastycznego wału. Żeby można było spinać i rozpinać w każdej chwili trzeba by zastosować jakieś sprzęgło na wał, w stylu synchronizatorów w skrzyni albo wykombinować coś w tylnym moście żeby mechanizm wolnego koła nie działał do przodu tak jak nie działa do tyłu bez podciśnienia. Może i do wykonania :hehe:

Wyłącznik tylnego napędu w golfie country.

: czw lis 15, 2012 14:02
autor: ssarna1
Można też wymienić olej wiskotyczny na specjalny płyn reagujący na pole magnetyczne (tzw. ferrofluid) - coś takiego jest w amortyzatorach z płynną regulacją twardości. Potem tylko umieszczamy elektromagnes w bezpośrednim sąsiedztwie sprzęgła i voila :bigok:
Ciekawe czy komuś się uda :bajer:

Re: Wyłącznik tylnego napędu w golfie country.

: czw lis 15, 2012 22:45
autor: OsteR9019
ssarna1 pisze:Można też wymienić olej wiskotyczny na specjalny płyn reagujący na pole magnetyczne (tzw. ferrofluid) - coś takiego jest w amortyzatorach z płynną regulacją twardości. Potem tylko umieszczamy elektromagnes w bezpośrednim sąsiedztwie sprzęgła i voila :bigok:
Ciekawe czy komuś się uda :bajer:
To by było bardzo dobre rozwiązanie ale ten olej nie mógłby spinać na 100%.

Wyłącznik tylnego napędu w golfie country.

: pt lis 16, 2012 09:32
autor: ssarna1
Spinalby plynnie w zaleznosci od strumienia magnetycznego, czyli de facto od pradu jaki plynalby przez cewke. Wystarczyloby dorobic sterowanie na PWM