Strona 1 z 1

Wtrysk do 1.6PN z 1.6 ABU, 1.8RP / ABS ?

: śr gru 05, 2012 16:02
autor: mariusz_k90
Witam!!
Planuję szybko przełożyć moją PNke na wtrysk, z powodu trudności odpalania zimą.,
Byłem na szrocie i znalazłem kompletnego mk3 z ABU.. Czy ktoś zakładał taki osprzęt do PN ?
Wcześniej był jeszcze 1.8ABS, nie wiem jakie różnice są w stosunku RP?
Co polecacie? Jak z wiązkami? Wiązka jest potrzebna cała? Jak ona sie dzieli? Wszystko co wpina się w skrzynkę bezpieczników, wtyczka zegarów itp? To jeśli wezmę od mk3 to nic mi nie podpasuje? Mój mk2 ma ABS więc nie wiem czy potrzebna będzie mi wiązka z golfa co ma ABS ? Czy wiązka dzieli się na kilka części ?
Pozdrawiam.

Wtrysk do 1.6PN z 1.6 ABU, 1.8RP / ABS ?

: czw gru 06, 2012 20:41
autor: jeryk10
najwygodniej i prościej to załóż osprzęt z RP

Wtrysk do 1.6PN z 1.6 ABU, 1.8RP / ABS ?

: pt gru 07, 2012 15:34
autor: rysiektr
mariusz_k90, dokładnie jak napisał kolega jeryk10, najprościej będzie przełożyć wszystko z RP. Aby tego dokonać będziesz potrzebował cały wtrysk z kolektorem dolotowym (chyba że do kolektora z PN podpasuje wtrysk po zmianie podstawy, ale togo nie wiem) obudowę filtra powietrza z rurą dolotową i wszystkimi mocowaniami. Dodatkowo PN nie ma elektrycznej pompy paliwa więc potrzebujesz pompę paliwa z RP i najlepiej przewody paliwowe z RP, żeby nie rzeźbić. Co do wiązek to potrzebujesz całą wiązkę od wtrysku do kompa, modułu zapłonowego i do skrzynki bezpieczników wraz z przekaźnikiem i wiązkę do pomp paliwa od skrzynki bezpieczników. ABS jest na oddzielnych wiązkach i nic nie demontujesz. Generalnie robota łatwa prosta i przyjemna.
Jeśli dawcą miałby być mk3 ABS/ADZ to sytuacja jest analogiczna (obudowa filtra powietrza z mk3 nie pasuje do mk2), różnice będziesz miał w pompach paliwa bo w mk3 jest 1 w mk2 2 wiec nie da się przełożyć samych pomp, chyba ze z całym zbiornikiem (pasuje). Natomiast elektronika z mk3 przed 94r będzie podobnie ułożona jak w mk2 z małymi różnicami natomiast po 95r wszystko jest w 1 wiązce i musiałbyś wszystko wypruwać i na nowo układać, żeby to jakoś wyglądało. Skrzynki bezpieczników w mk2 po 89 i we wszystkich mk3 są takie same i więc przy skrzynce przepinasz tylko kostki ewentualnie wypinasz te piny i przewody które są Ci zbędne.