Strona 1 z 1

Golf 3 -> Nawiew -> Obieg Wewnętrzny

: sob gru 08, 2012 16:55
autor: voorjaarman
Witam,

Golf 3, 1996, klima manual.

Poszperałem trochę na forum i na razie nie widzę podobnego przypadku (oczywiście może się zdarzyć, że coś przeoczyłem):

Włączam zapłon - klapka nawiewu otwarta
Odpalam silnik - klapka się zamyka i niezależnie od wszystkiego zostaje zamknięta (ciągnie tylko z wewnątrz, szyby parują itd...), klikanie przyciskiem nawiew wewn/zewn nic nie zmienia.

Jak ktoś wie jak można to ugryźć to z góry dziękuję za podpowiedź.

Golf 3 -> Nawiew -> Obieg Wewnętrzny

: sob gru 08, 2012 21:31
autor: peja2000
w sumie to tam nie ma nic skomplikowanego przełącznik obiegu wewnętrznego jest zasilany z bezpiecznika F6 (30A)
masz tu schemacik wiec musisz iść po kablach i sprawa się wyjaśni
drugi kabel od silniczka obiegu wewnętrznego jest podpięty bezpośrednio do masy (kolor brązowo-biały lub brązowo-zielony )

Obrazek

Golf 3 -> Nawiew -> Obieg Wewnętrzny

: wt gru 11, 2012 14:24
autor: tberent
peja2000, jakiego silniczka obiegu wewnętrznego???? widziałeś kiedyś klimę w mkIII obojętnie czy manual czy climatronic???
ten przycisk jest od elektro-zaworku który otwiera dopływ podciśnienia lub nie.

możliwe że masz gdzieś zwarcie bo tak jakby dostaje sygnał zamknięcia.

proponuje wyjąć filtr pyłkowy (ładnie widać) lub pod nogami pasażera jest kratka i wsadzić palca(nie urwie ;P) to czuć gąbkę i sprawdzić stan na włączonym silniku i i wyłączonym.

generalnie obieg wewnętrzny w mk III działa tak

zapłon przekręcony lub nie to kratka zawsze będzie OTWARTA tzn obieg z zewnątrz. w momencie odpalenia auta w układzie robi się podciśnienie i wtedy działa załączanie przyciskiem.

w Twoim przypadku pewnie gdzieś jest zwarcie lub celowe działanie gdzieś na przewodach- tylko po co? wcześniej działało??

wyjmij przycisk od klimy i zobacz czy zamyka klapkę po odpaleniu, jak tak to masz gdzieś połączenie w instalacji (kostkę od pieca w która wchodzi kostka przyciska znajdziesz po prawej stronie w nogach na piecu)
jeżeli klapka zostanie otwarta to przycisk walnięty.


BTW. jak chcesz żeby była zawsze otwarta to weź wypnij wężyk w komorze silnika pomiędzy rurkami z nagrzewnicy, wtedy na pewno będziesz miał otwarta kratkę zawsze