Strona 1 z 1
2.0 2e Nie chce odpalić po SWAP'ie
: pn gru 31, 2012 12:16
autor: vwEmil
Witam. Borykam się z odpaleniem silnika 2.0 8v 2E z mkIII po swapie do mojego mkII. Mój golfik jest z 84 roku więc musiałem przerobić wiązkę pod starą skrzynkę - zrobiłem to tak jak jest to opisane w dziale FAQ. Silnik ma iskrę i zaskakuję jak mu się da trochę paliwa w kolektor. Nie załącza się natomiast pompa - brak sygnału z ECU. Gdzieś wyczytałem że to pin 31 na ECU, u mnie to kabel niebiesko-żółty, podłączyłem żarówkę i nie ma na nim napięcia ani po przekręceniu kluczyka na zapłon ani podczas kręceniem rozrusznikiem. Gdyby tego było mało nie odpala nawet gdy włączę pompę na krótko. POMÓŻCIE BO NIE WIEM JAK MOGĘ ZDIAGNOZOWAĆ W CZYM PROBLEM....
2.0 2e Nie chce odpalić po SWAP'ie
: pn gru 31, 2012 13:44
autor: peja2000
więc tak z pinu 31 kolor zółty-niebieski jest to masa "-" która steruje przekaźnikiem pompy paliwa (aby sprawdzić czy działa podłącz żarówkę do "+" akumulatora a drugi kabel do pinu 31 )
ponad to ten sam przekaźnik podaje "+" na wtryskiwacze benzyny kolor czerwony.
musisz poszukać kabel który idzie na wtryskiwacze i podpiąć go razem z pompą paliwa

2.0 2e Nie chce odpalić po SWAP'ie
: pn gru 31, 2012 16:29
autor: jeryk10
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... c3e1b.html" onclick="window.open(this.href);return false; podaj na pin 4 sterownika stały plus czyli 30 i zobacz czy coś to zmieni sprawdź też dokładnie ten przewód niebiesko żółty czy nie jest przełamany
2.0 2e Nie chce odpalić po SWAP'ie
: pn gru 31, 2012 17:37
autor: vwEmil
kurcze, że też nie pomyślałem że to jest sterowanie masą :/ sygnał dochodzi do skrzynki ale nie dochodzi do przekaźnika bo sprawdzałem miernikiem czy jest przejście z wtyczki do pinów przekaźnika i go nie ma! błąd w podłączeniu? co jeszcze..... acha. przed chwilą założyłem mostek na chwilę na 30 i 4 tak jak to jeryk sugerwoał - pompa chodzi, rozrusznik kręci ale nadal nie ma chęci zapalić. zapomniałem wspomnieć na początku że nie mam podłączonej sondy lambda ale przecież bez tego powinien zapalić?byla jak ale powinien? Do tematu wracam jutro. dziś w końcu międzynarodowy dzień balowania...
2.0 2e Nie chce odpalić po SWAP'ie
: śr sty 02, 2013 02:07
autor: peja2000
wiec jak rozwiązałeś problem?? może info przyda się dla potomnych...
2.0 2e Nie chce odpalić po SWAP'ie
: śr sty 02, 2013 03:16
autor: Paweł Marek
vwEmil, dołożyłeś dodatkowy przekaźnik do zasilania ECU? Ma zapewnić plus na pin 23
2.0 2e Nie chce odpalić po SWAP'ie
: śr sty 02, 2013 05:11
autor: vwEmil
a więc tak, właśnie wróciłem z garażu

Przyczyny było kilka a ich znalezienie dla takiego blondyna jak ja było czasochłonne:
- przerwa na przewodzie sygnałowym z ECU do przekaźnika pompy,Jakaś oryginalna dwupinowa wtyczka vw, jeden przewód z ECU i drugi do skrzynki. wystarczyło połączyć
- sygnał masowy był podawany na zły pin pod przekaźnikiem - jutro jadę kupić odpowiedni do golfa III bo mój i tak się usmażył przez to moje cudowanie z mostkowaniem
- i mój głupi błąd czyli nie podłączenie zasilania wtrysku do skrzynki, przeoczyłem tą jedną pojedyńczą wtyczkę
Autko odpaliłem na chwile, bo kopciło jak stary jelcz i falowało na obrotach. Nie martwi mi nie to gdyż jeszcze kilka rzeczy trzeba zrobić.
- regulacja zapłonu
- kupno i montaż sondy lambda-
- przepływomierz mam nie od tego silnika bo jej przekrój jest mniejszy o jakieś 1,5 cm od gumy na nią nachodzącej, chce kupić na szrocie przepływkę od bmw, nie wiem tylko czy w wtyczce nie trzeba przekładać kabli?
- wymiana obudowy listwy wtryskowej gdyż u mnie ktoś wyłamał wężyk powrotu, chwilowo mam prowizorycznie sklejony ale nie mogę przecież na tym jeździć. Ktoś wie jak ona jest mocowana? Bo na pierwszy rzut oka nie widziałem żadnych śrub czy czegoś....
jeszcze takie pytanko.....skąd obrotomierz bierze sygnał? bo kurcze mi nie działa - musi być błąd w podłączeniu

2.0 2e Nie chce odpalić po SWAP'ie
: śr sty 02, 2013 15:50
autor: rysiektr
vwEmil pisze:skąd obrotomierz bierze sygnał? bo kurcze mi nie działa - musi być błąd w podłączeniu

licznik zostawiłeś z mk2 czy z mk3 ?
2.0 2e Nie chce odpalić po SWAP'ie
: śr sty 02, 2013 16:53
autor: jeryk10
2.0 2e Nie chce odpalić po SWAP'ie
: czw sty 03, 2013 00:25
autor: vwEmil
, zegary mam od mk ii (uwielbiam ich stary styl ;P ). Dzięki
jeryk10 - jutro zrobię jak piszesz i dam znać czy poszło mi to bez problemowo

2.0 2e Nie chce odpalić po SWAP'ie
: czw sty 03, 2013 01:01
autor: Paweł Marek
vwEmil, nie kupuj przepływomierza od BMki, silnik nie będzie dobrze chodził, taki przepływomierz ma inną charakterystykę a jest to najważniejszy czujnik w tym silniku. Szkoda psuć swapa, kupuj wyłącznie od silnika 2E ( w numerze vw na przepływce na samym końcu musi być literka C lub B, są drogie niestety ale kupno innego przepływomierza niema sensu, może z wyjątkiem sytuacji gdybyś chciał jeździć tylko na LPG a benzyny używać do zapalania.
Listwa jest przykręcona do głowicy kilkoma śrubami na imbus, chyba 5 lub 6 mm nie pamiętam. Kiepski dostęp do nich jest jeśli założony jest kolektor ssący ale da się, tylko dla ułatwienia proponuję odkręć od wtrysku przepustnicę. listwę dostaniesz po pieniądzach ale niekoniecznie ze sprawnymi wtryskiwaczami i regulatorem ciśnienia, regulator łatwo przełożyć, ale wtryskiwacz ciężko, bardzo trudno wyjąć je z gniazd w listwie trzeba to robić na spokojnie, siłą ale z umiarem
2.0 2e Nie chce odpalić po SWAP'ie
: czw sty 03, 2013 01:10
autor: vwEmil
Paweł Marek, to mnie teraz nie pocieszyłeś - dziś objeździłem 7 szrotów w mojej okolicy i nie znalazłem ani do BMki ani do 2e :/ Znasz może dokładnie jaki to numer części jest? Bo ja mam chyba przepływkę od mkii 1.8 bo rok części jest 90. Trochę mnie martwi ta przepływka...w końcu wymieniłem silnik bo miałem dosyć falujących obrotów z moim mechanicznym wtryskiem. P.S. Gazem w tym samochodzie nie jestem w cale zainteresowany.