Bixenon, pomocy w rozgryzieniu instalacji!
: sob sty 12, 2013 18:35
Witam.
Kupiłem Bixenon do swojej Bory, instalacja pozostawia dużo do życzenia. Z tego co się orientuje to lampy są ze sobą w jakiś sposób połączone, aby cała instalacja działała poprawie wystarczy podłączyć lampę po stronie kierowcy do oryginalnej wtyczki gdzie była podłączona lampa pod H4 oraz dać masy na obie przetwornice. Z kolei wtyczkę przy lampie pasażera najlepiej jest zabezpieczyć przed wilgocią i viola.
Mam zdjęcia, które mniej więcej obrazują mi jak to wszystko wygląda ale mam związanych z tym kilka pytań:
1. Czy każda wtyczka niezależnie od strony w instalacji samochodu posiada pin +12 który steruje kierunkowskazami? Zawsze myślałem, że jedna lewa wtyczka ma tylko plus od lewego kierunku a prawa od prawego. Jeśli moje założenie to z dwoma plusami na wtyczce jest słuszne to wyjaśnia to poprawne działanie kierunków.
2. Idąc z założenia o tym, że jedna wtyczka wyposażona jest w plusy i masy na obie strony to czy właściwym z instalacyjnego punktu widzenia jest, aby jedna wtyczka sterowała dwoma żarówkami postojowymi, i dwoma halogenami oraz oboma elektromagnesami od przesłony bixenonu?
Z tego co zrozumiałem od sprzedającego:
- przetwornice są podłączone szeregowo
- wszystko inne podłączone jest równolegle
Czy jest to bezpieczne dla układu i czy można tak śmigać, czy lepiej jest przerobić instalację tak aby wszystkie media w lampach (postój, kierunki, halogen, sterowanie przesłoną) były połączone szeregowo?
Bardzo proszę o podpowiedź w tym temacie, bo nie jest to moja silna strona a jest to domowej produkcji instalacja ale chciałbym żeby było to wszystko w miarę ze sztuką podłączone.
Pozdrawiam, Jacek.
Kupiłem Bixenon do swojej Bory, instalacja pozostawia dużo do życzenia. Z tego co się orientuje to lampy są ze sobą w jakiś sposób połączone, aby cała instalacja działała poprawie wystarczy podłączyć lampę po stronie kierowcy do oryginalnej wtyczki gdzie była podłączona lampa pod H4 oraz dać masy na obie przetwornice. Z kolei wtyczkę przy lampie pasażera najlepiej jest zabezpieczyć przed wilgocią i viola.
Mam zdjęcia, które mniej więcej obrazują mi jak to wszystko wygląda ale mam związanych z tym kilka pytań:
1. Czy każda wtyczka niezależnie od strony w instalacji samochodu posiada pin +12 który steruje kierunkowskazami? Zawsze myślałem, że jedna lewa wtyczka ma tylko plus od lewego kierunku a prawa od prawego. Jeśli moje założenie to z dwoma plusami na wtyczce jest słuszne to wyjaśnia to poprawne działanie kierunków.
2. Idąc z założenia o tym, że jedna wtyczka wyposażona jest w plusy i masy na obie strony to czy właściwym z instalacyjnego punktu widzenia jest, aby jedna wtyczka sterowała dwoma żarówkami postojowymi, i dwoma halogenami oraz oboma elektromagnesami od przesłony bixenonu?
Z tego co zrozumiałem od sprzedającego:
- przetwornice są podłączone szeregowo
- wszystko inne podłączone jest równolegle
Czy jest to bezpieczne dla układu i czy można tak śmigać, czy lepiej jest przerobić instalację tak aby wszystkie media w lampach (postój, kierunki, halogen, sterowanie przesłoną) były połączone szeregowo?
Bardzo proszę o podpowiedź w tym temacie, bo nie jest to moja silna strona a jest to domowej produkcji instalacja ale chciałbym żeby było to wszystko w miarę ze sztuką podłączone.
Pozdrawiam, Jacek.