Światła drogowe + halogeny

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

seebst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 19:43
Lokalizacja: Żary

Światła drogowe + halogeny

Post autor: seebst » sob mar 30, 2013 16:32

W jaki sposób można przerobić instalację w samochodzie, żeby światła przeciwmgielne automatycznie zaświecały się po włączeniu świateł drogowych i gasły z chwilą ich wyłączenia, ale żeby była też możliwość niezależnego włączenia świateł przeciwmgielnych na światłach mijania? I żeby pojedyncze mrugnięcie "długimi" nie włączało przy tym przeciwmgielnych?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Światła drogowe + halogeny

Post autor: Qto » sob mar 30, 2013 16:34

zacznijmy od tego jak masz podłączone halogeny teraz... fabryka czy dokładane ?? Gasną jak zapalisz "długie" ?



seebst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 19:43
Lokalizacja: Żary

Światła drogowe + halogeny

Post autor: seebst » sob mar 30, 2013 18:50

Halogeny mam dokładane - Bora - kratki w zderzaku, ori hella. Instalacja halogenów została wykonana wg instrukcji znajdujących się tu na forum. 10ty przewód w lampie głównej już miałem, tylko potrzebowałem stworzyć instalację w środku auta. Po włączeniu długich halogeny nie gasną.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Światła drogowe + halogeny

Post autor: Qto » pn kwie 01, 2013 15:39

żeby halogeny się nie zapalały przy mrugnięciu długimi to nie tak hop...a żeby załączy się się razem z długimi to najprościeć połączyć we wtyczce lampy pin od długich z pinem od przeciwgmielnego za pomocą diody. Tylko pamiętaj że to co chcesz zrobić znacząco będzie obciążało instalację...zamiast jednej żarówki na przewodzie będą dwie. Moim zdaniem taka modyfikacja ma średni sens...



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Światła drogowe + halogeny

Post autor: Zico63b » wt kwie 02, 2013 08:17

Skoro Kolega chce aż tak skomplikowane działanie, to można je wykonać – ale „kosztem” lekkich zmian w instalacji i kosztem (teraz już bez cudzysłowu) zakupu przekaźnika 2TP5 f-my ASE (cena 35zł + przesyłka) i przekaźnika „zwykłego” Chińskiego.
Pierwszą zmianą jest inne, dodatkowe zasilanie przekaźnika przednich refl. mgłowych. W standardzie przyciągnięcie styku przez cewkę jest możliwe tylko po włączeniu pozycyjnych a po włączeniu jeszcze drogowych – napięcia bilansują się i przekaźnik rozłącza.
Proponuję dodatkowo wpięty przekaźnik ASE tak, by błysk trwający nastawiony czas był ignorowany i nie włączał fabrycznego przekaźnika a większe „przytrzymanie” manetki czy włączenie drogowych na stałe – da włączanie się mgłowych po upływie ustawionego czasu na stałe. Włączanie przeciwmgłowych „z gałki” pozostaje bez zmian. Przekaźnik normalny-Chiński włączy reflektory „z drogowych”.
Czas w wersji 2TP5 wynosi od zera do pięciu sekund, jest też 2TP30 do 30 sekund.
Sam sposób pokażę na rysunku w razie zainteresowania Kolegi.
Qto pisze:Moim zdaniem taka modyfikacja ma średni sens...
I tu się zgadzamy :okej:



seebst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 19:43
Lokalizacja: Żary

Światła drogowe + halogeny

Post autor: seebst » wt kwie 02, 2013 09:21

PoradaZico63b jak dla mnie delikatnie mówiąc - zbyt skomplikowana :) Chyba tą opcję sobie podaruję. Rozważałbym natomiast połączenie dwóch przewodów. Tylko jeszcze zastanowić się muszę nad tym "średnim sensem" :bigok:



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Światła drogowe + halogeny

Post autor: Qto » wt kwie 02, 2013 10:52

seebst pisze:PoradaZico63b jak dla mnie delikatnie mówiąc - zbyt skomplikowana
to proponuję odpuścić temat...celowo nie sugerowałem trudniejszych rozwiązań. "Średni sens" napisane było z lekką ironią ;)

Zico63b pisze:Qto napisał(a):
Moim zdaniem taka modyfikacja ma średni sens...


I tu się zgadzamy
:pub:
Szacun za chęci rozjaśnienia jakiegoś rozwiązania :)



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Światła drogowe + halogeny

Post autor: Zico63b » wt kwie 02, 2013 12:33

seebst pisze:PoradaZico63b jak dla mnie delikatnie mówiąc - zbyt skomplikowana
Rzadko można łatwo rozwiązać skomplikowane zadanie :bigok:
seebst pisze:Chyba tą opcję sobie podaruję
Popieram i nie nalegam; polecam się wszakże na przyszłość.

Również i rozwiązanie z diodami ma ogromną wadę wspomnianą już przez Kolegę Qto Otóż prąd do CZTERECH, co ja piszę - w Golfie 4 to SZEŚCIU żarówek "pójdzie" przez stacyjkę, włącznik i spory odcinek nieprzygotowanej do tego instalacji. Wystąpią te kłopoty, co w Golfach 2 GT z czterema lampami - wypalanie włączników, styków, konektorów itd. [-X
Pozdrowienia.
Ostatnio zmieniony wt kwie 02, 2013 15:09 przez Zico63b, łącznie zmieniany 2 razy.



seebst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 19:43
Lokalizacja: Żary

Światła drogowe + halogeny

Post autor: seebst » wt kwie 02, 2013 15:04

Ale mnie nastraszyliście, dobra odpuszczam sobie to w takim razie. Aczkolwiek dzięki za zainteresowanie tematem. :cool:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości