Światła drogowe + halogeny
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Światła drogowe + halogeny
W jaki sposób można przerobić instalację w samochodzie, żeby światła przeciwmgielne automatycznie zaświecały się po włączeniu świateł drogowych i gasły z chwilą ich wyłączenia, ale żeby była też możliwość niezależnego włączenia świateł przeciwmgielnych na światłach mijania? I żeby pojedyncze mrugnięcie "długimi" nie włączało przy tym przeciwmgielnych?
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Światła drogowe + halogeny
zacznijmy od tego jak masz podłączone halogeny teraz... fabryka czy dokładane ?? Gasną jak zapalisz "długie" ?
Światła drogowe + halogeny
Halogeny mam dokładane - Bora - kratki w zderzaku, ori hella. Instalacja halogenów została wykonana wg instrukcji znajdujących się tu na forum. 10ty przewód w lampie głównej już miałem, tylko potrzebowałem stworzyć instalację w środku auta. Po włączeniu długich halogeny nie gasną.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Światła drogowe + halogeny
żeby halogeny się nie zapalały przy mrugnięciu długimi to nie tak hop...a żeby załączy się się razem z długimi to najprościeć połączyć we wtyczce lampy pin od długich z pinem od przeciwgmielnego za pomocą diody. Tylko pamiętaj że to co chcesz zrobić znacząco będzie obciążało instalację...zamiast jednej żarówki na przewodzie będą dwie. Moim zdaniem taka modyfikacja ma średni sens...
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Światła drogowe + halogeny
Skoro Kolega chce aż tak skomplikowane działanie, to można je wykonać – ale „kosztem” lekkich zmian w instalacji i kosztem (teraz już bez cudzysłowu) zakupu przekaźnika 2TP5 f-my ASE (cena 35zł + przesyłka) i przekaźnika „zwykłego” Chińskiego.
Pierwszą zmianą jest inne, dodatkowe zasilanie przekaźnika przednich refl. mgłowych. W standardzie przyciągnięcie styku przez cewkę jest możliwe tylko po włączeniu pozycyjnych a po włączeniu jeszcze drogowych – napięcia bilansują się i przekaźnik rozłącza.
Proponuję dodatkowo wpięty przekaźnik ASE tak, by błysk trwający nastawiony czas był ignorowany i nie włączał fabrycznego przekaźnika a większe „przytrzymanie” manetki czy włączenie drogowych na stałe – da włączanie się mgłowych po upływie ustawionego czasu na stałe. Włączanie przeciwmgłowych „z gałki” pozostaje bez zmian. Przekaźnik normalny-Chiński włączy reflektory „z drogowych”.
Czas w wersji 2TP5 wynosi od zera do pięciu sekund, jest też 2TP30 do 30 sekund.
Sam sposób pokażę na rysunku w razie zainteresowania Kolegi.
Pierwszą zmianą jest inne, dodatkowe zasilanie przekaźnika przednich refl. mgłowych. W standardzie przyciągnięcie styku przez cewkę jest możliwe tylko po włączeniu pozycyjnych a po włączeniu jeszcze drogowych – napięcia bilansują się i przekaźnik rozłącza.
Proponuję dodatkowo wpięty przekaźnik ASE tak, by błysk trwający nastawiony czas był ignorowany i nie włączał fabrycznego przekaźnika a większe „przytrzymanie” manetki czy włączenie drogowych na stałe – da włączanie się mgłowych po upływie ustawionego czasu na stałe. Włączanie przeciwmgłowych „z gałki” pozostaje bez zmian. Przekaźnik normalny-Chiński włączy reflektory „z drogowych”.
Czas w wersji 2TP5 wynosi od zera do pięciu sekund, jest też 2TP30 do 30 sekund.
Sam sposób pokażę na rysunku w razie zainteresowania Kolegi.
I tu się zgadzamyQto pisze:Moim zdaniem taka modyfikacja ma średni sens...

Światła drogowe + halogeny
PoradaZico63b jak dla mnie delikatnie mówiąc - zbyt skomplikowana
Chyba tą opcję sobie podaruję. Rozważałbym natomiast połączenie dwóch przewodów. Tylko jeszcze zastanowić się muszę nad tym "średnim sensem" 


- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Światła drogowe + halogeny
to proponuję odpuścić temat...celowo nie sugerowałem trudniejszych rozwiązań. "Średni sens" napisane było z lekką ironiąseebst pisze:PoradaZico63b jak dla mnie delikatnie mówiąc - zbyt skomplikowana

Zico63b pisze:Qto napisał(a):
Moim zdaniem taka modyfikacja ma średni sens...
I tu się zgadzamy

Szacun za chęci rozjaśnienia jakiegoś rozwiązania

- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Światła drogowe + halogeny
Rzadko można łatwo rozwiązać skomplikowane zadanieseebst pisze:PoradaZico63b jak dla mnie delikatnie mówiąc - zbyt skomplikowana

Popieram i nie nalegam; polecam się wszakże na przyszłość.seebst pisze:Chyba tą opcję sobie podaruję
Również i rozwiązanie z diodami ma ogromną wadę wspomnianą już przez Kolegę Qto Otóż prąd do CZTERECH, co ja piszę - w Golfie 4 to SZEŚCIU żarówek "pójdzie" przez stacyjkę, włącznik i spory odcinek nieprzygotowanej do tego instalacji. Wystąpią te kłopoty, co w Golfach 2 GT z czterema lampami - wypalanie włączników, styków, konektorów itd.

Pozdrowienia.
Ostatnio zmieniony wt kwie 02, 2013 15:09 przez Zico63b, łącznie zmieniany 2 razy.
Światła drogowe + halogeny
Ale mnie nastraszyliście, dobra odpuszczam sobie to w takim razie. Aczkolwiek dzięki za zainteresowanie tematem. 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości