Początki problemów z immobilizerem

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mosfet
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: ndz lis 11, 2012 18:18
Lokalizacja: Rybnik

Początki problemów z immobilizerem

Post autor: mosfet » czw maja 02, 2013 23:20

Witam


Tym razem problem z immobilizerem. Co prawda początkowy problem, ale jednak. Przychodzę do auta na stacji benzynowej po zapłaceniu, wsiadam, przekręcam kluczyk, silnik kręci, zapala na jakieś 3 sekundy po czym gaśnie i świeci mi się kontrolka immobilizera. Dzieje się tak sporadycznie - najczęściej przy bardzo deszczowej pogodzie jak dziś. Auto zapala na dobre za 3-4 razem, ale boję się, że kiedyś utknę gdzieś daleko od domu z powodu problemów z immobilizerem i sobie będę mógł wtedy tylko stać i głośno przeklinać.
Zaczątkiem czego, może to byc problem? Dodam, że mam zwykły kluczyk bez pilota, a zegary mam zwykłe - bez kompa i bez fisa.



wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2487
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

Początki problemów z immobilizerem

Post autor: wojtas46 » pt maja 03, 2013 07:05

Do sprawdzenia połączenia kostek za licznikiem ,2 przewody przy pętli immo na stacyjce , ewentualnie podmiana pętli immo



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Początki problemów z immobilizerem

Post autor: agrala » pt maja 03, 2013 09:37

wojtas46 pisze:ewentualnie podmiana pętli immo
Kolega probowal kieds sciagnac pelte ze stacyjki?



Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1795
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Odp: Początki problemów z immobilizerem

Post autor: cinek2004 » pt maja 03, 2013 18:22

Chyba nie albo jest niezlym magikiem ;-)



mosfet
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: ndz lis 11, 2012 18:18
Lokalizacja: Rybnik

Początki problemów z immobilizerem

Post autor: mosfet » pt maja 03, 2013 18:46

O, widzę że to jakaś większa robota i nie bardzo rozumiem o co chodzi z ta pętlą immo. Ciężko będzie zdiagnozować, ponieważ auto mam ponad pół roku, a stało mi się tak dopiero 3 razy, ale boję się żeby się powtarzało zbyt często.
Jest ewentualnie jakiś szybki sposób żeby unieszkodliwić immo w razie jakbym miał do domu 200 kilometrów, a auto odmówiło współpracy w uruchomieniu silnika?



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Początki problemów z immobilizerem

Post autor: agrala » sob maja 04, 2013 17:10

Nie ma szybkich sposobow a taka wiedza raczej nikt sie nie dzieli.
Pozostaje Ci pospradzacz wszystkie styki.
Co do petli immo to raczej nie jest ona demontowalna ze stacyjki i przy jej wymianei trzeba zmienic ja wraz ze stacyjka - chyba ze ktos kupi sama petle.



mosfet
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: ndz lis 11, 2012 18:18
Lokalizacja: Rybnik

Początki problemów z immobilizerem

Post autor: mosfet » sob maja 04, 2013 19:58

A jest możliwość żeby styki zaśniedziały, w przypadku, gdy nikt nigdy nie zaglądał za liczniki i nic tam nie grzebał? Wydaje mi się, że sposobów na dostanie się tam wilgoci jest na prawdę niewiele w przypadku oryginalnego zamknięcia. Zwłaszcza, że wydaje mi się, że VW raczej dba o takie szczegóły i nie ma w ich samochodach takich problemów.

Więc pozostaje opcja zmiany stacyjki. Nadal nie rozumiem tej kwesti pętli immo. Piszesz, że nie jest ona demontowalna i trzeba ją wymienić razem ze stacyjką, no chyba że ktoś kupi samą pętlę. Wydaje mi się to sprzeczne. Czyli jest jakiś sposób na jej demontaż, a następnie montaż?
Rozumiem, że do nowej stacyjki mogę wstawić swoją starą wkładkę i mieć dalej ten sam kluczyk, ale czy będę musiał zmieniać wtedy coś w zegarach? W sensie programować na nowo kluczyki?



Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1795
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Odp: Początki problemów z immobilizerem

Post autor: cinek2004 » sob maja 04, 2013 20:16

Petla jest zespolona z wkladka stacyjki. Wymiana tych elementow jest banalnie prosta i nie wiaze sie z rozwiercaniem srub jak przy wymianie kompletnej stacyjki. Do zdjecia wkladki konieczny jest jedynie pasujacy kluczyk i kawalek sztywnego drutu.



mosfet
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: ndz lis 11, 2012 18:18
Lokalizacja: Rybnik

Początki problemów z immobilizerem

Post autor: mosfet » sob maja 04, 2013 20:28

Aha, czyli jakby co to po prostu muszę wymienić samą wkładkę, która jest zespolona z ta pętlą.
Ok, dzięki.
Zaraz, Zaraz, ale to oznacza osobny kluczyk do otwierania auta i osobny do odpalania?



Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1795
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Odp: Początki problemów z immobilizerem

Post autor: cinek2004 » sob maja 04, 2013 20:49

Dlatego jakby co szukaj stacyjki z kompletem zamkow lub dorabiaj wkladke pod stary klucz.



wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2487
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

Początki problemów z immobilizerem

Post autor: wojtas46 » ndz maja 05, 2013 20:06

Koledzy agrala, cinek2004, ja nigdzie nie napisałem że autor tematu ma sciągnąć samą pętlę immo .Też miałem problem z immo i wystarczyło posprawdzać i przeczyścić połączenia elektryczne o czym pisałem wyżej
Ostatnio zmieniony pn maja 06, 2013 05:54 przez wojtas46, łącznie zmieniany 1 raz.



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Początki problemów z immobilizerem

Post autor: jeryk10 » ndz maja 05, 2013 20:34

mosfet, tak ci namieszali ze chcesz wymieniać pętle, wkład stacyjki drugi kluczyk. Daruj to sobie, to nie jest w tym problem.



mosfet
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: ndz lis 11, 2012 18:18
Lokalizacja: Rybnik

Początki problemów z immobilizerem

Post autor: mosfet » ndz maja 05, 2013 22:07

To ja chętnie się dowiem w czym problem.
Opinia innego użytkownika jest zawsze wskazana, ale tak na prawdę to na razie wiem, że mam sobie darować, ale czym w jest problem to niestety nie...



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Początki problemów z immobilizerem

Post autor: agrala » pn maja 06, 2013 22:02

Napisalem Ci na PW w czym jest problem a Ty wolisz klepac w klawiature i zadawac pytania - od tego samo sie nie naprawi.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości