Strona 1 z 1
[ABU] Styki w złączu wtrysku - problem
: pt maja 10, 2013 22:01
autor: Bednarus
Auto: Seat Cordoba; silnik: ABU. Wszystkie schematy podają, że styk nr 1 - masa, styk nr 4 - sygnał z czujnika temperatury zasysanego powietrza do ECU, styk nr 3 - zasilanie z bezpiecznika 18, styk nr 2 sygnał z ECU do wtryskiwacza. I tu jest problem. Ja mam zupełnie inaczej to podłączone w tym złączu i auto działa. Jak zrobiłem według schematu to samochód nie odpala. Pytanie: Czy ma ktoś schemat z połączeniami takimi jak mam w aucie? Wszystko zaczęło się od błędu czujnika temperatury zasysanego powietrza. Zacząłem dłubać na podstawie schematów, żeby problem usunąć, ale wyszło gorzej. Chciałbym to teraz przywrócić do porządku.
[ABU] Styki w złączu wtrysku - problem
: pt maja 10, 2013 22:37
autor: Paweł Marek
Mogę poszukac jutro w domu ale jest jedna rzecz - skoro silnik działa to wszystko z podłączeniem jest ok, bo jakakolwiek pomyłka spowodowałaby by że wtryskiwacz by nie pracował, a z kolei biegunowość obu kabli do czujnika temperatury powietrza jest dowolna. Sam czujnik mierz we wtyku we wtrysku, opory mierzone między jego stykami zmieniają sie w zalezności od temperatury a normy są te same co dla czujnika cieczy , znajdziesz na forum - ten czujnik dość często się psuje
[ABU] Styki w złączu wtrysku - problem
: pt maja 10, 2013 22:42
autor: Bednarus
Ten czujnik jest zatopiony w tym plastiku co zakrywa wtryskiwacz tylko taki malutki krążek wystaje na zewnątrz. Wszyscy piszą, żeby mierzyć oporność pomiędzy stykiem 1 i 4, ale u mnie jest inaczej. Stąd ten post. Czy były jeszcze inaczej ułożone styki w złączu wtryskiwacza w ABU? Jak wyskoczył błąd tego czujnika to nawiązując do schematów myślałem, że ktoś grzebał w instalacji i poukładałem kable jak na schemacie. Teraz nie odpala. Jutro to zrobię jak było, ale interesujące jest to, że nigdzie nie ma takiego przypadku z podłączeniem kabli co jest u mnie.
[ABU] Styki w złączu wtrysku - problem
: pt maja 10, 2013 23:04
autor: Paweł Marek
tak na 100 procent bywały ułożone inaczej jeśli o golfa chiodzi to zdaje się RP z mk2 miał inaczej jak ABS z mk3 ale szczegółów nie mam w głowie. Ale przecież naprawde jeśli silnik działa to jest oodłączone ok i innej opcji niema pozostaje kontrola czujnika omomierzem.
[ABU] Styki w złączu wtrysku - problem
: sob maja 11, 2013 10:31
autor: Bednarus
Czujnik jest uszkodzony na pewno. Mnie zastanawia co innego. Dlaczego mam takie krzaki z tą instalacją. Przecież mam ABU. Dlatego różnice pomiędzy silnikami RP i ABS nic tu nie wnoszą. Chyba, że ktoś w przeszłości jakiś inny wtrysk założył. U mnie styki ułożone są tak: 1- masa, 2- sygnał z czujnika temp., 3- sygnał sterujący wtryskiem, 4- zasilanie wtrysku. W jakim jeszcze silniku tak jest?
Jak pójdę do auta to sprawdzę jaki mam numer na wtrysku. Tak u mnie wygląda wtrysk i czujnik temp:
