Strona 1 z 1
Nie włącza drugiego biegu
: pn lip 08, 2013 22:49
autor: Misza1122
Witam. Mam problem po swapie, tego typu że nie włącza się drugi bieg wentylatora. Wentylatory z seata toledo podwójne. Nowy czujnik 3 pinowy i na wszelki wypadek spr na dwóch innych sprawnych, instalacja spr, instalacja nowy typ po 89r. Silnik spr na krótko i działają dwa biegi.
Zastanawia mnie jedynie brak przekaźnika. Pamiętam, że przed 89r był przekaźnik o nr 31 a tu nie ma żadnego. I nie mogę żadnych informacji znaleźć na temat owego przekaźnika w instalacji po 89r. Bądź nie u mnie ich znaleźć.
Nie włącza drugiego biegu
: wt lip 09, 2013 14:10
autor: -=ren=-
a montowałeś instalację od dawcy czy zostawiałeś swoją? Poza tym drugi bieg jest szybszy... więc może nie spełniasz warunków na załączenie drugiego biegu - nie osiągasz temperatury?? Zwierałeś/symulowałeś działanie czujnika dla reszty układu?? (odpięty czujnik i zwierasz sprawdzasz obydwa biegi - wentylator dopięty wszystkie bezpieczniki na miejscu).
Nie włącza drugiego biegu
: wt lip 09, 2013 14:23
autor: Misza1122
Istalacja na silnik z dawcy, instalacja na auto i osprzęt pod maskę (lampy itp) z Golf II 92r prawdopodobnie.
Raczej jak płyn zagotował to powinien włączyć drugi bieg. Nie daje rady chłodzić na pierwszym biegu(wolnym) A szybki nie daje oznak życia.
Zastanawia mnie jedynie brak przekaźnika. Bo to już okolo 40A będzie na szybki bieg. A na taki prąd już powinien byc
Nie włącza drugiego biegu
: wt lip 09, 2013 14:26
autor: -=ren=-
doskrobałem co nieco wyżej... skąd wiesz że 40A ??
Nie włącza drugiego biegu
: wt lip 09, 2013 14:43
autor: Misza1122
Pierwsze co zrobiłem to sprawdziłem czy działa układ.
Pierwsze co było to nie załączał się kompletnie żaden bieg, nagle zaczął włączać się pierwszy bieg. Ale jak silnik miał okolo 110stopni. I to na chwile, potem zmieniłem na kolejny czujnik to zaczął się załączać pierwszy ale raz na jakiś czas, teraz kupiłem kolejny i przy 95 załącza się pierwszy bieg. Ale drugi ani drgnie. Płyn zagotuje a wentylator kręci się na pierwszym biegu.
Na początku myślałem ze chłodnice zamuliło i temu. Ale jak włącza się przy 95stopniach pierwszy bieg. To nie ma opcji zeby przy wyższej nie doszła temperatura do czujnika. Już nie mam pojęcia. Czujnik brałem nawet z działającego auta i to samo... załączy pierwszy i koniec...
Kiedyś cos szukałem na necie i znalazłem właśnie opis dla seata toledo ze ma na 2 biegu ok 40A
Nie włącza drugiego biegu
: śr lip 10, 2013 08:17
autor: -=ren=-
40A przy powiedzmy jeździe na obrotach w mieście to moc dla wentylatora prawie 550W !! To jak kątówka... Przeciętnie wiatraki mają 250/60W zależnie od biegu. A czy tam nie było osobnego przekaźnika do wentylatorów - jak np w mk3 lub passatach b3/b4? Czy toledo nie miało klimatyzacji??
tutaj mas zschemat co prawda z octavki ale widać gdzie zasilania na wiatraki są: ( z elektroda.pl )
