podłaczenie brzeczka świateł przkaźnik 36 lub nr 4 (pasów)
: pt lip 12, 2013 13:56
czy ktoś wie jak podłączyć brzeczek świateł w mk III mam przekaźniki 36 i przekaźnik nr 4 (brzeczek pasów)
problem polega w podłączeniu tego na forum znalazłem opis przekaźnika nr 4 ( wklejam info które znalazłem)
15 - +12V po zapłonie;
31 - masa;
L - sterowanie lampką sygnalizująca niezapiecie pasów (chyba tam podawana jest masa, a drugi pin lampki do +12V);
G - czujnik w zapięciu pasa;
86 - krańcówka drzwi, kierowcy - ale uwaga - krańcówka ta w tej wersji jest inna niż w wersji EU - jest trójpinowa, tak, jak np. w golfie mkIII - czyli zawiera w sobie dwa styki. Można sobie poradzić z tym montując do drzwi kierowcy krańcówke właczającą oświetlenie bagażnika w mkII. Jeden jej pin łączymy do właczania oświetlenia, drugi do przekaźnika niezapięcia pasów.
85 - do stacyjki - +12V w momencie kiedy zapłon jest wyłaczony (pin P, szary kabelek);
Jeżeli masz nowy panel bezpieczników, to przekaźnik ten oryginalnie był włożony w pole nr 9. I teraz nie wiem dokładnie, które piny jak mają wyprowadzernia w skrzynce, bo schemat jest niewyraźny - ale z tego co wyczytałem:
L - D/10
86 - L/2
85 - H1/7
G - L/4
15 i 31 - jak włażysz przekaźnik w podstawke, to tam już to bedzie podłaczone - połączenie jest wewnątrz skrzynki.
Reasumując - wkładamy przekaźnik nr 4 w pole nr 9 panelu;
- wymieniamy krańćówkę drzwi kierowcy na krańcówkę z klapy bagażnika, do jednbego z pinów łączymy istniejący przewód oświetlenia wnętrza;
- łączymy wolny pin krańcówki drzwi z pinem L/2
- pin H1/7 łaczymy z pinem H1/10;
- pin L/4 łączymy z czujnikiem w zapięciu pasa;
- wynieniamy lampke hamulca ręczego na taką z sygnalizacją niezapiecia pasów;
- łączymy pin D/10 w panelu bezpieczników z pinem nr 5 w lampce sygnalizacyjnej.
Z tym, ze tych połaczeń przy panelu, i przy lampce nie jestem pewien, wiec przed podłaczeniem trzeba pomierzyć, czy na bank jest ok.
a przekaźnik 36 był montowany fabrycznie w mkIII z tym że to prawie nie brzęczy tz. cicho bo głośnik był prawdopodobnie w liczniku
czy ktoś to podłanczał ?
problem polega w podłączeniu tego na forum znalazłem opis przekaźnika nr 4 ( wklejam info które znalazłem)
15 - +12V po zapłonie;
31 - masa;
L - sterowanie lampką sygnalizująca niezapiecie pasów (chyba tam podawana jest masa, a drugi pin lampki do +12V);
G - czujnik w zapięciu pasa;
86 - krańcówka drzwi, kierowcy - ale uwaga - krańcówka ta w tej wersji jest inna niż w wersji EU - jest trójpinowa, tak, jak np. w golfie mkIII - czyli zawiera w sobie dwa styki. Można sobie poradzić z tym montując do drzwi kierowcy krańcówke właczającą oświetlenie bagażnika w mkII. Jeden jej pin łączymy do właczania oświetlenia, drugi do przekaźnika niezapięcia pasów.
85 - do stacyjki - +12V w momencie kiedy zapłon jest wyłaczony (pin P, szary kabelek);
Jeżeli masz nowy panel bezpieczników, to przekaźnik ten oryginalnie był włożony w pole nr 9. I teraz nie wiem dokładnie, które piny jak mają wyprowadzernia w skrzynce, bo schemat jest niewyraźny - ale z tego co wyczytałem:
L - D/10
86 - L/2
85 - H1/7
G - L/4
15 i 31 - jak włażysz przekaźnik w podstawke, to tam już to bedzie podłaczone - połączenie jest wewnątrz skrzynki.
Reasumując - wkładamy przekaźnik nr 4 w pole nr 9 panelu;
- wymieniamy krańćówkę drzwi kierowcy na krańcówkę z klapy bagażnika, do jednbego z pinów łączymy istniejący przewód oświetlenia wnętrza;
- łączymy wolny pin krańcówki drzwi z pinem L/2
- pin H1/7 łaczymy z pinem H1/10;
- pin L/4 łączymy z czujnikiem w zapięciu pasa;
- wynieniamy lampke hamulca ręczego na taką z sygnalizacją niezapiecia pasów;
- łączymy pin D/10 w panelu bezpieczników z pinem nr 5 w lampce sygnalizacyjnej.
Z tym, ze tych połaczeń przy panelu, i przy lampce nie jestem pewien, wiec przed podłaczeniem trzeba pomierzyć, czy na bank jest ok.
a przekaźnik 36 był montowany fabrycznie w mkIII z tym że to prawie nie brzęczy tz. cicho bo głośnik był prawdopodobnie w liczniku
czy ktoś to podłanczał ?