Strona 1 z 1
Zmiana licznika.
: ndz lis 24, 2013 01:50
autor: PatrykB4
Witam.Posiadam VW golf 2 1.3 z 85r.Mam w nim najzwyklejszy licznik na dwie kostki (prędkościomierz,bez zegara cyfrowego i analogowego) który chciał bym wymienić na taki z obrotomierzem.
Mam pewne wątpliwości więc chciałem was zapytać:
Czy Kupując licznik z Zegarkiem cyfrowym będzie on normalnie u mnie działał bez przeróbek?
Zmiana licznika.
: ndz lis 24, 2013 13:46
autor: zawa44
tak , gdyż jedyną różnicą w pinoucie jest to że licznik zaczyna korzystać z kabla od obrotów, reszta elektroniki jest realizowana na tych samych pinach/klemach co w liczniku z zegarkiem czy bez (wynika to poprostu ze standaryzacji wiązki- kto głupi robiłby kila wiązek zależnie od wersji licznika) . pamiętaj tylko o jednej sprawie - indeksie licznika . chodzi tu o ilość obrotów wykonanych przez linkę na 1000m. wygląda to tak w praktyce że na 1.3 jest 935 a na 1.6 czy 1.8 - 950 ( indeks przy przycisku kasownika na tarczy prędkościomierza). nie musisz się przejmować tym przy zakupie , jedyne co to to że albo licznik będzie ci zaniżał dystans przejechany na wskażnikach odległości (nie wiem jeszcze jak to się ma do wskazania prędkości , na wiosnę będę to testował empirycznie), albo przekładasz prędkościomierz do nowego licznika i składasz całość- w razie potrzeby pomogę bo się już trochę w tym nagrzebałem.
pozdrawiam
ps.
jeśli chcesz mieć 100% pewności policz ile masz kabli przy każdej z kostek
tu jest pinout
Schemat licznika z 2 kostkami:
Kostka biała:
1.(niebiesko-czerwony) kontrolka kierunkowskazu.
2.( u mnie nie było) obrotomierz lub ekonomizer z alternatora
3.(biało-niebieski) do podświetlania zegarów po włączeniu świateł / klema 58b
4.(żółto-czerwony) wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej.
5.(fioletowo-czarny) wskaźnik poziomu paliwa
6. (brązowy) Masa styk 31
7. (u mnie nie było) Masa MFA
8.(czerwono-czarny) Sygnał z cewki zapłonowej
9.( u mnie nie było) funkcja MFA
10.(czerwony) plus z akumulatora / klema 30
11.( u mnie nie było) czujnik temperatury zewnętrznej MFA
12.( u mnie nie było) czujnik temperatury oleju MFA
13.(niebiesko-biały) kontrolka świateł drogowych
14. PUSTY
Kostka czarna:
1.(czarny) plus po przekręceniu stacyjki / klema 15.
2.( u mnie nie było) kontrolka zapięcia pasów.
3.( u mnie nie było) wolna kontrolka LED.
4.( u mnie nie było) wolna kontrolka LED.
5.( u mnie nie było) kontrolka hamulca ręcznego.
6.(niebieski) kontrolka ładowania alternatora / klema 61.
7.( niebiesko-czarny) Czujnik ciśnienia oleju 0.3 bar.
8.(żółty) Czujnik ciśnienia oleju 1.8 bar.
9.( u mnie nie było) czujnik przepustnicy / CHOKE.
10.(niebiesko- żółty) kontrolka nagrzania świec żarowych.
11.(żółto-biały) czujnik obrotów / HALLA
12.( u mnie nie było) pamięć MFA
13.( u mnie nie było) reset MFA
14. PUSTY
zobacz sobie czy masz te wszystkie kable na wiązce (oprócz tych co kolega zaznaczył "u mnie nie było") , aczkolwiek to tylko z przezorności
Zmiana licznika.
: ndz lis 24, 2013 13:57
autor: PatrykB4
Czyli najlepiej jak bym szukał licznika takiego z indeksem 935 z obrotomierzem żeby wszystko było w porządku.
Puki co zabieram się za poszukiwanie licznika. Jeżeli będę miał jeszcze jakieś pytania to będę pisał.

Zmiana licznika.
: ndz lis 24, 2013 14:04
autor: zawa44
problem w tym że poprostu trudno znaleźć 935 z obrotkiem , a jeśli są to znaczna większość została złożona z dwóch (tak jak mój naprzykład-licznik cały vdo a prędkościomierz motometer. taki juz dostałem) . przekładka jest banalnie prosta więc naprawdę nie ma się co bać , a i cena będzie napewno atrakcyjniejsza . jeśli będziesz już koniecznie chciał bez dłubania to wszystkie 935 są skalowane na 200km/h , ale to też z rozwagą bo wiele liczników dieslowskich do 1.6 też są do 200 a indeks 950