Strona 1 z 1
Brak ładowania i wspomagania
: czw sty 02, 2014 13:13
autor: dr.house
Witam,
Pojawił mi się w trasie problem. Zgasiłem samochód na postoju, zdążył ostygnąć i chciałem jechać dalej. Odpalam a tu kontrolka aku się świeci i brak wspomagania. Czy walnięty alternator(bo tak pewnie jest) może spowodować brak wspomagania?
Macie jakieś pomysły?
Golf IV 1.4 16V AKQ
Brak ładowania i wspomagania
: czw sty 02, 2014 13:17
autor: Qto
a pasek nie strzelił ??
Brak ładowania i wspomagania
: czw sty 02, 2014 14:56
autor: dr.house
Sprawa jest o tyle ciężka, że ten samochód jest oddalony ode mnie, bo najzwyczajniej go pożyczyłem. Czy jeśli strzelił pasek to może kontynuować jazdę jeszcze przez jakiś czas po prostu bez ładowania i wspomagania?
Jak wygląda sprawa z ew naprawą? Wystarczy założyć nowy pasek czy mogło się coś poprzestawiać?
EDIT:
OK, już wszystko wiem, strzelił pasek (kolega
Qto jak zwykle ma rację

). Do dojechania jest ok 50km, dobrze, że jest zima to jakoś schłodzi ten silnik bardziej.
Orientuje się może ktoś z Was, czy droga jest wymiana, ew czy dam radę zrobić to sam?
Brak ładowania i wspomagania
: czw sty 02, 2014 15:49
autor: jhosef
dr.house pisze:Czy jeśli strzelił pasek to może kontynuować jazdę jeszcze przez jakiś czas po prostu bez ładowania i wspomagania?
Pompa wody na rozrządzie więc nie przegrzeje się.
Będzie jechał aż sie prąd skończy.
dr.house pisze:Jak wygląda sprawa z ew naprawą? Wystarczy założyć nowy pasek czy mogło się coś poprzestawiać?
Jeśli pasek pękł ze starości to zapewne sama wymiana wystarczy. Gorzej jak pękł przez przeciążenie od któregoś z napędzanych agregatów.
Brak ładowania i wspomagania
: czw sty 02, 2014 23:27
autor: dr.house
Myślałem, że pękł ze starości, ale mechanik po obejrzeniu stwierdził, że do wymiany jest napinacz i jego łapa, policzył 200zl za napinacz i łapę 40zł za pasek + robocizna...