Strona 1 z 1

Brak ładowania i wspomagania

: czw sty 02, 2014 13:13
autor: dr.house
Witam,

Pojawił mi się w trasie problem. Zgasiłem samochód na postoju, zdążył ostygnąć i chciałem jechać dalej. Odpalam a tu kontrolka aku się świeci i brak wspomagania. Czy walnięty alternator(bo tak pewnie jest) może spowodować brak wspomagania?

Macie jakieś pomysły?

Golf IV 1.4 16V AKQ

Brak ładowania i wspomagania

: czw sty 02, 2014 13:17
autor: Qto
a pasek nie strzelił ??

Brak ładowania i wspomagania

: czw sty 02, 2014 14:56
autor: dr.house
Sprawa jest o tyle ciężka, że ten samochód jest oddalony ode mnie, bo najzwyczajniej go pożyczyłem. Czy jeśli strzelił pasek to może kontynuować jazdę jeszcze przez jakiś czas po prostu bez ładowania i wspomagania?

Jak wygląda sprawa z ew naprawą? Wystarczy założyć nowy pasek czy mogło się coś poprzestawiać?

EDIT:

OK, już wszystko wiem, strzelił pasek (kolega Qto jak zwykle ma rację :pub: ). Do dojechania jest ok 50km, dobrze, że jest zima to jakoś schłodzi ten silnik bardziej.
Orientuje się może ktoś z Was, czy droga jest wymiana, ew czy dam radę zrobić to sam?

Brak ładowania i wspomagania

: czw sty 02, 2014 15:49
autor: jhosef
dr.house pisze:Czy jeśli strzelił pasek to może kontynuować jazdę jeszcze przez jakiś czas po prostu bez ładowania i wspomagania?
Pompa wody na rozrządzie więc nie przegrzeje się.
Będzie jechał aż sie prąd skończy.
dr.house pisze:Jak wygląda sprawa z ew naprawą? Wystarczy założyć nowy pasek czy mogło się coś poprzestawiać?
Jeśli pasek pękł ze starości to zapewne sama wymiana wystarczy. Gorzej jak pękł przez przeciążenie od któregoś z napędzanych agregatów.

Brak ładowania i wspomagania

: czw sty 02, 2014 23:27
autor: dr.house
Myślałem, że pękł ze starości, ale mechanik po obejrzeniu stwierdził, że do wymiany jest napinacz i jego łapa, policzył 200zl za napinacz i łapę 40zł za pasek + robocizna...