Strona 1 z 1
Golf 3 nie odpala na mrozie
: ndz sty 26, 2014 13:28
autor: krystian911
Witam posiadam Golfa 3 1.6 benzyna 1995r.. Problem polega w tym ,że golf ma problemy z odpalaniem zimą( gdy słupek rtęci spadnie po niżej -4 stopni celscjusza). Zaczyna kręcić , zalapuje, wskazówka od obrotów podnosi się do 3 tyś. obrotów przy czym szybko opada i silnik gaśnie. Pomaga jedynie 30 minutowe albo godzinne grzanie kostki , chyba koło przepustnicy( zdjęcia wstawie w linku) i golf wtedy normalnie odpali. Proszę o jakąś radę, gdyż jestem nowym użytkownikiem.
http://zapodaj.net/b0b880fdffcf2.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://zapodaj.net/c2aef9fd42066.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://zapodaj.net/309c010149b05.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Golf 3 nie odpala na mrozie
: ndz sty 26, 2014 14:11
autor: tatas
to jest potencjometr przepustnicy pewno do wymiany
można go spróbować rozebrać i wyczyścić ale to daje mizerne efekty
http://allegro.pl/potencjometr-przepust ... 04367.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Golf 3 nie odpala na mrozie
: ndz sty 26, 2014 14:46
autor: krystian911
Na innym forum użytkownik piszę , że jeśli grzeje tą wtyczkę to przy okazji grzeję wtryski, każe sprawdzić napięcie na grzałce . Dodaje ,że golf latem odpala na tyknięcie . Może ma coś racji w tym ?
Golf 3 nie odpala na mrozie
: ndz sty 26, 2014 14:58
autor: bioly05011
krystian911 żeby sprawdzić ustawienie TPSu najpierw musisz całkowicie zamknąć przepustnicę, żaby to zrobić trzeba cofnąć całkowicie silniczek krokowy , zdjąć z niego wtyczkę i do dwóch górnych pinów jeśli krokowiec ma 4 piny jeśli ma 6 do dolnego i górnego podłączyć napięcie 4-6 V z jakiejś baterii albo prostownika i zależnie jak podłączysz bieguny to silniczek albo się wysunie albo schowa, trzeba go całkowicie schować. Wtyczkę od krokowca na razie nie podłączaj żeby znowu krokowiec nie otworzył przepustnicy. Teraz miernik w rękę i podłączasz do pinów 1-2 zdejm gumę z wtyczki (pierwsze dwa piny od kabiny pasażerskiej) , wtyczka do TPSu musi być cały czas podpięta , przekręcasz kluczyk żeby kontrolki się zapaliły , napięcie na pinach 1-2 przy zamkniętej przepustnicy musi wynosić 0,20-0,25 V jeśli jest inne to odkręcić 4 śrubki torx i wyregulować. Po regulacji sprawdzić czy ścieżki nie maja przerw , czyli stopniowo otwierać przepustnice i obserwować wskazania voltomierza , napięcie musi płynnie rosnąc cały czas , aż do otwarcia około 1/4 przepustnicy potem napięcie już nie rośnie i utrzymuje się na stałym poziomie 4,8-4,9 V , teraz trzeba sprawdzić 2 ścieżkę, podłączamy voltomierz do pinów 1-4 , przy całkowicie zamkniętej przepustnicy musi być napięcie 0,0-0,2 V i nie zmieniać się aż do 1/5 otwarcia przepustnicy , potem napięcie powinno płynnie wzrastać aż przy całkowitym otwarciu przepustnicy powinno mieć wartość 4,5-4,9 V , warto jeszcze sprawdzić napięcie zasilające TPS , odłącz wtyczkę TPSu i do pinu 1-5 wtyczki podłącz woltomierz , powinno być napięcie około 5 V