Dylemat (słaby aku. lub alternator)

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
beRRo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 351
Rejestracja: ndz cze 30, 2013 22:55
Lokalizacja: WML
Silnik: AKL
Kontakt:

Dylemat (słaby aku. lub alternator)

Post autor: beRRo » wt paź 14, 2014 15:23

Witam, mam dylemat odnośnie auta, otóż zakup był ponad rok temu na tym samym akumulatorze (nie wiadomo ile ma czasu od daty zakupu) i właśnie dziś zauważyłem że kręci słabo i po kilku sek 4-5 zapali ale rozruch ma bardzo słaby, dodam że po jeździe jest to samo. Sprawdzałem miernikiem ładowanie przez alternator i wykazuje bez świateł i innych 14,7 a z wszystkimi gaźdzetami elektr. wskazuje 14,2 zależy jeszcze co jest włączone, byłem z tym u mechanika i mowi ze jakieś szczotki się zużyć mogły i namawiał bym zostawił auto on naprawi.. tylko nie wspominał nic o akumulatorze... a po zgaszeniu silnika akumulator wskazuje na naładowany 14,5 po 15minutach spada napięcie nawet do 10,6V :O


Obrazek

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Dylemat (słaby aku. lub alternator)

Post autor: Qto » wt paź 14, 2014 15:55

ładowanie masz ok...zakładając że pomiary są prawidłowe, bo sprawny aku nie może mieć ani 14,5V ani 10,6V



Awatar użytkownika
beRRo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 351
Rejestracja: ndz cze 30, 2013 22:55
Lokalizacja: WML
Silnik: AKL
Kontakt:

Dylemat (słaby aku. lub alternator)

Post autor: beRRo » wt paź 14, 2014 16:15

Zrobiłem to na teraz 5min temu.

Przy wyłączonych światłach radiu, wiatraka mam z alka wynik. 14.8V
przy obciążeniu klima - awaryjne światła drogowe oraz mijania - stop - radio on - wynik - 13.9 - 14.0V
przy normalnej jeździe czyli światła + radio + wiatrak - wynik - 14.5V

akumulator nie chce sie naładować do 14V nawet i gdy wyłącze silink spada mu napięcie do 13.2 wiec wina akumulatora (tak jakby nie trzymał mocy w sobie)?


Obrazek

Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1932
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

Dylemat (słaby aku. lub alternator)

Post autor: Hubi14 » wt paź 14, 2014 19:35

cela się w nim oberwała, oddaj jeszcze aku na sprawdzenie, ale skoro po 15minutach spada do 10.6V to cela oberwana



Awatar użytkownika
beRRo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 351
Rejestracja: ndz cze 30, 2013 22:55
Lokalizacja: WML
Silnik: AKL
Kontakt:

Re: Dylemat (słaby aku. lub alternator)

Post autor: beRRo » wt paź 14, 2014 20:05

Co to ta cela i od czego ona się obrywa??? i jeżeli to wina aku. to ja zakupię nowy. bo zima idzie a naprawa pewnie nie kosztuje duzo mniej jak zakup nowego co za tym idzie - zima i mrozy.


Obrazek

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Dylemat (słaby aku. lub alternator)

Post autor: Qto » wt paź 14, 2014 20:17

beRRo, może poczytaj trochę o akumulatorach...nie wiem skąd Ci się wzięło że aku powinien naładować się do 14V :crazy:



Awatar użytkownika
beRRo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 351
Rejestracja: ndz cze 30, 2013 22:55
Lokalizacja: WML
Silnik: AKL
Kontakt:

Re: Dylemat (słaby aku. lub alternator)

Post autor: beRRo » wt paź 14, 2014 21:52

Nie do 14V a 12V max :) na każdym tylko pytanie czy ładowanie alternatora jest dobre???

Przy wyłączonych światłach radiu, wiatraka mam z alka wynik. 14.8V
przy obciążeniu klima - awaryjne światła drogowe oraz mijania - stop - radio on - wynik - 13.9 - 14.0V
przy normalnej jeździe czyli światła + radio + wiatrak - wynik - 14.5V

bo kupie aku. a może to wina alternatora jednak :O


Obrazek

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Dylemat (słaby aku. lub alternator)

Post autor: Qto » wt paź 14, 2014 22:11

ładowanie na pewno nie jest za niskie...nawet trochę za wysokie jest te 14.8



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Dylemat (słaby aku. lub alternator)

Post autor: grg474 » śr paź 15, 2014 07:02

idziesz rano do samochodu - napięcie na aku powinno być ok 12,3-12,6. Jeździsz i jak zgasisz silnik napięcie na aku powinno powoli spadać na 12,6 (chwilowo będzie wyższe) - jeśli będziesz miał 13 a szybko zjedzie poniżej 12 to akumulator do wymiany


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
beRRo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 351
Rejestracja: ndz cze 30, 2013 22:55
Lokalizacja: WML
Silnik: AKL
Kontakt:

Dylemat (słaby aku. lub alternator)

Post autor: beRRo » czw paź 16, 2014 15:25

Rano pomiar - 10.2 (zapalił ale ciężko miał) widocznie akumulator dość spory 12V - 60Ah
po jeździe miał 13.2V - po 30minutach spadło do 12.6

po godzinie.. 10.5V


------------------------- wiec chyba czas wymienić aku.
ale pytanie? czy mogę jeździć na takim jaki jest? czyli odpala lecz po wydłużonym czasie? aż zaskoczy (Wiadomo o jaki rozruch chodzi).


Obrazek

Awatar użytkownika
bombelek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 14:09
Lokalizacja: KOS/SZY

Dylemat (słaby aku. lub alternator)

Post autor: bombelek » czw paź 16, 2014 17:01

beRRo, wymień ten akumulator, jak napięcie spadnie Ci jeszcze bardziej, to będzie siało błędami po wszystkich sterownikach :bajer:
Przyjdzie zima, przyłoży mrozem i samochodu nie odpalisz :helm:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 48 gości