Strona 1 z 1

golf 4, jak sprawdzić przekaźnik pompy paliwa

: sob maja 30, 2015 15:12
autor: Browiec
Witam. Wie ktoś jak sprawdzić przekaźnik pompy paliwa w golfie 4, 1.4 16v, 1999r. ? I gdzie go mogę znaleźć. Miernikiem coś zdziałam?

golf 4, jak sprawdzić przekaźnik pompy paliwa

: sob maja 30, 2015 15:46
autor: Qto
Przekaźnik 409, obok przekaźnika wycieraczek...umieszczony w skrzynce przekaźników nad pedałami...

Przekaźnik ma 8 nóżek więc sprawdzenie czy wszystko działa poprawnie nie będzie takie proste...

15 - plus po stacyjce
30 - stały plus
31 - masa
50 - plus przy kręceniu rozrusznikiem
87 - do pompy paliwa
C - sygnał ze sterownika airbag, po dzwonie rozłącza pompę...
Mot - sygnał ze sterownika silnika - masa
TK - sygnał otwarcia drzwi kierowcy - masa

sprawdź czy zadziała po zasileniu 15, 30, 31

golf 4, jak sprawdzić przekaźnik pompy paliwa

: sob maja 30, 2015 15:51
autor: Browiec
Ogólnie to mam problem z samochodem, bo mi gaśnie podczas jazdy i nie chce odpalać potem kilka minut.

golf 4, jak sprawdzić przekaźnik pompy paliwa

: pt wrz 11, 2015 00:49
autor: mbadelek94
Cześć kolego udało Ci się poradzić z tym problemem?
Mam golfa 4 1,4 16v 99r.
Mam podobny problem od paru miesięcy z przekaźnikiem od pompy paliwa( prawdopodobnie) podczas jazdy słychać pstrykniecie przekaźnika podczas jazdy co z tym idzie to samochód gaśnie podczas jazdy lecz zaraz po ułamku sekundy odpala. To samo dzieje się na postoju lecz oczywiście wtedy już muszę sam odpalić.
Dzieje się to sporadycznie czasem parę razy w jednym dniu a czasem parę tygodni spokoju, oczywiście przekaźnik wymieniony lecz problem został.
Miał może ktoś podobny problem?

golf 4, jak sprawdzić przekaźnik pompy paliwa

: pt wrz 11, 2015 17:08
autor: Hubi14
skoro słychać cyknięcie przekaźnika to coś go rozłącza i auto gaśnie, zobacz sobie czy wszystkie przewody są całe, możesz podszlifować styki bo mogą być już lekko wypalone i nie ma dobrego styku, lub sam przekaźnik uległ uszkodzeniu

golf 4, jak sprawdzić przekaźnik pompy paliwa

: śr lis 02, 2016 20:23
autor: MoRo87
Witam.
Mam Mam mały problem. Samochód nie chciał odpalić wiec szukałem przyczyny i padło na przekaźnik pompy paliwa. Po odpięciu i zamontowaniu było słychać jak pompa działa i auto zapaliło , lecz gdy zaczynałem składać auto nagle zgasło jak bym zrobił zwarcie i kicha. odłączałem kilka razy ten przekaźnik i montowałem i teraz pompy nie słychać moje pytanie dotyczy czy przekaźnik padł całkowicie czy zwarcie spowodowało spalenie np innego przekażnika lub bezpiecznika z góry dziękuję za pomoc :) pozdrawiam

golf 4, jak sprawdzić przekaźnik pompy paliwa

: śr lis 02, 2016 21:45
autor: Qto
jeśli zrobiłeś zwarcie to bezpieczniki powinieneś sprawdzić jako pierwsze

golf 4, jak sprawdzić przekaźnik pompy paliwa

: czw lis 03, 2016 21:18
autor: MoRo87
Bezpieczniki sprawdzone myślę ze to ten przekaźnik szlak trafił :) a powiedz mi czy wiesz może gdy się zapłon włączy to słychać jak ta blaszka w środku zaskakuje i odskakuje czy powinna być tylko słychać jeden raz tą blaszkę z góry dziękuję pozdrawiam :)

golf 4, jak sprawdzić przekaźnik pompy paliwa

: czw lis 03, 2016 22:56
autor: Qto
na chwilę załącza pompę po włączeniu zapłonu, więc przekaźnik powinien "cyknąć" dwa razy - załączyć i rozłączyć pompę.

golf 4, jak sprawdzić przekaźnik pompy paliwa

: czw lis 03, 2016 23:17
autor: MoRo87
to cyknięcie jest , więc boję się ze zrobiłem zwarcie jak chciałem wszystko złożyć , a dokładnie podczas skręcania plastikowej obudowy ponieważ wtedy luźną skrzynkę od centtralnego i alarmu dobiłem do przewodów i wtedy kaput wszystko ;/ i teraz nie wiadomo gdzie i co szukać

Re: golf 4, jak sprawdzić przekaźnik pompy paliwa

: pn lut 05, 2024 09:37
autor: michaf1994
Cześć, może odgrzeję trochę starego kotleta, ale szukam info o przekaźniku dotyczące przewodu C:
Qto pisze:
sob maja 30, 2015 15:46
C - sygnał ze sterownika airbag, po dzwonie rozłącza pompę...
Chciałbym podpiąć do niego przewód, żeby wyłączał samochód - właśnie tak jak w przypadku awarii. Co w tym celu podać na ten pin? Masę czy +12V?

Drugie pytanie: Spotkaliście się może z tym, że w wiązce w okolicach poduszki pasażera jest 4-pinowa kostka (3B0972722) z przewodami: Czarny (z bezpieczników), właśnie fioletowo-biały (czyli ten sygnał C), szaro-biały (K-Line) i brązowy (masa)? Robiąc instalację napotkałem na taką kostkę - wygląda jakby była możliwość dołożenia jakiegoś modułu, który odcina pompę paliwa.