Swap wiązki i licznika z golfa 4 z CAN do golfa 3

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
rejczel97
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: ndz lut 22, 2015 00:11
Lokalizacja: Mielec

Swap wiązki i licznika z golfa 4 z CAN do golfa 3

Post autor: rejczel97 » śr lut 08, 2017 04:07

Cześć, powoli kończę przygotowywać wiązkę pod sterownik EDC15vm do mojego vento.
Instalacja posiada can więc muszę takie też zegary zakupic.
Interesują mnie 1J0920926C, tanie i jeszcze z 1/2fis.
Czy będą jakieś problemy na aucie? Immo będzie wyłączone w sterowniku więc powinno odpalać bez problemu.
Natomiast co ze zmianą przebiegu i naliczania dystansu - pasuje żeby anglik naliczał w km, da się wyłączyć kontrolki od rzeczy których nie ma w aucie - poziom płynu spryskiwaczy, zapiętych pasów itd?
Czy fis będzie normalnie działał? Zależy mi co prawda tylko na pokazywaniu spalania.
Tak w ogóle to aby sterować fisem trzeba się wpiąć w przewody podpisane na pinoucie jako MFA? Czy może jest tam jeszcze jakieś inne wejście? - nie widzę na zdjęciach w googlach, a najlepiej byłoby mi zastosować manetkę mfa albo jeden przycisk byleby dało się przełączyć na spalanie :P
Podobnego tematu nie znalazłem bo nikt takich przekładek chyba nie robił :D



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Swap wiązki i licznika z golfa 4 z CAN do golfa 3

Post autor: grg474 » czw lut 09, 2017 23:26

rejczel97 pisze:Natomiast co ze zmianą przebiegu
da się
rejczel97 pisze:pasuje żeby anglik naliczał w km,
kodowanie trzeba zmienić (trzecia cyfra na 1)
rejczel97 pisze:da się wyłączyć kontrolki od rzeczy których nie ma w aucie - poziom płynu spryskiwaczy, zapiętych pasów itd?
kodowanie trzeba zmienić - 2 pierwsze cyfry na 00
rejczel97 pisze:Czy fis będzie normalnie działał? Zależy mi co prawda tylko na pokazywaniu spalania.
to zależy od sterownika - jak sterownik CAN to no problem
rejczel97 pisze:Tak w ogóle to aby sterować fisem trzeba się wpiąć w przewody podpisane na pinoucie jako MFA?
tak
rejczel97 pisze:Podobnego tematu nie znalazłem bo nikt takich przekładek chyba nie robił :D
ja montowałem licznik bez CAN od TDI do zwykłego diesla 1Y


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
rejczel97
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: ndz lut 22, 2015 00:11
Lokalizacja: Mielec

Swap wiązki i licznika z golfa 4 z CAN do golfa 3

Post autor: rejczel97 » sob lut 11, 2017 01:46

grg474, Dzięki za odpowiedz! :pub:
Kodowanie itd ogarnę chińskim MPPS'em?



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Swap wiązki i licznika z golfa 4 z CAN do golfa 3

Post autor: grg474 » sob lut 11, 2017 20:21

ja to robię kablem od viakena


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
rejczel97
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: ndz lut 22, 2015 00:11
Lokalizacja: Mielec

Swap wiązki i licznika z golfa 4 z CAN do golfa 3

Post autor: rejczel97 » czw lut 16, 2017 01:04

Dobra, wiązka na aucie, niby działa wszystko, choc burdel z kabelkami okropny :P Ktoś coś wie jak wymontować pedał gazu z MK3 i zamontować ten od MK4? Jedni pisali że trzeba od nowszego TDI, drudzy, że nie, zrobiłem dwie wtyczki i wyszło na to że na pedale od 1Z/AFN nie bedzie smigać-od razu błąd i nie zmieniają się wartości.
Mam pewien problem z licznikiem - przekodowałem go bez problemu na europę i wyłączyłem możliwe kontrolki. Jak wyłączyć ABS i poduchy na nim? Jakiś opis? Szukam i nie mogę znaleźć. Od razu po załączeniu zapłonu mi jęczy że układ hamulcowy uszkodzony i nie da się fisa przełączać. Czekam na chińskiego mpps'a żeby immo wyłączyć i wgrać mapkę pod turbo vnt bo sterownik jest od AGR'a :P
I jeszcze co trzeba w końcu pogrzebać w pliku sterownika żeby wyłączyć immo bo już zaczynam się gubić, a chce żeby w nastepnym tygodniu fura jeździła :D



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Swap wiązki i licznika z golfa 4 z CAN do golfa 3

Post autor: grg474 » pt lut 17, 2017 18:39

rejczel97 pisze:Mam pewien problem z licznikiem - przekodowałem go bez problemu na europę i wyłączyłem możliwe kontrolki. Jak wyłączyć ABS i poduchy na nim?
CANGATEWAY 19 > kodowanie> wartość 00000
rejczel97 pisze:edni pisali że trzeba od nowszego TDI, drudzy, że nie, zrobiłem dwie wtyczki i wyszło na to że na pedale od 1Z/AFN nie bedzie smigać-od razu błąd i nie zmieniają się wartości.
porównaj sobie schemat z AGR z 1998 i 1999 to rozumiesz różnicę pinologi

Obrazek

Obrazek


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
rejczel97
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: ndz lut 22, 2015 00:11
Lokalizacja: Mielec

Swap wiązki i licznika z golfa 4 z CAN do golfa 3

Post autor: rejczel97 » pn lut 20, 2017 14:12

Dzięki dzięki :D przyszedł mi też chiński vag can commander, najlepsze jest to, że jak na razie w ogóle nie działa - nie łączy się, a programem commander zmieniłem przebieg i inne pierdołki poprzez vag kkl za 23zł który mam od zakupu autka :rotfl: silnik odpala lecz od razu gaśnie - immo - choć w commanderze (kabel vag kkl) dawałem immo off w ecu i żeby zapisał, niby zrobił a jednak wciąż blokuje. Ktoś coś, jakiś pomysł? Jutro przyjdzie mi mpps. Jeszcze ciekawi mnie czemu jak przekręcam kluczyk na rozruch to czasami zakręci i odpali, a często teraz dzieje mi się tak że wszystko przygasa ale nie kręci... Kostka stacyjki poszła nagle przez to że auto stało kilka miesięcy bez silnika? :(



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Swap wiązki i licznika z golfa 4 z CAN do golfa 3

Post autor: grg474 » wt lut 21, 2017 00:13

raczej brak masy


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
rejczel97
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: ndz lut 22, 2015 00:11
Lokalizacja: Mielec

Swap wiązki i licznika z golfa 4 z CAN do golfa 3

Post autor: rejczel97 » wt lut 21, 2017 01:20

Brak masy? na czym? Jak wsadze kabel w otoworek z pojedyńczym pinem w rozruszniku i do plusa to zawsze zakręci :) pytanko - jakbym wgrał eeprom ze sterownika z końcówką 012ah(mam z działającym immo off) do mojego 012ca mogłoby coś być źle? Nie mogę dojść do ładu z tym immo :(

Już nie wiem o co chodzi, teraz nie wywala mi już błędu w sterowniku, że 'blocked by immobilizer' ale dalej odpala i zaraz gaśnie(odpalane kabelkiem prosto do aku bo dalej problem z rozruchem na kluczyku - nawet nic nie przygasa teraz) - wywala mi teraz błąd g28 czyli od obrótów, od szyny CAN(airbag i abs) no i od jeszcze zaworków klapy gaszacej i egr... Teraz dowaliło jeszcze mi od przekaźnika swiec zarowych, a zrobiłem normalnie na ori wtyczce mk3 załączanie... Zaczynam tracić nadzieje na ten samochód :P
POMOCY :rozpacz:

Co do G28 mam 3 takie czujniki i wszystkie działały ze starym sterownikiem 8bit od 1Z i mają takie same oporności.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Swap wiązki i licznika z golfa 4 z CAN do golfa 3

Post autor: grg474 » pn lut 27, 2017 19:13

a możesz w końcu normalnie napisać co ty kombinujesz? tj sterownik z jakiego silnika, wiązka z jakiego silnika i jak to podłączałeś? Bo ja tu widze niezłą rzeźnię.


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
rejczel97
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: ndz lut 22, 2015 00:11
Lokalizacja: Mielec

Swap wiązki i licznika z golfa 4 z CAN do golfa 3

Post autor: rejczel97 » wt lut 28, 2017 11:18

Auto już działa, pracuje pięknie :)
A więc:
Wiązka silnika z Octavii ASV + kawałek wiązki wnętrza do zegarów
Sterownik 038906012HR czyli EDC15vm+ wzięty z Fabii SDI
Silnik AFN
Zegary Golf4 UK na CAN'ie z 1/2fis przekodowane na EU.
Mam to co chciałem - w 2 minuty wgrywam mapę MPPS'em, działa LC, fis itd :)

Podłączone wszystko według schematów silników ASV/ALH.
Jedyna modyfikacja to taka, że do zasilania ECU zrobiłem oddzielną skrzynkę bezpieczników i oddzielny przekaźnik 109.

Do ogarnęcia zostało mi tylko wyczaić czemu sterownik wywala mi błąd pedału hamulca(niezrozumiały sygnał), a podczas sprawdzania vagiem gdy wciskam hamulec to wartość z 110 zmienia się na 111 no i też mam błąd przekaźnika świec żarowych - podłączone normalnie do starej skrzynki bezpieczników.

Dziwna akcja też wyszła bo przy przewalaniu wiązki wypięłem całkowicie skrzynkę bezpieczników i poiziolowałem kabelki(przy kostkach wpinanych od tyłu) żeby się aż tak nie plątały. Po wpięciu wszystkiego od czasu do czasu auto ma jakiegoś focha i gdy naciska się hamulec i zaswiecają się światła stopu to szyberdach chce się zamykać :los2:



Awatar użytkownika
rejczel97
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: ndz lut 22, 2015 00:11
Lokalizacja: Mielec

Swap wiązki i licznika z golfa 4 z CAN do golfa 3

Post autor: rejczel97 » pt mar 17, 2017 00:30

Dobra odświeżam temat - co do świec żarowych wiem gdzie mam błąd - zły schemacik miałem i źle mnie poprowadziło w jednym miejscu ale to szczegół, zrobi się w 5 minut.
Czujniki na hamulcu i sprzęgle też się zrobi - choć nie wiem co może być tu źle - okaże się z czasem.
Ale mam pytanko co do airbagu - po zmianie wiązki i odłączeniu aku nawet na ponad godzinkę ze złączonymi klemami cały czas świeci się kontrolka poduszek - myślałem że nie łączą się one ze starym ecu a nie mam jak na razie komunikacji diagnostycznej z nimi - to też może być powód problemu że na K-Line nie ma nic innego a tylko airbag? Da się ogarnąć żeby chociaż pasażera poducha działała? Kierowca i tak pewnie otrzyma kierę z VR6 więc nic mi po tym, a zawsze lepiej żeby pasażer dostał w twarz, niż żebym miał go na sumieniu, gdyby nie daj boże się coś stało.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości