2.0 16v 9A problem z wysoką temperatura silnika

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

radekb
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: czw paź 14, 2010 18:17
Lokalizacja: Tarnawka

2.0 16v 9A problem z wysoką temperatura silnika

Post autor: radekb » wt sie 08, 2017 18:34

Witam. Mam problem z temperatura silnika. Silnik 2.0 16v 9a digi 1. Od jakiegoś czasu zauwazyłem że skoczyła mi strasznie temperatura podczas jazdy na 110 stopni. Zatrzymałem sie posprawdzałem węże obydwa gorące po chwili załaczył sie normalnie wiatrak i po pewnym czasie wyłaczyl a na zegarze dalej 100-110 kiedy normalnie było zawsze 90 lub mniej. Wymieniłem czujnik temperatury na nowy i dalej to samo. Podmieniłem zegary na inne wskazania te same. Termostat działą raczej poprawnie i otwiera duży obieg wentylator sie zalącza normalnie na pierwszy bieg. Wskazanie temperatury w interfejsie z reduktora LPG 70 stopni.
Panowie co może być przyczyną tych wskazań???



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

2.0 16v 9A problem z wysoką temperatura silnika

Post autor: grg474 » ndz sie 13, 2017 12:11

pompa wody może mieć też wpływ.


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

2.0 16v 9A problem z wysoką temperatura silnika

Post autor: jeryk10 » ndz sie 13, 2017 15:30

Jakie auto pan masz


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

radekb
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: czw paź 14, 2010 18:17
Lokalizacja: Tarnawka

2.0 16v 9A problem z wysoką temperatura silnika

Post autor: radekb » wt sie 22, 2017 16:33

Właśnie myslałem nad pompa wody też..... bo obieg taki troche słaby mi sie wydaje i nawet tym cienkim wężykiem od małego obiegu nic nie przepływa... i jak włacze ciepły nadmuch to nie jest aż tak gorący jak być powinien... Układ nie jest zapowietrzony bo żadne bomble powietrza nie idą. A moje wozidło to Corrado z 92roku :)



radekb
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: czw paź 14, 2010 18:17
Lokalizacja: Tarnawka

2.0 16v 9A problem z wysoką temperatura silnika

Post autor: radekb » śr sie 23, 2017 17:42

Witam. Pompa zdemontowana wygląda dobrze moim zdaniem nie jest uszkodzona więc wątpie ze to ona jest winowajcą.... Jaka powinna być rezystancja na czujniku temperatury wody przy 90 stopniach? Mowa oczywiście o czujniku dla zegarów.



killah
Forum Master
Forum Master
Posty: 1218
Rejestracja: sob wrz 19, 2009 21:41
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Re: 2.0 16v 9A problem z wysoką temperatura silnika

Post autor: killah » czw sie 24, 2017 10:50

radekb pisze:Właśnie myslałem nad pompa wody też..... bo obieg taki troche słaby mi sie wydaje i nawet tym cienkim wężykiem od małego obiegu nic nie przepływa... i jak włacze ciepły nadmuch to nie jest aż tak gorący jak być powinien... Układ nie jest zapowietrzony bo żadne bomble powietrza nie idą. A moje wozidło to Corrado z 92roku :)
Jak cieńkim wężem nic nie płynie do zbiorniczka to masz odpowiedź. Odetkaj ten wąż i sprawdź jak się zachowa auto

Najczęściej na trójniku z którego wychodzi ten cienki wężyk pojawia się rozwarstwienie i potem zatyka się odpływ. Jak mi się raz zatkał to przygrzałem silnik.


Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD

radekb
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: czw paź 14, 2010 18:17
Lokalizacja: Tarnawka

2.0 16v 9A problem z wysoką temperatura silnika

Post autor: radekb » wt wrz 05, 2017 16:26

Witam. Problem rozwiazany :) tak jak wyżej kolega napisał zatkał sie w chłodnicy króciec od cienkiego wężyka z małego obiegu był kompletnie zapchany kamieniem. Po udrożnieniu przepływu autko znowu trzyma normalna temperature. Profilaktycznie przepłukałem jeszcze cały układ kilka razy wodą bo było strasznie dużo syfu w płynie.



killah
Forum Master
Forum Master
Posty: 1218
Rejestracja: sob wrz 19, 2009 21:41
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

2.0 16v 9A problem z wysoką temperatura silnika

Post autor: killah » śr wrz 06, 2017 09:58

Cieszę się, że pomogłem :)


Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD

Awatar użytkownika
kret077744
Forum Master
Forum Master
Posty: 1157
Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)

2.0 16v 9A problem z wysoką temperatura silnika

Post autor: kret077744 » śr wrz 06, 2017 14:53

chyba w programie kup i zrób prowadzący mówił że płyn powinno sie co 3 lata wymieniać, bo potem wytraca sie osad i zaśmieca układ. także jak ktoś wwogóle nie zmieniał to efekt potem sie mści nalotem na ściankach, nie opisuje nawet jak ktoś na wodzie jeździł.
Zreszta wystarczy spojrzeć na osad w zbiorniczku, u mnie dimer 24h i płukanie gorącą wodą zmienił go do niepoznania.


Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;

radekb
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: czw paź 14, 2010 18:17
Lokalizacja: Tarnawka

2.0 16v 9A problem z wysoką temperatura silnika

Post autor: radekb » czw wrz 07, 2017 20:53

Kolego płyn zalewałem nowy jakieś półtora roku temu bo robiona była głowica ale skad tyle osadu sie w nim wzieło przez tak krótki okres używania nie mam pojecia :/ ale podejrzewam ze z chłodnicy bo jakieś gumowe uszczelki które sa w srodku już krepeszeją i sie kruszą a króciec zatkany był kamieniem. Płukanie całego układu przez detergent też robiłem ale najskuteczniej zadzialała wiertarka i wiertło 3mm na udrożnienie króćca :D



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości