Głuche dzwięki przy niskich obrotach

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
niziok
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: wt paź 31, 2006 14:24
Lokalizacja: Lublin
Auto: Bora 1,9tdi ATD `02
Golf VI 1,6tdi CAYC `11
Silnik: cayc
Kontakt:

Głuche dzwięki przy niskich obrotach

Post autor: niziok » wt kwie 12, 2011 19:28

Witam,
Przedmiotem mojego pytania o przyczynę hałasowania w okolicy rozrządu jest Bora z silnikiem 1,9TDI ATD. Hałas w postaci głuchego rzężenia lub pustego tarkotania itp występuje w okolicach rozrządu i pojawia się na wolnych obrotach. Szczególnie dokuczliwy jest przy kręceniu kierownicą (bez znaczenia jest kierunek), natomiast nie występuje przy wciśnięciu sprzęgła. Czy sprzęgło jest w jakiś sposób złączone z układem wspomagania lub układem kierowniczym?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Głuche dzwięki przy niskich obrotach

Post autor: marcin7x5 » śr kwie 13, 2011 10:19

Sprawdź pompe od wspomagania lub poziom płynu od wspomagania ukł kierowniczego.



Awatar użytkownika
guziolek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1400
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
Lokalizacja: Lublin okolice
Kontakt:

Głuche dzwięki przy niskich obrotach

Post autor: guziolek » śr kwie 13, 2011 15:17

Sprzęgiełko alternatora będzie pewnie do wymiany, do sprawdzenia tez napinacz paska i sam pasek.
Jak dźwięk podobny to zerknij do tego tematu
[youtube][/youtube]



Awatar użytkownika
niziok
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: wt paź 31, 2006 14:24
Lokalizacja: Lublin
Auto: Bora 1,9tdi ATD `02
Golf VI 1,6tdi CAYC `11
Silnik: cayc
Kontakt:

Głuche dzwięki przy niskich obrotach

Post autor: niziok » śr kwie 13, 2011 21:51

Dzwięk identyczny, z tym że u mnie występuje przy kręceniu kierownicą. Przyjrzałem się bliżej temu napinaczowi - pod obciążeniem mocniej drga, ponadto rolka ma już pewien luz. Podejrzewam więc właśnie ten napinacz.

Zanim jednak go kupię sprawdzę też sprzęgiełko alternatora. Powiedz mi kolego, bo widzę że masz bliźniaczy silnik, aby zdjąć napinacz wystarczy odkręcić te 3 dobrze widoczne śruby ułozone w trójkąt? Przed zdemontowaniem napinacza da radę jakoś poluzować pasek?



Awatar użytkownika
guziolek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1400
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
Lokalizacja: Lublin okolice
Kontakt:

Głuche dzwięki przy niskich obrotach

Post autor: guziolek » śr kwie 13, 2011 23:26

Tak te trzy śruby (klucz 13). Proponuję jednak dla własnej wygody przed ich odkręceniem na "cycek" zaznaczony żółtą strzałką założyć klucz 17 odgiąć go w kierunku zaznaczonym strzałką czerwoną aż do momentu kiedy można będzie przestrzelić dziurę w ramieniu, zaznaczoną strzałką niebieską z taką samą znajdującą się w podstawie napinacza i zablokować go. Wtedy pasek będzie luźny i potem bez problemu założysz napinacz jeśli okaże się, że jest ok, a winne jest sprzęgiełko. Trochę tak masło maślane ten mój opis, myślę, że i bez niego poradziłbyś sobie, ale coś tam może Ci ułatwi :bigok:

Obrazek

Co do sprawdzenia sprzęgiełka to ten link, który podesłałem wcześniej i w nim jest jak to ma działać kiedy jest sprawne.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości