Migająca kontrolka oleju po wymianie silnika

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Pawel725791
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: pt wrz 23, 2011 15:41
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Migająca kontrolka oleju po wymianie silnika

Post autor: Pawel725791 » pt wrz 28, 2012 00:45

Kto mi powie jak wygląda wymiana pompy oleju w silniku 1.8? pompa jest pod misą olejową tak? Jak ją wyjąć?



Awatar użytkownika
gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: śr lut 21, 2007 23:48
Lokalizacja: Kiełczów
Kontakt:

Migająca kontrolka oleju po wymianie silnika

Post autor: gumiś » pt wrz 28, 2012 06:52

Żeby wymienić pąpe oleju należy odkręcić miske olejową następnie masz pompe oleju przykrecana dwoma śrubami ściągasz i zakładasz drugą,przy okazji zmienił bym panewki bo pewnie przez słabe panewki nie trzyma ciśnienia oliwy do silnika vw 1.8 sa niedrogie :)



Awatar użytkownika
Pawel725791
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: pt wrz 23, 2011 15:41
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Migająca kontrolka oleju po wymianie silnika

Post autor: Pawel725791 » śr paź 03, 2012 00:05

a jak wygląda zmiana panewek w 1.8 GT?:)



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Migająca kontrolka oleju po wymianie silnika

Post autor: jhosef » śr paź 03, 2012 09:39

Pawel725791, jak pisze waski1, pomiar ciśnienia.

Dwa czy masz podpięty sygnał obrotów do licznika?



Awatar użytkownika
Pawel725791
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: pt wrz 23, 2011 15:41
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Migająca kontrolka oleju po wymianie silnika

Post autor: Pawel725791 » śr paź 03, 2012 14:13

O jaki sygnał Ci chodzi jhosef?
Jest nowa sprawa do wyjaśnienia.
Dzisiaj gdy zabierałem sie już za wymiane pompy oleju przejrzałem czujniki....
A więc czytałem gdzieś już że czujniki powinny być zamontowane:
Na górze NIEBIESKI podłączony kablem NIEBIESKO CZARNYM
Na dole BIAŁY podłączony kablem żółtym.

U mnie wyglądało to następująco...
"1" Góra czujnik BIAŁY / 1,8±0,2 BAR / podpięty kablem (u mnie zamiast niebiesko czarnego jest ZIELONO CZARNY i był on podpięty do białego czujnika)
"2" Dół czujnik CZARNY / 0,15 - 0,45 BAR / podpięty kablem Żółtym

Można z tego wywnioskować że jest źle to podłączone. Czarny z białem źle założone. Teraz chciałbym się zapytać bo niby ma być BIAŁY i BRĄZOWY a nie BIAŁY i CZARNY od czego to zależy czy biały czy czarny?

Mam jeszcze dwa inne czujniki
"3" CZARNY 1,2-1,6 BAR
"4" BRĄZOWY 0,15 - 0,45 BAR

Obrazek

I tak, które teraz czujniki pozakładać? Biały mam tylko jeden ale na drugie miejsce moge dać aż 3;D Czy to możliwe że to przez to migała ta kontrolka?
Prosiłbym o odpowiedź bo nie wiem czy pompe w takiej sytuacji zmieniać czy nie:)
Silnik 1.8 90KM Oznaczenie ABS 0133 523



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Migająca kontrolka oleju po wymianie silnika

Post autor: jhosef » śr paź 03, 2012 14:28

Pawel725791, Od jakiego auta jest licznik?
Wymieniałeś silnik z tego co zrozumiałem.
W podpisie masz 1,6D więc zasugerowałem się że z takiego.
Układ dynamicznej kontroli ciśnienia oleju potrzebuje sygnały obrotów do prawidłowego funkcjonowania.
W D miałeś sygnał z alternatora, benzyna bierze z cewki. Sygnały się różnią diametralnie.



Awatar użytkownika
Pawel725791
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: pt wrz 23, 2011 15:41
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Migająca kontrolka oleju po wymianie silnika

Post autor: Pawel725791 » śr paź 03, 2012 20:03

pisze o golfie 3 z silnikiem 1.8 90KM prosze odpowiedzieć na mój post z czujnikami jaki mają być i gdzie



Awatar użytkownika
Pawel725791
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: pt wrz 23, 2011 15:41
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Re: Migająca kontrolka oleju po wymianie silnika

Post autor: Pawel725791 » śr paź 03, 2012 20:30

Pawel725791 pisze:O jaki sygnał Ci chodzi jhosef?
Jest nowa sprawa do wyjaśnienia.
Dzisiaj gdy zabierałem sie już za wymiane pompy oleju przejrzałem czujniki....
A więc czytałem gdzieś już że czujniki powinny być zamontowane:
Na górze NIEBIESKI podłączony kablem NIEBIESKO CZARNYM
Na dole BIAŁY podłączony kablem żółtym.

U mnie wyglądało to następująco...
"1" Góra czujnik BIAŁY / 1,8±0,2 BAR / podpięty kablem (u mnie zamiast niebiesko czarnego jest ZIELONO CZARNY i był on podpięty do białego czujnika)
"2" Dół czujnik CZARNY / 0,15 - 0,45 BAR / podpięty kablem Żółtym

Można z tego wywnioskować że jest źle to podłączone. Czarny z białem źle założone. Teraz chciałbym się zapytać bo niby ma być BIAŁY i BRĄZOWY a nie BIAŁY i CZARNY od czego to zależy czy biały czy czarny?

Mam jeszcze dwa inne czujniki
"3" CZARNY 1,2-1,6 BAR
"4" BRĄZOWY 0,15 - 0,45 BAR

Obrazek

I tak, które teraz czujniki pozakładać? Biały mam tylko jeden ale na drugie miejsce moge dać aż 3;D Czy to możliwe że to przez to migała ta kontrolka?
Prosiłbym o odpowiedź bo nie wiem czy pompe w takiej sytuacji zmieniać czy nie:)
Silnik 1.8 90KM Oznaczenie ABS 0133 523



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Migająca kontrolka oleju po wymianie silnika

Post autor: jhosef » śr paź 03, 2012 20:50

Pawel725791, poszukaj bo było na forum. Kolorów nie pamiętam, ale tam powinny być 1,8 bara dla obr. pow. 2000 tj biały i brązowy. Z teco co kojarzę to one są ona w filtrze więc raczej średnie znaczenie ma który gdzie zgodnie z fizyką.
Brązowy powinien rozłączyć masę po uzyskaniu ciśnienia, biały załączyć masę po uzyskaniu właściwego ciśnienia pow. 2000 obrotów.



Awatar użytkownika
Pawel725791
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: pt wrz 23, 2011 15:41
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Migająca kontrolka oleju po wymianie silnika

Post autor: Pawel725791 » śr paź 03, 2012 20:59

no tak tylko ze na tych czujnikach sa oznaczenia do ilu barow, wiec to chyba jednk ma jakies znaczenie ktory czujnik gdzie:)



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Migająca kontrolka oleju po wymianie silnika

Post autor: jhosef » śr paź 03, 2012 21:05

Pawel725791 pisze:no tak tylko ze na tych czujnikach sa oznaczenia do ilu barow, wiec to chyba jednk ma jakies znaczenie ktory czujnik gdzie:)
Nie do końca. Na głowicy miałbyś różnicę ciśnienia i to niewielką. Przy sobie mają tyle samo. To fizyka, ciśnienie cieczy rozkłada się równo po "naczyniu".
Ale zabij a kolorów kabli nie podam, który gdzie.



Awatar użytkownika
Pawel725791
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: pt wrz 23, 2011 15:41
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Migająca kontrolka oleju po wymianie silnika

Post autor: Pawel725791 » czw paź 04, 2012 06:29

wiec ktore czujniki pozakladac?:)



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2807
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Migająca kontrolka oleju po wymianie silnika

Post autor: waski1 » czw paź 04, 2012 09:40

Bliżej silnika czujnik biały połączyć z przewodem żółtym dalszy od silnika czujnik brązowy połączyć z przewodem niebieskim z paskiem czarnym mowa o mk3 1.8 ABS 94rok.
mam jeszcze foto czujników z vr6 chcesz to wkleje.



Awatar użytkownika
Pawel725791
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: pt wrz 23, 2011 15:41
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Migająca kontrolka oleju po wymianie silnika

Post autor: Pawel725791 » czw paź 04, 2012 10:26

a wklej kolego:) tak silnik ABS w a czym sie roznk czujnik czarny od brazowego?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości