Dziwna sprawa z ciśnieniem klimy TDI 1Z

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
zajac1000
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: wt lis 20, 2007 02:55
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontakt:

Dziwna sprawa z ciśnieniem klimy TDI 1Z

Post autor: zajac1000 » czw maja 09, 2013 14:32

Witam.

Sprawa wygląda następująco. Po kupnie mojego Varianta klima chodziła ok. Po ok 1,5 roku od kupna, tj. latem zeszłego roku postanowiłem dla spokojności sumienia zrobić przegląd klimy. Próba szczelności, uzupełnienie czynnika i oleju oraz ozonowanie. Po zabiegu skuteczność klimy poprawiła się i do końca sezonu było ok. W tym roku przy pierwszych upałach załączając klimę nastąpiło niemiłe zaskoczenie - klima nie chłodzi (bo to ciepławe powietrze nie można nazwać chłodzeniem). Dzisiaj byłem ponownie w serwisie klimy i znów próba szczelności - ok. Uzupełnienie czynnika - poprzednim razem załadowaliśmy 830g a dzisiaj po odciągnięciu wykazało, że było w aucie 590g. Klima napełniona ponownie do 830g. Sprężarka załącza się, a klima nadal nie chłodzi. Najdziwniej w tym wszystkim wypadł test ciśnień. na uruchomionym silniku przy wyłączonej klimie ciśnienia są stałe w granicach HP 6bar i LP 2bar, a gdy włączam klimę i daję gazu na ok. 2000rpm, ciśnienia nie osiągają swoich poziomów. Mało tego, oba spadają do ok. 1,6 - 1,8bar.

Czytając różne tematy z tym związane myślę, że winna tu może być sprężarka lub zawór rozprężny. Osuszacz raczej jest ok, nie wydaje mi się, żeby układ był otwierany, więc nie ma co ingerować w osuszacz. Poprawcie mnie, jeśli się mylę.

Czy jest jakaś sprawdzona metoda na sprawdzenie sprężarki i zaworu rozprężnego, żeby daremnie ich nie wymieniać? Jeśli jednak może być coś z osuszaczem, to co i jak sprawdzić?

Dziękuję z góry za pomoc i pozdrawiam serdecznie
Mateusz



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Dziwna sprawa z ciśnieniem klimy TDI 1Z

Post autor: PinkFloyd » czw maja 09, 2013 14:49

najpierw bym wymienił zawór rozprężny, osuszacz jakby był zapchany jedna z rurek by zamarzała



Awatar użytkownika
zajac1000
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: wt lis 20, 2007 02:55
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontakt:

Dziwna sprawa z ciśnieniem klimy TDI 1Z

Post autor: zajac1000 » czw maja 09, 2013 15:21

Sprawdzałem rurkę przy alternatorze - po kilku minutach włączonej klimy rurka jest ledwo chłodnawa. Też podejrzewam zawór rozprężny. Możliwe jest momentalne uszkodzenie sprężarki? Wydaje mi się, że padałaby stopniowo.

A jeśli chodzi o zawór - bawić się w używki czy kupić nowy, np. Valeo?



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Dziwna sprawa z ciśnieniem klimy TDI 1Z

Post autor: PinkFloyd » czw maja 09, 2013 16:37

powinna albo jej wydajność spaść albo cos w niej rzęzić, choć czasami różnie bywa, w używki bym się nie bawił, odciągnął bym czynnik i założył nowy rozprężny



Awatar użytkownika
zajac1000
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: wt lis 20, 2007 02:55
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontakt:

Dziwna sprawa z ciśnieniem klimy TDI 1Z

Post autor: zajac1000 » czw maja 09, 2013 17:06

Ok dzięki.

A jak to jest w takim przypadku z wymianą osuszacza? Ponoć trzeba go wymienić gdy otwiera się układ klimy. Prawda to?



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Dziwna sprawa z ciśnieniem klimy TDI 1Z

Post autor: PinkFloyd » pt maja 10, 2013 12:21

ściągasz czynnik jak dłużej niż 1-2h będzie otwarty i dostęp do świeżego powietrza to z nim szajs, jak dłużej to ja końcówki rurek zatykam i nigdy nie było problemu.



Awatar użytkownika
zajac1000
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: wt lis 20, 2007 02:55
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontakt:

Dziwna sprawa z ciśnieniem klimy TDI 1Z

Post autor: zajac1000 » czw maja 16, 2013 13:08

Wymieniłem zawór rozprężny i niestety nadal sytuacja bez zmian :-x Tak jak pisałem wcześniej, rurka od HP jest chłodnawa, a powiedziałbym nawet, że troszkę się nagrzewa. Za to dzisiaj zauważyłem, że osuszacz jest bardzo zimny. Możliwe, że się zapchał? Tam jest jeszcze chyba jakiś zawór przy osuszaczu albo to jest czujnik? Jakieś pomysły co dalej?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 17 gości