Łożysko, skończone czy za mocno przykręcone?

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Przem4S
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: czw paź 17, 2013 17:16
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Łożysko, skończone czy za mocno przykręcone?

Post autor: Przem4S » pt kwie 29, 2016 14:38

Witam,

Mam taki problem, wymieniłem 4-5 msc temu łożyska z przodu, odkręcić było ciężko ale też przeczytałem że zakręcić je trzeba w opór, że mają one swoje
właściwości takie iż należy ja zakręcić do oporu, no i tak zrobiłem zakręciłem breszka 1,5m w opór. Pojeździłem trochę i teraz mi buczą, i tu moje pytanie
czy poluzowanie ich ćwierć obrotu rozwiąże problem czy już do wymiany? Dodam że przy zakrętach buczenie nie nasila sie.

Pozdrawiam


Obrazek
Golf IV 1.8T GTI | Golf III 1.8 ADZ

Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2807
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Łożysko, skończone czy za mocno przykręcone?

Post autor: waski1 » pt kwie 29, 2016 14:54

Może tył daje gazu i tak przenosi? Proponuje sprawdzić.
Poluzowanie nic Ci nie da.Jakiej firmy są łożyska które zostały wymienione?



Awatar użytkownika
Przem4S
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: czw paź 17, 2013 17:16
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Łożysko, skończone czy za mocno przykręcone?

Post autor: Przem4S » pt kwie 29, 2016 15:12

Do przodu kupywałem SKFy, a tył wymieniałem również nie dawno lecz zachowując luz, wycie jest typowe z przodu,
aktualnie jeżdżę na stalówkach a więc widać śrubę przegubu i jest ona ciepła po jeździe ~10-15 km więc sądzę że to raczej łożyska przód i zapewne zbyt mocno je dokręciłem.


Obrazek
Golf IV 1.8T GTI | Golf III 1.8 ADZ

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9224
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Łożysko, skończone czy za mocno przykręcone?

Post autor: wesol » pt kwie 29, 2016 17:47

Moc dokręcania nie ma nic do tego bo obie części wewnętrzne łożyska tak czy siak mają się zejść ze sobą. Chcesz to poluzuj ale też nie kumam tego dokręcania przecież to się dokręcania kluczem np dynamometrycznym o długości 50-60cm to czemu dokrecasz to jakaś rurą.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Łożysko, skończone czy za mocno przykręcone?

Post autor: grandi » pt kwie 29, 2016 22:09

Przyjrzyj sie piascie jak jest uszkodzona np nierówna moze uszkodzic lozysko


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Łożysko, skończone czy za mocno przykręcone?

Post autor: pironet » ndz maja 01, 2016 12:51

Przem4S pisze:Do przodu kupywałem SKFy,
swojego czasu poszła wadliwa seria bez smaru.
Wymieniałeś oczywiście na prasie?


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9224
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Łożysko, skończone czy za mocno przykręcone?

Post autor: wesol » ndz maja 01, 2016 12:54

Skf to Szwecki produkt i kiedyś był dobry. Pewnik to fag timken kojo itp. Smaru tam zawsze warto dołożyć. Żeby się dało to wykonać na aucie to bym to robił raz w roku i nie byłoby mowy o uszkodzeniu łożyska wcale.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Łożysko, skończone czy za mocno przykręcone?

Post autor: pironet » ndz maja 01, 2016 13:42

wesol pisze:Żeby się dało to wykonać na aucie to bym to robił raz w roku i nie byłoby mowy o uszkodzeniu łożyska wcale.
chodziło mi bardziej o to że widziałem już mistrzów co wbijali łożyska


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Awatar użytkownika
devill4
...
...
Posty: 245
Rejestracja: wt sty 11, 2011 22:10

Łożysko, skończone czy za mocno przykręcone?

Post autor: devill4 » pn maja 16, 2016 20:29

pironet pisze:chodziło mi bardziej o to że widziałem już mistrzów co wbijali łożyska
Co w tym takiego dziwnego ? Robiłem tak co najmniej 3 razy bo nie miałem dostępu do prasy, a auto było potrzebne na drugi dzień i do tej pory wszystko pracuje jak należy. Kwestia tylko tego żeby wbijać równomiernie przez jakiś dobry kawałek rurki. Łożyska oczywiście FAG.



Awatar użytkownika
xlsss
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: czw gru 18, 2008 17:03
Lokalizacja: Opole/Wróblowice
Auto: MK3
Silnik: AAZ
Kontakt:

Łożysko, skończone czy za mocno przykręcone?

Post autor: xlsss » sob maja 21, 2016 22:06

Według mnie zbyt mocno dokręcone i łożysko szlak trafił. Niech eksperci potwierdzą. Ja jak wymieniałem do dokręciłem na ful, ale zaraz lekko poluzowałem aby był minimalny luz. 5 lat śmiga i nie zajęknie. Łożyska tak jak koledzy podpowiadają - FAG. Ciekawostka - mam je nawet w alternatorze. 100tyś. przebiegu - KLASA



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9224
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Łożysko, skończone czy za mocno przykręcone?

Post autor: wesol » ndz maja 22, 2016 07:02

Łożyska są dzielone i właśnie ich scisniecie powoduje że obie części się schodzą i niweluja luz. Nie da się mocniej ścisnać jak juz się zeszły. To czy dokrecisz 100 Nm czy 300 Nm to nic nie zmienia. Wadą łożyska brak wystarczającej precyzji powoduje że kończy żywot. Testował to na łożyskach optimala kiedyś.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości