Po wymianie czujnika nie trzyma temperatury.

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Gresha
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz lis 29, 2015 13:37

Po wymianie czujnika nie trzyma temperatury.

Post autor: Gresha » czw gru 03, 2015 12:17

Witam,

Wymieniłem ostatnio czujnik temperatury, ponieważ auto po odpaleniu traciło moc i delikatnie szarpał (wg tego forum najpierw powinno się zacząć od wymiany czujnika temperatury). Problem czasowo ustał, auto odpalało bez problemu, niestety po wymianie silnik nie trzyma temperatury, na dystansie 30km osiąga jedynie 80 stopni. Po przejechaniu 30km zaświeciła się kontrolka NR 21 i mruga. Autem boje się jeździć. Co może być przyczyną? Czy mogę w takim stanie jechać do mechanika na diagnostykę?
Ostatnio zmieniony pt gru 04, 2015 19:03 przez Gresha, łącznie zmieniany 1 raz.



Maggot
M & K
M & K
Posty: 2053
Rejestracja: czw lip 08, 2010 22:45

Mrugająca kontrolka check engine po wymianie czujnika temp.

Post autor: Maggot » czw gru 03, 2015 22:30

Gresha, a temp po osiągnięciu tych 80 stopni spada choć trochę w czasie jazdy ?
80 stopni na wskazniku czy vagiem mierzone ?
Płynu rozumiem jest "stan" ?



jan1966
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 806
Rejestracja: pn sie 10, 2015 13:20

Mrugająca kontrolka check engine po wymianie czujnika temp.

Post autor: jan1966 » czw gru 03, 2015 22:57

W golfie sa dwa czujniki jeden na zegary a drugi podaje temperature do kompa obie powinny być jednakowe



Gresha
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz lis 29, 2015 13:37

Mrugająca kontrolka check engine po wymianie czujnika temp.

Post autor: Gresha » pt gru 04, 2015 11:55

Po osiągnięciu 80 stopni trzyma jeśli nie używam ogrzewania w momencie gdy odpalam ogrzewanie nieznacznie spada. Ogólnie wolno się nagrzewa.

Podłączyłem u mechanika pod porządnego Vaga i wypluło spaloną cewkę (to już 2 w tym roku) za niedługo jadę na wymianę. Więc problem kontrolki check engine odpada.

Pozostaje jedynie problem temperatury. Tak płyn jest w połowie miarki. Lecz namieszałem go trochę z braku dynagelu na stanie - czy to może być problemem?

--------UPDATE---------

Byłem na wymianie cewki, wszystko ok. Nie wywala błędu.
Mechanik kazał postawić auto na postoju i zobaczyć czy się grzeje do 90 stopni. Rzeczywiście się zgrzał, zaraz po tym wybrałem się na przejażdżkę i temperatura spadła do 78-80 stopni. Mówił że jeżeli tak się stanie to do wymiany jest termostat. Czy faktycznie tak jest?



Maggot
M & K
M & K
Posty: 2053
Rejestracja: czw lip 08, 2010 22:45

Po wymianie czujnika nie trzyma temperatury.

Post autor: Maggot » pt gru 04, 2015 21:32

Gresha, na 99,9% termostat :)
Kup wahlera - tani i najbardziej polecany .



Gresha
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz lis 29, 2015 13:37

Po wymianie czujnika nie trzyma temperatury.

Post autor: Gresha » wt gru 15, 2015 16:38

Wymiana termostatu pomogła, po przejechaniu kilku kilometrów trzyma 90 stopni.



Ophidian
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: śr sie 18, 2010 15:25

Po wymianie czujnika nie trzyma temperatury.

Post autor: Ophidian » śr paź 12, 2016 23:16

podepnę się po temat , Golf 4 1.4 16V . U mnie sytuacja jest taka : przegrzewał mi się silnik ponad 90 stopni , momentami dochodziło do 110 stopni nawet.Zdiagnozowałem termostat , wymieniłem na termostat firmy wahler i wydawało mi się że jest okej. Od paru dni mam coś takiego że silnik ładnie się grzeje do 90 stopni , właczam klimę ,nawiew na I stopień i spada tak do 80 , po czym jak wyłączę klimę to wraca do 90 i trzyma twardo. Podpiąłem pod vaga i i zrobiłem pomiary tak jak napisano tutaj > http://www.autowada.pl/node/18" onclick="window.open(this.href);return false; .
I mi wyszło że w Coolant Temperature czujnika G62 i G2 pokazuje mi około 100 stopni , 105 a na wskaźniku jest cały czas równe 90. Dodatkowo wywaliło mi błąd 16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High . I teraz sam nie wiem czy czujnik też jest do wymiany czy termostat skoro temperatura dla silnika wynosi 100 stopni a zegary cały czas 90 pokazują. Może to wygląda na prosty problem ale sam już nie wiem. Ktoś coś doradzi ?



Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Re: Po wymianie czujnika nie trzyma temperatury.

Post autor: Garrison » czw paź 13, 2016 16:56

Ophidian pisze:podepnę się po temat , Golf 4 1.4 16V . U mnie sytuacja jest taka : przegrzewał mi się silnik ponad 90 stopni , momentami dochodziło do 110 stopni nawet.Zdiagnozowałem termostat , wymieniłem na termostat firmy wahler i wydawało mi się że jest okej. Od paru dni mam coś takiego że silnik ładnie się grzeje do 90 stopni , właczam klimę ,nawiew na I stopień i spada tak do 80 , po czym jak wyłączę klimę to wraca do 90 i trzyma twardo. Podpiąłem pod vaga i i zrobiłem pomiary tak jak napisano tutaj > http://www.autowada.pl/node/18" onclick="window.open(this.href);return false; .
I mi wyszło że w Coolant Temperature czujnika G62 i G2 pokazuje mi około 100 stopni , 105 a na wskaźniku jest cały czas równe 90. Dodatkowo wywaliło mi błąd 16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High . I teraz sam nie wiem czy czujnik też jest do wymiany czy termostat skoro temperatura dla silnika wynosi 100 stopni a zegary cały czas 90 pokazują. Może to wygląda na prosty problem ale sam już nie wiem. Ktoś coś doradzi ?
Czujnik jak najbardziej możesz spróbować podmienić - wyeliminujesz jedną z możliwości. Co do wskazań wskazówki to na forum była informacja, że ona działa w pewnym zakresie tolerancji. Innymi słowy: działa tak, by nie drażnić użytkownika, więc trzyma się na 90*C :)

Termostat natomiast sprawdzisz podążając za poradami z tego tematu: viewtopic.php?t=34634" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14128
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Po wymianie czujnika nie trzyma temperatury.

Post autor: Michał_1977 » pt paź 14, 2016 21:11

Najprawdopodobniej masz uwalony króciec przy termostacie. Brakuje w nim podpory dla pręcika (ośki) termostatu.
Chodzi o tą poprzeczkę z otworkiem po środku.
Zdjęcie w temacie http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2967357.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Czujki też nie możemy wykluczyć :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Ophidian
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: śr sie 18, 2010 15:25

Po wymianie czujnika nie trzyma temperatury.

Post autor: Ophidian » pt paź 14, 2016 21:15

kurdę jak wymieniałem termostat to oglądałem to dokładnie i nic nie zauważyłem żeby było tam pęknięte czy uwalone , chyba zacznę od wymiany czujnika ,są to koszta no ale nie mam nic na podmiankę żeby podmienić.

Edit : chociaż teraz tak myślę czy ta dziurka powinna być na wylot przebita ? w tym kroćcu ? i zapomniałem dodac że spalanie się zwiększyło



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14128
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Po wymianie czujnika nie trzyma temperatury.

Post autor: Michał_1977 » ndz paź 16, 2016 13:46

Ophidian pisze:chociaż teraz tak myślę czy ta dziurka powinna być na wylot przebita ? w tym kroćcu ?
Nie ma być dziurki. To ma być podpora dla pręcika,więc jeśli będzie dziura,to nie będzie podpory,proste.
Ophidian pisze:i zapomniałem dodac że spalanie się zwiększyło
Normalne,bo jak silnik nie dogrzany,to spalanie większe.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Ophidian
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: śr sie 18, 2010 15:25

Re: Po wymianie czujnika nie trzyma temperatury.

Post autor: Ophidian » ndz paź 16, 2016 14:30

Michał_1977 pisze:
Ophidian pisze:chociaż teraz tak myślę czy ta dziurka powinna być na wylot przebita ? w tym kroćcu ?
Nie ma być dziurki. To ma być podpora dla pręcika,więc jeśli będzie dziura,to nie będzie podpory,proste.
Ophidian pisze:i zapomniałem dodac że spalanie się zwiększyło
Normalne,bo jak silnik nie dogrzany,to spalanie większe.
tylko że u mnie jest przegrzany jakbyś doczytał :) W każdym razie zdemontowałem ten krociec i jest wadliwy ,jutro kupię nowy zamontuję i dam znać co i jak :)

Aktualizacja : króciec okazał się uszkodzony jak i termostat który kupiłem. Wymieniłem obie części i teraz sztywno trzyma 90 stopni. Po podpięciu do komputera pokazało błąd 16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High. Wykasowałem błąd , przeczyściłem styki na czujniku i pojeżdżę kila dni i zobaczę czy dalej po podpięciu będzie to samo. Jedyne co widzę to że komputer pokazuje wyższe spalanie ale wiem że one lubią mijać się z rzeczywistością : D



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Po wymianie czujnika nie trzyma temperatury.

Post autor: Haki » śr paź 19, 2016 09:39

Ophidian, obserwuj ... i daj znać za jakiś czas
Co do spalania = tym sobie głowy nie zawracaj


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Ophidian
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: śr sie 18, 2010 15:25

Po wymianie czujnika nie trzyma temperatury.

Post autor: Ophidian » wt lis 08, 2016 13:11

Aktualizacja : od tego czasu podpinałem parę razy pod komputer i błędów żadnych nie wywala , temperatura trzyma sztywno 90 stopni cały czas. Jedyne co , to to komputer pokazuje spalanie jakieś trochę zawyżone ale tankowałem parę razy i jak na mnie to pali tyle ile przedtem , może ciut więcej . Czyli w moim przypadku wymieniałem termostat (firmy vahler) i króciec który kupowałem w intercarsie.

Dzięki za pomoc :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości