Strona 1 z 1

skrzynia biegów - jaka? // typ 020 i 02K różnica?

: pt sie 20, 2010 12:47
autor: Cukier
Kto mi pomoże, z wyborem skrzyni biegów, bo mam problem... Moja skrzynia to AUG i dla przykładu daje skrzynie ATH, która z tych dwóch skrzyń będzie miała większe prędkości przy 3000o/min na 5tym biegu bo przy AUG mam 100km/h :panna: i teraz która będzie lepsza na trasę... ogólnie chcę zmienić skrzynie bo mi 5 wypadła... a oddawać do naprawy mi się nie opłaca to to koszt 500zł za samą robociznę :panna:


ozn/ typ/ biegi/ rok produkcji/ 1bieg/ 2bieg/ 3bieg/ 4bieg/ 5bieg/ ogólne
ATH 020 5-Gang 11/91 - 07/92 3,455 1,944 1,286 0,909 0,745 3,667
AUG 020 5-Gang 08/89 - 10/91 3,455 1,944 1,444 1,239 0,894 3,667

Z góry dzieki za dopowiedź!! :pub: :pub:

skrzynia biegów - jaka?

: pt sie 20, 2010 13:18
autor: wojtas4589
Oczywiście ATH jest dłuższa, w sam raz na trase i 4T jest także długą skrzynią. A AUG to jedna z najkrótszych, też taką miałem u siebie, ale ona raczej sie nadaje na 1/4 mili a nie na trasę.

skrzynia biegów - jaka?

: pt sie 20, 2010 22:20
autor: Cukier
wojtas4589 pisze:Oczywiście ATH jest dłuższa
Czyli rozumując im mniejsze przełożenia tym skrzynia jest dłuższa? dobrze wiedzieć :pub: dzięki wiem już czego szukać :pub:

skrzynia biegów - jaka?

: sob sie 21, 2010 00:18
autor: Cukier
mam jeszcze jedno pytanie, a mianowicie,

czym się różnią typy skrzyń 020 i 02K z tego co widziałem po zdjęciach to nie bardzo się różnią wyglądem, ale zdjęcie to nie wszystko. z góry dzięki za odpowiedź. :pub:

skrzynia biegów - jaka? // typ 020 i 02K różnica?

: ndz sie 22, 2010 17:03
autor: Michał_1977
Cukier, przełożenia biegów to raz,a dwa,że jeszcze trzeba brać poprawkę na przełożenie główne.Co z tego,że przełożenia na biegach będą dłuższe,jak przełożenie główne będzie krótkie i się zawiedziesz po założeniu.
Przykładowo masz tutaj tabelę:
http://www.dieselschrauber.de/GKB.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Masz tam podane prędkości biegów i przełożeń głównych.Ja dzięki tej tabeli i kalkulatorowi założyłem sobie dłuższą piątkę.

skrzynia biegów - jaka? // typ 020 i 02K różnica?

: ndz sie 22, 2010 18:49
autor: wojtas4589
Nie jestem tego do końca pewien ale z danych które wyczytałem w internecie wynika że skrzyń 02K nie było jeszcze w mk2 tylko dopiero od 94r w mk3 i seatach, także skrzynki są troche młodsze wiec jest większe prawdopodobieństwo kupna w lepszym stanie . Własnie wczoraj zakupiłem na allegro skrzynie DGT która była w toledo 1.6 101km i chyba jest to właśnie skrzynia 02K. Jak zamontuje to zobaczymy co z tego będzie. Może ktoś ma jakieś info na temat skrzyni DGT, bo nigdzie nie mogę znaleźć przełożeń tej skrzynki, ale mniemam że jest bardzo krótka gdyż montowano ją do silników AFT. Za wszelkie informacje będe bardzo wdzięczny :pub:

Cukier ja na Twoim miejscu szukałbym skrzyni z Toledo, na allegro są w tej samej cenie co do mk2 ale są młodsze, tę którą kupiłem podobno jest po przebiegu 130tyś z 95r. i wygląda naprawde na zadbana, nie zafajdana olejem jak te z mk2, nie ma wycieków, no ale zobaczymy jak to będzie ze strony mechanicznej bo nie wszystko złoto co się świeci :P

skrzynia biegów - jaka? // typ 020 i 02K różnica?

: pn sie 30, 2010 13:04
autor: Cukier
wojtas4589 pisze:Cukier ja na Twoim miejscu szukałbym skrzyni z Toledo
szukałem ale nie umie znaleźć takiej, dość długiej... bo bardzo często będę robił trasę...
Michaś_1977 pisze:Masz tam podane prędkości biegów i przełożeń głównych.Ja dzięki tej tabeli i kalkulatorowi założyłem sobie dłuższą piątkę.
widziałem tą stronkę, niestety nie ma tam dużo skrzyń... jednak wolę tą stronkę: http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Inform ... riebe.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ogólnie znalazłem bardzo interesującą skrzynię, ale to jest typ 02A a ja mam 020 i mam pytanie o części jakie muszę zakupić do tej skrzyni i cenę orientacyjną i czy w ogóle to się opłaca?

skrzynia biegów - jaka? // typ 020 i 02K różnica?

: pn sie 30, 2010 15:17
autor: Michał_1977
Cukier pisze:części jakie muszę zakupić do tej skrzyni i cenę orientacyjną i czy w ogóle to się opłaca?
Rozrusznik razem z łapą przednią,sprzęgło kompletne,pedalierę,wysprzęglik z pompką i zbiorniczkiem na płyn,ewentualnie mechanizm wysprzęglający na linkę od T3.
Czy się opłaca?To zależy od Ciebie...np.ja byłem zmuszony,bo sprzęgło seryjne 210mm nie dawało rady,więc zmieniłem na 215mm razem ze skrzynią :bigok:
Ceny są różne,więc pytaj po szrotach...