Wymiana fitra paliwa (wyciekające paliwo)

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mich32
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob gru 08, 2007 15:34
Lokalizacja: Krosno Odrz.

Wymiana fitra paliwa (wyciekające paliwo)

Post autor: mich32 » czw cze 23, 2011 16:25

Witam,

Mam golfa 4 1.9 TDI 100 KM na pompowtryskach. Ostatnio postanowiłem wymienić filtr paliwa, no i powstał pewien problem. Wymontowałem stary, zalałem nowy ON do pełna założyłem wszystko no i po włączeniu silnika zaczęło wyciekać paliwo z miejsca gdzie wchodzi do filtra ten jakby "korek" (nie wiem jak to się nazywa fachowo, ale on wchodzi w to miejsce co jest zaznaczone czerwonym kółkiem na zdjęciu). Nie wiem teraz w czym jest problem, na pewno wiem, że ten nowy filtr trochę różni się od tego starego, na poniższym zdjęciu jest stary filtr i w czerwonym kółku widać taką wyprofilowaną okrągłą obwódkę, a w nowym filtrze to miejsce jest zupełnie gładkie i to mi wygląda na przyczynę problemu. Wydaje mi się, że w tym miejscu jest przepuszczane paliwo.

I teraz chciałem się zapytać czy właśnie w tym miejscu zaznaczonym na zdjęciu czerwonym kółkiem powinna być jakaś uszczelka ? Wydaje mi się że tam nic nie było, ale może podczas wyciągania tego "korka" może gdzieś mi wypadała ? Byłem w sklepie gdzie kupiłem ten filtr i mi powiedzieli, że tam niby nie powinno być żadnej uszczelki. Dali mi tylko takie dwie małe uszczelki, żebym sobie wymienił na tym "korku" (zdziwili się, że nie było ich przy filtrze) i powiedzieli, że tylko to powinno uszczelniać nic więcej. Na razie jeszcze nie wymieniłem tych dwóch małych uszczelek, bo chciałem się najpierw rozeznać w temacie.

Póki co, tymczasowo znalazłem jakąś gumową uszczelkę i nasadziłem ją w miejscu tego czerwonego kółka na zdjęciu, gdyż robiłem to w niedzielę, a wiadomo sklepy były pozamykane, a samochód był mi bardzo potrzebny. Więc na razie jeżdżę z tą moją uszczelką, ale chciałbym to jakoś normalnie rozwiązać, dlatego chciałbym prosić Was o poradę za którą z góry dziękuję.

Obrazek



Awatar użytkownika
marekTDI
Dyrektor
Dyrektor
Posty: 440
Rejestracja: ndz gru 06, 2009 22:13
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Wymiana fitra paliwa (wyciekające paliwo)

Post autor: marekTDI » czw cze 23, 2011 16:51

jaki ten nowy filt kupiłeś co jest z nim problem? jakiej firmy i jaki symbol wiesZ?



mich32
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob gru 08, 2007 15:34
Lokalizacja: Krosno Odrz.

Wymiana fitra paliwa (wyciekające paliwo)

Post autor: mich32 » czw cze 23, 2011 19:29

Ten filtr to CLEAN FILTERS DN993



poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1646
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Wymiana fitra paliwa (wyciekające paliwo)

Post autor: poolak2006 » czw cze 23, 2011 22:47

Ten filtr powinien pasować. W każdym nowymi filtrze są 2 małe oringi które zakłada się na zawór od podgrzewacza, należy założyć je zgodnie z kolorami w tej samej kolejności jak stare, następnie wciskamy zawór i blokujemy go spinką. Po takim montażu powinno być wszystko dobre.



mich32
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob gru 08, 2007 15:34
Lokalizacja: Krosno Odrz.

Wymiana fitra paliwa (wyciekające paliwo)

Post autor: mich32 » sob cze 25, 2011 12:48

Wymiana oringów na nowe rozwiązała problem. Mam jeszcze pytanie czy trzeba odpowietrzyć układ ? Bo czytałem na forum i różne były wypowiedzi, jedni mówili, że w tych silnikach samo się wszystko odpowietrzy a inni mówili, że trzeba samemu odpowietrzyć. Jeżeli trzeba samemu to jak to trzeba zrobić ?



poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1646
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Wymiana fitra paliwa (wyciekające paliwo)

Post autor: poolak2006 » sob cze 25, 2011 13:11

A to zapowietrzył się? Jeśli nalałeś paliwa na maxa do filtra to nie powinno się nic zapowietrzyć ...



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Wymiana fitra paliwa (wyciekające paliwo)

Post autor: italiano_83 » sob cze 25, 2011 19:30

mich32 pisze:Wymiana oringów na nowe rozwiązała problem. Mam jeszcze pytanie czy trzeba odpowietrzyć układ ? Bo czytałem na forum i różne były wypowiedzi, jedni mówili, że w tych silnikach samo się wszystko odpowietrzy a inni mówili, że trzeba samemu odpowietrzyć. Jeżeli trzeba samemu to jak to trzeba zrobić ?
Nic nie trzeba odpowietrzać, zalewasz filtr ON do pełna, chwila kręcenia silnik się uruchamia, niech chwile popracuje i gotowe.
Odpowietrza się przy wymianie wtryskiwaczy choćby, a przy wymianie filtra paliwa układ "sam się odpowietrza"


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

mich32
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob gru 08, 2007 15:34
Lokalizacja: Krosno Odrz.

Wymiana fitra paliwa (wyciekające paliwo)

Post autor: mich32 » sob cze 25, 2011 20:13

Wydaje mi się, że nie jest zapowietrzony bo wydaje się, że wszystko pracuje ok, pytałem tylko tak, żeby się dowiedzieć czy trzeba coś jeszcze robić w tym kierunku. Ale jeżeli "sam się odpowietrza" to OK. Dzięki wszystkim za pomoc i zainteresowanie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: MSN [Bot] i 21 gości