Strona 1 z 1

Drgania na 3,4,5,6b w zakresie 2-2,5tys obr

: czw lut 14, 2013 20:22
autor: Kuba91 Mk5
Witam.
Problem drgań w moim aucie pojawił się po wgraniu nowego softu (ze 112PS wyszło 146). Program jest zrobiony w 100% poprawnie.
Sprawa wygląda tak że po gwałtownym depnieciu przy 2tys obr silnik do 2,5tys obr drży (w tym zakresie jest największe uderzenie niutona).
Dzieje się to tylko od 3ki w górę na 2ch pierwszych biegach jest wszystko w porządku.
Co to może być? Poduszki na silniku posprawdzane, półosie również i wszystko jest sprawne bez luzów.


Obrazek

Drgania na 3,4,5,6b w zakresie 2-2,5tys obr

: czw lut 14, 2013 22:05
autor: italiano_83
Dwumas siada... :blush: na dwóch pierwszych biegach są niskie opory, więc drżenia brak .

Drgania na 3,4,5,6b w zakresie 2-2,5tys obr

: czw lut 14, 2013 22:33
autor: masuch1
Jak kolega wyżej obstawiam dwómase.
Zmęczona już była a po wirusie rady nie daje.
Chyba że ze sprzęgłem coś robione było ale nie napisałes.
Czasem ludzie robią konwersje dwómasy na sprzęgło jednomasowe, ale tarcze zostawiają ori no i potem są drgania.
I wtedy :rozpacz:

Drgania na 3,4,5,6b w zakresie 2-2,5tys obr

: pt lut 15, 2013 00:23
autor: Kuba91 Mk5
Troszeczkę zbyt regularne drgania jak na dwumas. Przejechałem się z 2ma mechanikami i raczej tą opcje wykluczali. Generalnie nie jest to jakiś kosmiczny moment jak na to koło. Przed softem nie było najmniejszych problemów z dwumasem, przebieg w 100% oryginalny 92kkm. Macie Panowie jeszcze jakieś pomysły ?

Drgania na 3,4,5,6b w zakresie 2-2,5tys obr

: pt lut 15, 2013 09:49
autor: doggie
a ja obstawiam przeguby wewnętrzne. Miałem identyczną sytuacją w swoim Mk5 BRU, przy serii 90ps nic nie było czuć a po wgraniu softu raptem zaczął drgać podczas przyspieszania, okazało się że przeg. wewnętrzne do wymiany, z raportów TUV i DEKRY wynika iż przeguby te w Mk5 dość często odmawiają posłuszeństwa

Drgania na 3,4,5,6b w zakresie 2-2,5tys obr

: pt lut 15, 2013 13:24
autor: Kuba91 Mk5
Generalnie na półosiach nie było żadnych luzów. Ale skoro tak mówisz doggie trzeba to sprawdzić bo jest to jakiś trop.
Miał może ktoś jeszcze takowy problem i udało mu się go rozwiązać ?

Drgania na 3,4,5,6b w zakresie 2-2,5tys obr

: pt lut 15, 2013 13:39
autor: doggie
przy sprawdzaniu "reką" nie dało się tego wyczuć, dopiero po dobraniu się do przegubu widać było wyżłobienia które w momencie tzw. "ciągu" powodowały minimalne przemieszczanie się półośki względem centralnego pubktu co skutkowało drganiami, im większa prędkość w trakcie przyśpieszania tym bardziej było to wyczuwalne, efektem było wyczuwalne takie bujanie lewo/prawo w momencie oparcia prawego kolana o centralną część kokpitu

Drgania na 3,4,5,6b w zakresie 2-2,5tys obr

: pt lut 15, 2013 15:18
autor: LittleBug
Ja również obstawiam dwumas.
http://www.sprzeglo.com.pl/artykuly-por ... umasowego/

Dlaczego?
Podniosłeś moc, wzrósł moment obrotowy. Koło dwumasowe już jest zmęczone i już nie jest w stanie stłumić takiego momentu Nm.

Drgania na 3,4,5,6b w zakresie 2-2,5tys obr

: pt lut 15, 2013 16:15
autor: doggie
LittleBug, dwumas nie szarpie podczas przyspieszania tylka na biegu jałowym bez obciążenia, prawa fizyki