Bicie koła pasowego od wspomagania

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
panpawel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 20:35
Lokalizacja: wlkp

Bicie koła pasowego od wspomagania

Post autor: panpawel » wt sie 02, 2016 18:43

Witam,

szukałem ale znaleźć nie mogłem, od jakiegoś czasu piszczy mi pasek i zauważyłem bicie koła pasowego od wspomagania.
Dam radę to sam wymienić? Są jakieś myki? Na co muszę uważać?


Silnik 1.8 T 150 km rocznik 98

Ps. I dlaczego owo koło bije? czy mogło w jakiś sposób skrzywić?



Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Bicie koła pasowego od wspomagania

Post autor: pinstonvw » śr sie 17, 2016 13:25

Dasz radę to wymienić to nic skomplikowanego o ile bicie spowodowane jest wadą koła pasowego. Na sam początek zdejmij pasek wielorowkowy i sprawdź ręką luz na kole pompy wspomagania. Jeśli wyczujesz spory luz to pompa do wymiany. Samo koło pasowe jest przykręcone na 3 imbusy także to byłoby najprostsze rozwiązanie.
Przerabiałem ostatnio taki problem u siebie z tym, że u mnie wydobywały się niepokojące odgłosy spod maski. Po zdjęciu paska okazało się, że winowajcą było łożysko w pompie.


...

Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Bicie koła pasowego od wspomagania

Post autor: ciachotdi » śr sie 17, 2016 20:34

panpawel pisze:Ps. I dlaczego owo koło bije? czy mogło w jakiś sposób skrzywić?
podejrzewam ze pompa była wymieniana tyle ze było inne koło pasowe i te twoje ktoś poprostu źle wpasował :bigok: dlatego ktoś żle wpasował bo pasek napewno nie sporodował tego bicia :hmm:


Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
tylu idiotów

SewQ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn gru 21, 2015 18:08

Bicie koła pasowego od wspomagania

Post autor: SewQ » czw sie 18, 2016 10:19

Jakieś 3 miesiące temu miałem identyczny objaw jak u Ciebie, z tym że w moim przypadku to AJM (diesel).
Bicie koła, piszczenie paska wieloklinowego... powodem tego zjawiska była zacierająca się pompa wspomagania.
Wymiana pompy i koła pasowego całkowicie rozwiązały problem.
Dodam jeszcze ,że wcześniejsze koło pasowe miałem aluminiowe i musiałem je zmienić z powodu zmęczenia materiału.
Koło pasowe zmieniłem na stalowe



Awatar użytkownika
panpawel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 20:35
Lokalizacja: wlkp

Bicie koła pasowego od wspomagania

Post autor: panpawel » wt wrz 20, 2016 19:20

Wypiąłem pasek i jest minimalny luz na osi dosłownie 1mm ale nie góra dół tylko przód /tył.

Pytanie czy to koło będzie odpowiednie:

http://allegro.pl/kolo-pasowe-pompy-wsp ... 28077.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zauważyłem jeszcze że wycieka mi płyn chłodniczy na pasek, może dlatego piszczy na starcie?Obrazek

Ps. Przy odkrecaniu koła jak je najlepiej zblokowac?



Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Bicie koła pasowego od wspomagania

Post autor: ciachotdi » czw wrz 22, 2016 11:18

panpawel pisze: i jest minimalny luz na osi dosłownie 1mm ale nie góra dół tylko przód /tył.
luz możesz mieć jedynie na pompie wspomagania czyli łożysku a nie na sztywnym kole, no chyba ze ktoś nie przykręcił owego koła do tej piasty


Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
tylu idiotów

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości